Як використовувати чат-боти з ШІ, такі як ChatGPT?

Великі мовні моделі вже добре справляються з найрізноманітнішими завданнями.

В четвертій частині серії публікацій про ШІ ми дізнаємось, що великі мовні моделі вже добре справляються з найрізноманітнішими завданнями — і вони стають розумнішими з кожним днем.

У третій частині йшлося про те, що L.L.M. можуть бути нестабільними та ненадійними — надавати неправдиву інформацію та дивно поводитися.

Я (Kevin Roose) використовую такі інструменти ШІ, як ChatGPT, майже щодня вже кілька місяців, і я бачив, як вони випльовують безліч неправильних відповідей.

Але я також бачив, як ці програми зі штучним інтелектом роблять дивовижні речі — подвиги творчості, гнучкості та ефективності, від яких перехоплювало подих. І я хвилююся, що в спробі вгамувати ажіотаж навколо ШІ скептики не бачать те, що робить цю технологію такою революційною — і потенційно руйнівною — для світу.

Великі мовні моделі пишуть вірші та сценарії. Одна з останніх, GPT-4, отримала 90-й процентиль на адвокатському іспиті та отримала найвищі бали в низці тестів Advanced Placement. А потенційний приріст продуктивності для працівників є величезним. (В одному дослідженні програмісти, які використовували GitHub Copilot — L.L.M. для кодерів — виконали завдання на 56% швидше, ніж програмісти, які не використовували його).

Ось шість речей, в яких штучний інтелект зараз особливо гарний:

Пояснення понять на різних рівнях складності

Протягом останніх кількох місяців я використовую ChatGPT як особистого тьютора щоразу, коли мені стає цікаво вивчити нову тему. Якщо це, скажімо, банківська резервна система, я починаю з того, що прошу ChatGPT “пояснити банківське резервування на рівні старшої школи”. (Або, якщо я все ще плутаюся, “на рівні середньої школи”).

ChatGPT та інші чат-боти зі штучним інтелектом добре справляються з такими запитами, використовуючи свої навички обробки природної мови (natural language processing), якщо тільки ви не запитуєте про нещодавні події або вкрай незрозумілі речі. Звернутися до безмежно терплячого, безплатного тьютора, який допоможе розібратися з новими темами, схоже на суперсилу. При правильному використанні ШІ може бути чудовим інструментом для навчання.

Редагування та конструктивна критика

Я все ще пишу свої колонки сам. Але за останні кілька місяців я залучив ChatGPT в якості помічника.

Коли я застрягаю, я часто вставляю кілька речень в чат і дивлюся, чи може це наштовхнути на якісь ідеї. Якщо я намагаюся посилити аргументацію, я прошу ChatGPT знайти прогалини в моїх міркуваннях.

Я виявив, що Bing особливо добре підходить для редагування, тому що він може шукати інформацію в інтернеті. (Один з моїх улюблених письменницьких хаків — попросити його прочитати “Елементи стилю” Странка і Вайта і запропонувати правки, засновані на принципах книги).

Ви можете використовувати подібні трюки, щоб покращити свої емейли, супровідні листи чи будь-які інші тексти, над якими ви працюєте. Також нагадуємо, що ви завжди повинні ретельно перевіряти роботу штучного інтелекту.

Подолання творчої кризи

Штучний інтелект також може бути хорошим інструментом для того, щоб вивільнити вашу творчу енергію. Нещодавно я намагався придумати запитання для гостя подкасту. Я вставив біографію гостя в ChatGPT і попросив його дати мені “10 вдумливих, гострих питань для інтерв’ю” для цієї людини. Більшість з тих запитань, які він згенерував, були досить вдалими, і я використав кілька з них у шоу.

Ітан Моллік, професор Уортонської школи Університету Пенсильванії, рекомендує використовувати ШІ для подолання письменницького ступору або для початку роботи над складними проєктами. Наприклад, людина, яка хоче відкрити пекарню, може попросити у ChatGPT список усього необхідного обладнання та дозволів.

“Дуже легко відволіктися від виконання завдання через якусь складну проблему, — написав пан Молік у нещодавньому дописі в блозі. “ШІ дає можливість надати собі імпульс”.

Репетиція перед реальними завданнями

Я також використовував ChatGPT та інші застосунки з ШІ як своєрідну репетицію офлайн-завдань, які я вважаю неприємними або важкими.

Коли мені потрібно було провести складну розмову з другом, я попросив ChatGPT взяти участь у рольовій грі. “Уяви, що ти мій друг, і відреагуй так, як, на твою думку, міг би відреагувати мій друг”, — сказав я йому. Потім я провів імітацію розмови. Це не зробило справжню розмову безболісною, але я почувався впевненіше, знаючи, що вже попрактикувався з чат-ботом.

Звичайно, чат-боти не можуть замінити людську дружбу. Але вони можуть стати своєрідним “резонатором”, що пропонує нам базовий зворотний зв’язок і поради без осуду.

SparkNotes для всього

Одна з найпотужніших можливостей мовних моделей зі штучним інтелектом — швидко узагальнювати великі обсяги тексту.

Я використовував програми зі штучним інтелектом, щоб “читати” довгі статті та конспектувати наукові роботи. Зазвичай вони правильно передають загальні риси, навіть якщо деякі деталі пропущені.

Ця сила по-справжньому проявляється, коли ви поєднуєте її з іншими здібностями ШІ, наприклад, транскрибуванням аудіо- та відеозаписів. Раптом з’являється можливість ущільнити двогодинний подкаст у кілька пунктів або отримати стислий підсумок робочої зустрічі, коли ви ще перебуваєте на ній.

Якщо вам набридло читати цей допис, ви можете попросити ChatGPT або Bing підсумувати (summarize) решту за вас, або переписати його у вигляді веселого лімерику. Обіцяю, я не ображуся.

Програмування, навіть якщо ви не програміст

Люди вже використовують ШІ для написання коду, незалежно від того, знають вони мови програмування чи ні.

Ці моделі не були розроблені для написання програмного забезпечення. Але коли вони пройшли навчання на величезних обсягах інтернет-тексту, включаючи вміст сайтів для програмування, таких як GitHub і Stack Overflow, вони навчилися кодувати — це явище, відоме як емерджентна поведінка (emergent behavior). Тепер, якщо ви введете запит на кшталт “Створіть мені розширення для Chrome, яке перекладає текст будь-якого веб-сайту на піратську мову”, ви можете отримати назад код програми, яка дійсно працюватиме.

За останні кілька місяців соціальні мережі рясніють прикладами здивованих людей, які використовують інструменти штучного інтелекту для створення веб-сайтів і застосунків швидше, ніж це може зробити будь-яка людина — за мізерну частку вартості.

Що ж далі?

Усе це підіймає досить очевидні питання про майбутнє, такі як: Якщо L.L.M. допомагають не-письменникам добре писати, а не-програмістам добре кодувати, то які ще можливості вони відкриють? І скільки робочих місць ці нові здібності штучного інтелекту ліквідують?

Про це — в п’ятій частині.

Ваше домашнє завдання

Які ще навички чат-бота ви можете відкрити для себе?

Подумайте про завдання, яке забирає багато ваших щоденних розумових зусиль, наприклад, про нудну рутину на роботі або про те, як скласти план харчування на тиждень, щоб нагодувати свою сім’ю. Потім попрацюйте з чат-ботом, щоб побачити, наскільки добре він може впоратися з цим завданням.

Як завжди, діліться своїми найкращими, найгіршими та найцікавішими результатами в коментарях.

Глосарій

Обробка природної мови: Методи, що використовуються великими мовними моделями для розуміння і генерування людської мови, включаючи класифікацію текстів і аналіз настроїв. Ці методи часто використовують поєднання алгоритмів машинного навчання, статистичних моделей і лінгвістичних правил.

Емерджентна поведінка: Неочікувані або ненавмисні здібності великої мовної моделі, що з’являються завдяки шаблонам і правилам тренування моделі з її навчальних даних. Наприклад, моделі, які навчаються на сайтах з програмування та кодування, можуть писати новий код. Інші приклади включають творчі здібності, такі як написання віршів, музики та вигаданих історій.

Оригінал

--

--