Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔
Published in
7 min readMar 28, 2020

--

有線又蝕4億:捱唔捱到30周年?

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

好耐冇寫medium,倒唔係咩恩怨情仇。我一向都係多圖嘅文就貼呢度,雖然慢慢地進化到可以唔多用圖。但呢類業績文都係呢度寫好。唯一問題就係,有個都市傳說,好似話medium嘅文,Facebook會自動壓低啲reach.唔知係咪係,以往啲medium文都不乏好多reach嘅,如果呢篇少,亦唔知係因為篇文廢丫,定星期日出丫,定點。

  1. 小小利申,我由93年開台開始睇有線當年點昆到老母訂架呢?定其實根本係佢訂?),到而家。由蔡康年做YMC台睇到佢去我中學做評判,玩到我上佢TVB節目之後腥綿拿同佢合照。呼,青春。而我剛剛續咗兩年有線約,心諗,會唔會變苦主呢?2023年就係有線30周年,你估到時檔嘢仲存唔存在?

2. 真係差不多整整一年前,我在呢度又係寫過有線業績,又係蝕到仆街

3. 今年嘅業績,大家可以去睇下。但唔得閒嘅,都係聽我講啦。

4. 拿,幫你深晒,就在呢度。數幫你入晒,半年業績都幫你搵埋,上下半年都幫你拆散埋,有埋分部。其實好快手,不過我都冇玩好多年,呢啲血汗嘢一早有助手做啦。

5. 咁睇返,都真係冇乜特別,一如預期咁大鑊。19年蝕4億左右,少過之前嗰年蝕4億半,值得飲杯。下半年好似仲蝕少咗啲,值得恭喜。但,迫伊汾?諗你都唔使諗。

6. 拆分細啲,按年比嘅,收入平穩,半年計仲要升。製作成本就縮,按年同半年都係,SG&A(Selling, General & Administrative Expense,唔識就知你外行)亦係咁。幾明顯因為縮皮,減成本,炒人。慳到好多的。融資成本,即係利息開支,大升(發咗債,陣間講),但整體都係蝕少咗,按年半年都係。

7. 另外分返石文睇。計分部業績。你見其實電訊分部係賺錢嘅,按年改善不少添。當然就係惡名昭彰嘅有線寬頻,仲有電話,仲有不方便的中移動(陣間講)。亦即係,電視部份,比你想像中蝕得仲要多,但按年都係改善。做乜半年冇數字?因為半年時佢仲分咗舊「其他」,數目不大,但費事煩。

8. 不過留意分部業績加埋唔係你見嘅大數,因為仲有啲阿公嘢,企業層面,不能分類。計晒就係最下嘅經營虧損,同上面對到。然後仲有融資成本,又係分唔開計。稅都係,「蝕錢都交稅,真慘」。計埋呢兩舊咪個凈虧損

9. 好似改善咗少少,但,杯水車薪。唔好忘記舊年第四季情況應該幾差(社運嘛),今年仲要加埋肺炎,唔使講你都知啲廣告收入會點。仲要啲體育大事取消埋。你話點算?

10. 況且,就算可以保住蝕少啲,我都懷疑公司仲頂唔頂得住,仲有幾耐命。上篇嘅題目講咗啦,蝕錢唔緊要,你蝕唔蝕得起先?

11. 睇圖,有線帳面值(又叫股東權益),家下6.4億。就已經係計及2019年蝕嘅4億,仲因為中途供過股(見唔見年中係升到去8.3億?)。但仲玩得幾耐?我當你今年蝕少啲,3億,都即係兩年多啲公司就negative equity,資不抵債了。一間公司到咩位先要叫救命,有啲難量度。但簡單嚟講,而家就要了。有線隨時再集資,唔會令人意外

12. 問題係 ,仲有咩人落搭?有線2017年供過一次股,集咗7億,仲其實九倉免咗3億債。但話咁快燒晒(18 19兩年都蝕咗近9億),2018年尾又玩咗次一供一,被否決。2019年1月中又整個新方案,都唔夠兩星期,快過你去cut有線。呢次四供三就過到,集咗4億幾。再加埋發咗CB,另外集多2億。

13. 呢度要講下CB,Convertible Bond,行內人(其實只有我一個)戲稱冬蟲夏草。本身就係Bond,借錢畀公司,多數都平息。但有個option可以換股。咁當然係股價高先換,街買1蚊唔通我5蚊換咩而家隻CB換股價係0.125,有線股價0.05左右,繼續努力。但其實成交極細,市值又低,要忽然夾上去未必唔得

14. 簡單一句,6.4億book,你一年蝕緊4億,今年可能仲唔止,再唔集資,好快資不抵債。但供股我懷疑仲有邊個肯制。

15. 另外留意,一日未換股,一日隻CB都仲係債,即係要畀利息。雖然唔貴(2%),但始終供股呢,就真係有錢「入咗去」公司。你借錢,貸款,或隻未換股嘅CB呢,就只係負債,幫到公司出糧找數,但對財務狀況係冇幫助,甚至更差的。可以睇下有線嘅Net Gearing,即係凈負債佔帳面值幾多巴仙。凈負債,就計貸款同埋CB,減走現金。因為出咗隻CB,而同時個帳面值又因為蝕錢而跌咗,Net Gearing由18年尾41%,升到去19年尾68%。下年再蝕錢啦喎.....唔好忘記,啲利息開支都因為隻CB升咗(雖然再講一次,唔貴)

16. 簡單嚟講,係死局。除咗執笠,我相信出路就係染紅,應該冇第三條路。事實而家已經紅紅地。管理層業務回顧,第一句就講中國移動,帶嚟嘅收入。當然上篇都寫過,其實一間電視台而家仲有幾大影響力,我幾懷疑。有線呢十幾年,年年蝕錢,加埋蝕咗差不多30億。即使對任何富豪嚟講,都唔係少錢,仲有邊個同你癲?富豪係多錢,但30億我可以做幾多嘢?

17. 當然你可以發起一人幾舊水救有線。但,如果呢樣嘢成功,就唔會搞到今日咁啦。問題其實正好相反,有線唔係冇人睇,係已經好多人睇。有線成80萬用戶,仲有幾大增長空間?而台費方面,又有冇加價空間?唔好忘記你選擇多咗好多,可以睇Netflix,可以訂閱埃汾啲專欄。時間就得咁多,對手越嚟越多,你做內容嘅,又要背住咁大成本嘅,點玩?

18. 所以,有線三年內執笠,我唔會好奇怪。唔係話必執,但應該有可能。未執嘅係邊間?梗係人人得以誅之嘅大台TVB。今篇反應好就下篇寫。

19. 你話,Now同Viu又如何?其實FB Page 寫過。簡單嚟講,電盈有極之賺錢嘅電訊業務,養住兩檔電視咯。你計大數,我幾肯定Now同Viu蝕得仲甘過有線。不過因為冇獨立上市,好難計,但有得估,educated guess。

20. 最最最後補一句,早排問起,而家啲小朋友,都唔係好知有線「原本」係邊個的了。九倉真係甩身快,吳光正雖然名氣好似不及其他幾大家族,但眼光其實都相當好。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.