Münih’te Yaşam Bölüm 1

Melissa Gürcan
Yurt Dışında Yaşam
2 min readMay 1, 2019

“Yurt dışında yaşam” hakkındaki yazılarımızın yanında, daha detaylı bilgilere ulaşabilmek adına, gönüllü kişilerle yaptığımız mini röportajları paylaşmaya başlıyoruz. Bu projeye katkıda bulunmak için bizlere vakit ayıran herkese çok teşekkür ederiz. Bu iki bölüm boyunca Münih‘de yaşamaya Sayın Emir Genç’in gözünden bakacağız.

Yurt dışında hangi ülkenin hangi şehrinde yaşıyorsunuz?

Almanya, Münih

Bu ülkeye hangi sebeple, hangi tarihte taşındınız?

Yüksek lisans eğitimi için 2014'te Almanya’nın Weimar şehrine taşındım. 2017'de iş nedeniyle Münih’e yerleştim.

Taşınma sürecinde geçirdiğiniz resmi aşamalar hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

Okul kabul belgesi, 1 yıllık minimum geçimimi sağlayabileceğim miktarda bloke hesap, vs. gibi belgelerle oturma iznine başvurdum. Mezun olduktan sonra geçici olarak iş arama vizesine başvurdum. İşe kabul edildikten sonra, vize tipimi değiştirmem gerektiği için iş alım belgem, mezuniyet diplomam, vs. gibi belgelerle iş vizesine başvurdum.

Ev bulma süreciniz hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

Ev paylaşımı kaldığım ilk senede benden iki kira bedeli depozito ve banka hesap dökümüm istenmişti. Sonraki senelerde öğrenci yurduna taşınmıştım. Onun için ise öğrenci işlerine öğrenci belgem ile başvurmuştum. Münih’e taşındığımda ise ev sahibim benden iki kira bedeli depozito dışında bir de eşya sigortası yaptırmamı istemişti.

Ev kiralarken hangi detaylara dikkat etmek önemli?

Ev kiralarken tabiki okula yakınlık, beraber yaşayacağım ev arkadaşlarım önemliydi ancak çok fazla dolandırıcılık olduğundan en önemlisi ise kira sözleşmesi yapılmadan herhangi bir ödeme yapmamaya dikkat etmek gerekiyor.

Bir evin, kira harici, aylık genel giderleri olarak neleri sayabiliriz? Ortalama bir rakam belirtebilir misiniz?

Elektrik, su, ısıtma, internet, varsa kiler ve garaj. Bu rakam şehre, bölgeye evin yeniliğine ve büyüklüğüne göre değişmekte. Weimar’da bu fiyat (studio ve 2 oda Daireler) ortalama aylık 300–800 Euro aralığındayken, Münihte (studio ve 2 oda daireler) ortalama 900- 1600 Euro aralığında değişmekte.

Yaşadığınız şehirde hangi ulaşım araçları var ve siz hangisini tercih ediyorsunuz? Aylık olarak gideri yaklaşık ne kadar tutuyor?

Şuanki yaşadığım şehir Münih’te, tren, tramvay, otobüs gibi toplu taşıma araçları mevcut. Ben kışları genelde tramvay ve otobüs, yazları bisiklet kullanıyorum. Aylık toplu taşıma kartı ücreti 56 Euro.

Mutfak alışverişlerinizi genellikle nerelerden yapıyorsunuz? Kazanılan gelir ile alım gücü arasında nasıl bir oran var? Türk mutfağına uygun malzemelere ulaşmak kolay mı?

Genelde marketlerden alışveriş yapıyorum. Arada haftasonları, ayda bir çiftliklerden de yumurta süt gibi alışverişlerimi yapabiliyorum. Türk ürünlerine ulaşmak Almanya’da kolay. Hemen hemen her şehirde Türk marketleri bulunmakta. Onun dışında normal marketlerde de Türk ürünleri bulmak mümkün.

Münih’deki ilk bölümün sonuna geldik. İkinci bölümde iş hayatı, çalışma ve emeklilik koşulları ve ülke kültürüne ilişkin konularda konuşuyor olacağız.

--

--

Melissa Gürcan
Yurt Dışında Yaşam

A newly minimalist, proud data scientist, trip hop lover, blogger and happy