Hořký půlmaraton

Michal Těhník
Zápisník Běžce
Published in
2 min readApr 8, 2017

Na letošní pražský půlmaraton jsem měl cíl, o kterém jsem byl přesvědčený, že ho splním. Snažil jsem se udělat všechno, abych ho dosáhl. Makání na základu, úseky, 30:20:10, určení laktátové křivky, červená řepa, přiřazený správný koridor, nalezení vodičů. Zazněl startovní výstřel.

Vodičů jsem se na začátku snažil držet zuby nehty. S letošním startovním číslem jsem se posunul blíže ke startovní čáře, což přineslo nový problém. Čím bežci mají nižší startovní číslo, tím jsou arogantnější. Předběhnout někoho nebo čekat, že by Vás pustil, bylo nepředstavitelné. Takže už ze začátku mi vodiči poutekli, ale stále jsem se jich držel nadohled.

Zahlédl jsem ceduli na 3. km a říkal si, jaké je to tempo, že už jsme dosáhli třetího kilometru, bohužel to byl ukazatel v protisměru 😀

Zhruba za otočkou na Smíchově, cca. 7. km, přišla krize. Měl jsem pocit, že mě všichni předbíhají a já skoro stojím na místě. V protisměru jsem zahlédl vodiče na 1:45, o kterých jsem ani nevěděl, že jsou na trati a doufal jsem, že už je nikdy neuvidím.

Zhruba na 11. km jsem se pozdravil s fandící přítelkyní, což mě povzbudilo, aby pak v zápětí přišla studená sprcha. Na občerstvovačce na 11. km jsem se ohlédl a spatřil vodiče na 1:45. “A sakra”. Ti mě nedlouho potom doběhli, bohužel jsem nebyl schopný s nimi udržet tempo. Prostě mi utekli a už jsem je neviděl.

Na vracečce po Rohanském nábřeží už prostě nešlo přidat, takže výsledný čas 1:50:30 byl pro mě velkým zklamáním a zároveň výzvou, že za rok to musí dopadnout lépe.

Sice jsem si udělal osobák na 5km a málem i na 10km, ale druhá polovina byla utrpením. Verdikt: přepálený start.

Musím říct, že tohle byl pro mě opravdu závod. Celou dobu jsem běžel na hraně. Tepovka je mi toho důkazem, průměr 163bpm.

Nevím zdali jsem mohl udělat něco lépe, ale posledních čtrnáct dní před půlmaratonem jsem se citil dost unaveně. Po každém tréninku sice psychicky v pohodě, ale fyzicky tak zvláštně unavěně, nikoliv ze samotného tréninku, ale obecně. Zřejmě přetrénování.

Co mě může uklidnit je statistika. V absolutním pořadí jsem doběhl o 18 míst lépe než před rokem, kdy jsem protnul cíl v čase 1:45.

Na čem chci zapracovat

  • zlepšit styl
  • prodloužit krok
  • zhubnout

Těšil jsem se na odpočinek, ale už za měsíc mě čeká RedBull Wings for Life World Run v Bratislavě.

--

--