minasan — 17 Mart 2016

Serdar Dogruyol
Z Raporu
Published in
1 min readMar 17, 2016

İlginç bir gün oldu. Daha yeni eve geldim. DigitalOcean saolsun günümü hiç etti. AMS sunucularındaki DNS hataları sebebiyle DigitalOcean’da barındırdığımız sunucular 3.parti servislerle konuşamaz hale geldi ve tüm entegrasyonlar sıkıntı yaşadı. (1x Mobil Ödeme altyapısı dahil)

DigitalOcean’a bir müşterisini sonsuza kadar kaybettiğini şu tweet’te yazdım. Hızlı bir şekilde AWS’e geçiş vakti.

Yaptıklarım

  • Geçen hafta Vienna Ruby’de (@viennarb) yaptığım remote sunumun videosu yayınlandı. Ben de şu linkten oturup herkes gibi güzelce izledim :)
  • Kemal’in TechEmpower Web Framework Benchmark sonuçlarını iyileştirdim.
  • Faraday ile cebelleştim. IP adresi ile HTTP request yaptırmadığını öğrendim. Çözüm olarak /etc/hosts dosyasına ilgili IP ile ilgili bir record açıp http://aliased_ip/ şeklinde kullandım.

İncelediklerim

  • AWS Database Migration Service’ı inceledim. Beni gayet heyecanlandırdı. Hali hazırda şirkette bolca kullanılan MSSQL veritabanlarını PostgreSQL’e migrate etmek için kullanılabilir.

Dinlediklerim

  • Disturbed — Open your eyes
  • Eagles of Death Metal — Miss Alissa

--

--

Serdar Dogruyol
Z Raporu

Software Engineer, Creator of Kemal, Rubyist,Crystal Evangelist and Polyglot, Tweets in Turkish, English and 日本語