İsveç: ilk izlenimler

Gokhan Gultekin
Yurt Dışında Yaşam
10 min readFeb 26, 2019

--

Central Station, Gothenburg

Zaman hızlı akıyor, bugün İsveç’te geçirdiğim 14. günüm. Stockholm hava alanına indiğim andan itibaren öğrendiğim bilgileri daha fazla içimde tutamadığımdan dolayı bu yazıyı yazma kararı aldım. Bir hikaye şeklinde yazmayı çok isterdim ancak çok fazla zaman alacağından ve okuması da yorucu olacağından yalnızca benim dikkatimi çeken ve hatta şaşırtan detayları madde madde yazmaya çalışacağım.

Keyifli okumalar! 🤓

Başlangıç

İstanbul’dan Stockholm’e direkt uçuş yapıp, 1 gece konaklayıp (toplamda 24 saat geçirip) hızlı trenle Gothenburg’e, yaşamaya başlayacağımız şehre geçiş yaptım. Bu süreçte Stockholm’u bir turist gibi gezmem için yeterli vakit olmadığından bol bol yürüyüş yaparak çevreyi gözlemlemeyi tercih ettim. Stockholm hakkında söylemek istediğim ilk şey: beklediğimden çok daha güzel, büyüleyici bir şehirmiş! Gezmenizi, görmenizi kesinlikle tavsiye ederim.

Stockholm coğrafi yapısı

Pegasus Hava Yolları ile 400 TL civarında bilet satın alınabiliyor.

Stockholm’e iniş yaparken gördüğüm kara yapısı beni epey şaşırttı. Stockholm’de yaşayan arkadaşım, burada toplamda 30 bin ada olduğundan ve insanın ömrü boyunca hepsini gezmenin mümkün olmadığı bilgisini verdi 😊 İniş yaparken gördüğüm…

--

--