Co mě přivedlo k běhání?

Michal Těhník
Zápisník Běžce
Published in
1 min readFeb 14, 2017

Nejlépe to vyjadřuje následující fotka z Pražského 1/2 maratonu 2012, kterého jsem se účastnil pouze jako podpora Vendavo týmu a musím říct, že mě atmosféra startu uchvátila. Při tónech Vltavy od Bedřicha Smetany, kolem vás 15 minut probíhají tisíce běžců. To se nedá popsat, to se musí zažít. Celý Vendavo tým zakončíl svoji účast na legendární párty v La Casa Blu.

Ten vlasatý týpek vlevo vzadu jsem já.

Pár týdnů se mi hlavou honila myšlenka, že zkusím také pravidelně běhat. Začátky byly zdlouhavé. 1/2 maraton byl 31. března a já poprvé vyběhl 24. dubna, ale jen tak na zkoušku. Vážněji jsem se běhu začal věnovat až v červenci. Tomu všemu předcházela příprava, která spočívala hlavně ve čtení článků “Jak začít a neuhnat se”, “Jak dýchat a nevyplivnout plíce”, “Jak správně došlapovat” atd… Spousta věcí, kterými jen oddalujete svůj první běh.

Od té doby běhám. Kdyby mi někdo v roce 2012 řekl, že v roce 2016 uběhnu na ultramaratonu 75km, a ještě mě to bude bavit, tak bych se tomu hlasitě zasmál.

--

--