Jak jsem neskončil pod mostem

Pavel Kučera
Žít Californication
3 min readSep 17, 2014

--

Sehnat si během jednoho týdne bydlení se ukázalo být dost složité.

Jsem zmlsaný skupinou Bydlení v Brně, kde není nejmenší problém najít pokoj na bytě s lidmi stejného věku. Naopak, nabídek je tolik, že jen co se někam nastěhujete, vyskočí na vás další skvělý inzerát. Hledal jsem tedy podobně zaměřenou stránku pro LA a bohužel absolutně pohořel — je tu Craigslist, pár menších webů a pak už může člověk pouze jezdit po městě a volat na čísla z “for rent” cedulí.

Craiglist má oproti Bydlení v Brně zásadní nevýhodu, inzeruje tam každý, nejen studenti. Možností nastěhovat se k důchodcům, trojici chlapů 39, 55, 70, k různým rodinám či v lepším případě k pracujícím 20–40 hora, avšak čistě “studentský byt” žádný. Inzeráty “no alcohol”, “no overnight guests” a “female only” jsem z principu přeskakoval, čímž se mi nabídka začala povážlivě scvrkávat.
Pak je tady cena… Bydlení v LA je sakra drahé. Liší se podle lokace, čím blíž k pláži, tím dražší, na východ jdou ceny dolů. Kdybyste měli fakt velké štěstí, seženete pokoj za $500, jenže nejvíc nabídek je v rozmezí $650-$1500. Na $650 jsem chtěl končit.

Nakonec jsem reagoval na nabídky vzdálené do 6 mil od našich kanceláří, za maximálně $900 měsíčně včetně inkasa, kde bych byl ve společnosti dalších mladých, krásných a perspektivních lidí. Napsal jsem víc jak třicet různých zpráv, odpověď si z nich vysloužila pouhá šestina.
První bylo místo v pětipokojovém domě, věkový průměr 25. Těsně před odletem jsem si s Marinou vyměnil několik zpráv a prý jsem v nich stačil nasbírat plusové body, jen aby mě pak předběhl nějaký hajzlík, jenž byl v Americe dřív jak já. Zamrzelo.
Další byt v pořadí se ukázal být “too good to be true”. Podle popisu samostatný pokoj za $500, spolubydlící tatér a jeho přítelkyně (pamatuju si jen jak strašně byla tlustá). Z nabídky se vyklubal pokoj průchozí, v celém apartmánu naprosto brutálně smrděli psi a do koupelny se chodilo přes pokoj majitelů. Musím jim nechat fakt krásně pomalované zdi, ale tudy ne, přátelé.
Třetí prohlídka dopadla nad očekávání dobře. Pokoj ucházející za $750 v samém centru Torrance a překvapivě klidný, odstíněný od rušných cest vždy minimálně jedním blokem. Starší pár nejspíš využívá prostory po odrostlých dětech, narážel bych na tři spolubydlící.
Předposlední schůzku mi zrušili jen několik hodin před uskutečněním. Škoda, inzerát vypadal hezky. $700 za jednu ze čtyř ložnic asi míli od pláže. Mladý kolektiv.

Nakonec jsem měl víc štěstí než rozumu. Přes kamaráda jsem se dostal k jeho bývalému pokoji u čínské rodinky za $675. Za domem šumí bazén, do obchodu se dá dojít pěšky a k moři to je čtvrthodina na kole. Celkem nás v domě bydlí 6 a se spolubydlícími hraji zábavnou hru — musím se vyhýbat oslovení jménem, protože ta jejich děsná asijská si nemůžu zapamatovat.

Nájem mi končí na přelomu ledna a února, do té doby mám klid a můžu hledat ty správně snové nabídky.

Zde bordelařím já.

--

--

Pavel Kučera
Žít Californication

Nejdřív ze všeho jsem se flákal. Potom přišlo na řadu lenošení. Pokračoval jsem prokrastinací až k nic nedělání a pak se vrátil k flákání.