Youth Peace Multipliers

Huriye YILDIZ
youthpeaceambassadors
3 min readDec 5, 2016

--

Youth Ambassadors Network tarafından hazırlanan, Youth Peacebuilders Multipliers projesi, 7 ülkeden 26 kişinin katılımıyla 28.11–04.12.2016 tarihleri arasında Polonya’nın Nowe Kawkowo kasabasında gerçekleşti. Ülkeler: Fransa,Polonya,İspanya,Makedonya,İngiltere,Türkiye,Macaristan

Katılımcılarından biri olduğum bu projede öncelikle projenin gerçekleşeceği yer olan Polonya’nın Olszytn şehrindeki Nowe Kawkowo kasabasına gittim. Tahtadan yapılmış, doğallık kokan aşağıda resmini gördüğünüz eve adımımı atar atmaz evimde gibi hissettim. Tabi bunda eğitmenlerin güler yüzünün katkısını da unutmamak gerek.

İlk gün diğer günlere göre daha rahat geçti. genel amaç grubu birbiriyle kaynaştırmak, hafta boyunca ve proje sonrasında neler yapılacağından bahsetmekti. Marshmallow Challenge diye bilinen grup çalışmasını ve yaratıcılığı gösteren bir etkinlik düzenlendi. Ardından bu eğitim kursu fikrinin nasıl oluştuğundan, projenin ileri aşamalarında neler olacağından bahsedildi.

İkinci gün,Magic Triangle denilen insan hakları, hukukun üstünlüğü ve demokrasi konularında teorik ve pratik olarak bütün ayrıntılarıyla konuşuldu. Üçüncü gün, entegrasyonun öneminden, şiddetin hayatımızın hangi alanlarında olduğundan ve nasıl başa çıkılabileceğinden bahsedildi. Bununla ilgili teorik bilgilere yer verildi.Daha sonra barış inşası alanında teorik ve pratik bilgiler verilerek önemine değinildi. Katılımcıların Nowe Kawkowo’da bulunan okulda bir sunum düzenlenmesini istediler.

Farklı ülkelerden gelen katılımcılarla sunum için hazırlanırken

Bu sunumu düzenleme amaçlarımızdan birisi Nowe Kawkowo daki ilkokul ve ortaokuldaki öğrencilerin daha öncesinde yurt dışına çıkma imkanının olmaması hatta bazılarının Nowe Kakowo’dan dışarı çıkma imkanının olmaması. Bu yüzden onlar için 7 ülkeden gelen 26 kişiyle buluşmak ve benim içinde kendi kültürümü, ülkemi tanıtmak, onlara motivasyon kaynağı olduğumu bilmek tarif edilemez bir duyguydu.

En güzel anlardan bir tanesi de sunumun bitmesinden sonra öğrencilerden bir tanesinin bana senin sayende İngilizce öğrenmeye karar verdim demesiydi. Böyle eşi benzeri olmayan bir sürü farklı duyguyu içeren anlar insanın hayatında çok kolay gerçekleşmiyor. Bunun benim başıma gelmesinden dolayı çok mutlu hissettim aynı zamanda da yaptığım şeyden onur duydum.

Okul etkinliğinden sonra öğrencilerle fotoğraf çektirdik

Projenin son gününde aktivizm konusunda çalıştık. Bu konuda teorik bilgilerin yanında bir sürü farklı örnek videolar izledik. Ayrıca da beyin fırtınası yaparak daha etkili aktivizm yollarından konuştuk.

İki aşamalı bir proje olmasından dolayı (ikinci aşaması haziran da ispanyada yapılacak) hazirana kadar olan süreçte belirli gruplar halinde online olarak iki eğitim kursu alacağız. Aynı zamanda da sosyal platformlar üzerinden öğrenme çıktılarımızı paylaşmak ve bilgi alışverişi yapabilmek için gruplar halinde çalışacağız.

Bu projenin bir parçası olmaktan,yaygın eğitim yöntemlerini kullanmaktan,bir haftanın sonunda büyük bir ailenin parçasını olduğumu hissetmekten,farklı kültürden gelen farklı düşüncelere sahip insanlarla tanışmak ve bilgi paylaşımı yapmaktan,yeni bilgiler öğrenmekten kendimi geliştirmekten çok mutluluk duyuyorum. Youth Peace Ambassadors, SENDE, Dinamik Gelişim Derneği’ne bana bu eşsiz tecrübeyi yaşattığı için teşekkür ediyor ve haziranı sabırsızlıkla bekliyorum.

Youth Peacebuilders Multipliers Ailesi

--

--