Ilter Cengiz
Z Raporu
Published in
2 min readMar 28, 2016

--

Yaptıklarım

  • Try?

try kullanımını guard ile nasıl yaparım? diye deneyeyim dedim. catch ile işim olmazsa ve sadece gelen değer ile devam edilmeli ise kullanılabilir diye düşünüyorum. Yanlış bir kullanım ise uyarırsanız sevinirim. :) Fakat daha öncesinde bu tarz bir kullanım gördüğümü hatırlıyorum. Aklım benimle oyun oynamıyorsa tabii. Kod parçacığı aşağıda, playground ise GitHub reposunda.

func throwing() throws -> Int {
throw NSError(domain: "asdasd", code: 4, userInfo: nil)
// return 5
}

func test() {
guard let number = try? throwing() else {
print("Failed")
return
}
print(number)
}
test()

Okuduklarım

  • Seyfeddin Bassarac çok güzel bir derleme yapmış. ‘Apple uygulama geliştiricilerinin cephanesi’ niteliğindeki kaynak:

Benzer bir listeyi zamanında ben de Quora’da bir soruya cevap olarak yazmıştım.

  • Şu sıralar VIPER mimarisi ile ilgileniyorum ve (en azından şimdilik) bu mimarinin iOS app projelerinde MVC’nin yerini alacağını düşünüyorum. Yeni başlarken oldukça karmaşık gelebiliyor ama şu iki kaynağı oldukça başarılı buldum:
  • Geçtiğimiz hafta iOS 9.3 çıktı çıkmasına da bazı eski(!) cihazlarda güncelleme sonrası aktivasyonda sıkıntı olması nedeniyle Apple bu güncellemeyi söz konusu eski(!) cihazlar için geri çekmişti. Bugün güncellenmiş versiyonunu tekrar yayına almış. Güncellemeleri kontrol etmekte fayda var.

Developer hesabı olanlar doğrudan şuradan da indirebilir tabii ki:

VIPER ve Swift ile maceramdan kesitlerle tekrar birlikte olmak dileklerimle. :)

--

--

Ilter Cengiz
Z Raporu

iOS developer at Careem. Writes at @objtidbits. Hobbyist photographer. Pokémon master, Nintendo addict.