minasan — 12 Mart 2016

Serdar Dogruyol
Z Raporu
Published in
1 min readMar 12, 2016

İsimlendirmek gerçekten zor şey. Ben de bu seriye başlarken herkesi kucaklayan bir isim olan “minasan”ı tercih ettim. “Peki nerden çıktı bu?” diye soracak olursanız, beni takip eden / tanıyan arkadaşlar Japonya ve Japonca’ya ilgi duyduğumu bilirler. minasan kelimesi de Japonca’da herkes anlamına geliyor. Ayrıca bir Rubyist olarak MINASWAN kavramını da içinde barındırdığı için ben de özel bir yeri var.

Bu seride sizlerle Ruby, Crystal ve uğraştığım/ilgilendiğim diğer teknolojileri paylaşıyor olacağım.

Dipnot: Z-Raporu fikrini hayata geçiren değerli iş arkadaşım Adem ilter’e çok teşekkür ediyorum. Ayrıca Z-Raporu’na katkıda bulunan diğer arkadaşları da tek tek selamlıyorum. //cc Aşkın Gedik

Yaptıklarım

  • Crystal Weekly 13'ü yayınladım.
  • Z-Raporu’nda minasan serisini yazmaya başladım. (recursion ❤)
  • Crystal programlama dili ile geliştirdiğim süper hızlı ve kullanımı kolay statik HTTP sunucusu fast-http-server v0.4.1'i yayınladım. Şiddetle tavsiye ediyorum:)

İncelediklerim

Dinlediklerim

  • Alvin és a mókusok — Kurva élet
  • Queens of the Stone Age — No one knows
  • Girugamesh — Incomplete

--

--

Serdar Dogruyol
Z Raporu

Software Engineer, Creator of Kemal, Rubyist,Crystal Evangelist and Polyglot, Tweets in Turkish, English and 日本語