Ilter Cengiz
Z Raporu
Published in
2 min readMar 23, 2016

--

Bir süredir yazamadım. İş yoğunluğu yüzünden ve boş vakitlerimde de bir şeyler okumak/yazmak yerine daha çok vakit öldürmem yüzünden yazmaya pek fırsatım olmadı. Kayda değer de pek bir şey yapmamışım aslında dönüp düşününce. :)

Yaptıklarım

  • Hafta sonu ‘UICollectionViewLayout’ ile uğraştım. Bir arkadaşımın isteği üzerine anlık ilerleyen ve zaman bazlı özelleştirilmiş bir layout üzerine çalıştım. Tamamen Swift ile yazdım ve şu kaynaklardan faydalandım:
  1. UICollectionViewLayout class reference
  2. MSCollectionViewCalendarLayout
  • Önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi, projemizi Objective-C ile geliştiriyorduk. Son ekleyeceğimiz özellikleri Swift ile geliştirmeye karar vermiştim. Bugün de bu yeni eklenen kısımların testleri ile uğraştım. Buradaki en zor kısım, Objective-C ve Swift kaynaklarının birlikte olduğu bir target’taki sınıflara test sınıflarının erişimi idi.

Test için de ayrı bir ‘Bridging header’ oluşturulması gerekiyordu, fakat sonrasında uygulama target’ının derlenmesi için her iki ‘Bridging header’ın da aynı içeriğe sahip olması gerektiği oldukça şaşırtıcı oldu. Kaçırdığım bir şey varsa aydınlatın lütfen. :)

Bu konuyla ilgili araştırma yaparken şu Stackoverflow sorusu yardımcı oldu:

Make sure that all required classes are members of your test target

Make sure that you have added all the required libraries

Biraz daha araştırdığımda ise şu örnek projeye denk geldim:

Okuduklarım

  • Pazartesi günü yeni iPhone SE ve iPad Pro tanıtımı ile birlikte iOS 9.3 ve Xcode 7.3 de çıktı. Sıkıntısız bir şekilde App Store’dan güncelledim fakat herkes için o kadar sıkıntısız değilmiş anlaşılan. Apple artık iyi iş yapamıyor mu yoksa?

Erica Sadun yazmış:

  • Swift 2.2 de geldi ve beraberinde #selector kullanımını getirdi.

--

--

Ilter Cengiz
Z Raporu

iOS developer at Careem. Writes at @objtidbits. Hobbyist photographer. Pokémon master, Nintendo addict.