Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學
Published in
5 min readJan 23, 2019

--

長崎 係真係有長崎蛋糕的

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

長崎,係真係有長崎蛋糕嘅。亦都唔係昆遊客先後來發揚光大嘅東西,就以我幫襯嘅呢間松翁軒為例,天和元年創業,唔Google都真係唔知係邊個年代(平成昭和大正明治慶應元治,再對上就唔記得了)。嘩,原來係1681年

長崎嘅歷史不在呢度多講,但長崎除咗良美以外,就以三樣嘢出名:原子彈,天主教徒,同埋長崎蛋糕。後兩樣都係同長崎好早對外開放,接觸西洋人有關(第一樣都可能間接有關)。夜景就算數啦,你係香港人就好難覺得長崎夜景有幾靚。

咁,長崎係真係有長崎蛋糕的。儘管當地人就唔係叫長崎蛋糕,甚至日本人都好長時間有唔同嘅叫法,去到而家就全部叫カステラ。用得片假名就估到係來路嘢了,Castella 是也。

Castella就應該係葡萄牙傳教士傳入,就係嚟自Castella王國的蛋糕。睇波嘅可能都知皇家馬德里預備組/B隊 Real Madrid Castilla,亦係呢個字。Castella係現今西班牙嘅一個地區,咁葡萄牙西班牙都唔好分咁細啦

但當然,你在葡萄牙或者西班牙都唔會搵到長崎蛋糕(反而會搵到萄撻同埋西班牙海鮮飯)。聞說因為當時日本根本冇西洋蛋糕嘅焗爐之類,所以用啲唔同嘅方法整出一舊咁的東西。

咁「蜂蜜蛋糕」又係乜東東?簡單嚟講,「蜂蜜蛋糕」就唔係「長崎蛋糕」。長崎蛋糕係唔加蜂蜜嘅,甚至唔使加「正宗」兩個字咁多餘,根本日本嘅「長崎蛋糕」就唔會加蜂蜜。係老翻上再老翻,去到第度(主要係台灣),先會加蜂蜜,或者將「蜂蜜蛋糕」當係「長崎蛋糕」。

長崎蛋糕,係一種十分簡單嘅蛋糕,原料三種,雞蛋,麵粉,糖。但日本人就係好嘢,三種咁簡單嘅材料都畀佢不停改良,變成今日嘅名物「長崎蛋糕」。

另外,要驗明正身的話,可以執著啲。就正如對於拉麵塔利班嚟講,拉麵嘅重點唔係拉麵而係杯冰水,所以對於長崎蛋糕塔利班嚟講,長崎蛋糕最緊要唔係蛋又唔係麵粉,而係糖!望下個底就知。

(偷的相,因為我唔記得影就食咗,算了)

我唔敢講個底冇一粒粒糖嘅就唔正宗(雖然日本啲拉麵舖又真係十間有十間都有冰水),但,至少四大長崎蛋糕我食過兩間,兩間都係有的,其他等你去慢慢食。好肥架下。

說回呢四大名家,其實都係唔知咩人講起。但講最出名一定係你都可能聽過嘅「文明堂」,亦係我上一次去長崎食嘅東西。

今次呢,有幸早兩年認識咗個長崎女仔(駐香港的,普通話好過我,不過其實唔難),佢極力推薦「松翁軒」,我就去買了。事後諗返其實又唔好太迷信啲咩「日本人都推介」「日本人都排隊」甚至「我老公係日本人佢都話日文點點點講」。仆街,你係個遊客,好可能會見到香港人同你推介喜茶或者澳牛,然後見到耶林閣要排隊,「拿,香港人都食呢啲呀,一定好正宗」。而無數咁多香港人啲中文水平都極低啦,你憑乜覺得「我老公係英國人佢話英文唔會點點點講」係有代表性呢?

(官網相,原因同上)

講返,今次食嘅就係呢舊「五三燒」,被譽為長崎蛋糕中嘅極品,translation: 最貴嗰種。五三,就係蛋黃同蛋白嘅比例係五比三。平時係幾多?一半半掛。總之話係五三燒就比普通多蛋黃,少蛋白,更加邪惡。

(五比三呢個係我見人講嘅,但官網冇提呢樣,多蛋黃少蛋白係真嘅,但名字由來呢段日文唔識解,用埋Google Translate 都投降:江戸時代、5つの味(全ての味)を凌駕するほど美味という「五味(ごみ)かすてら」の名で生まれたより贅沢なカステラは、明治になって「五三(ごさん)焼カステラ」と呼ばれるようになりました。)

又,呢個「松翁軒」仲有另一名物,應該係佢地發明,就係朱古力長崎蛋糕。聽落好似唔係好西飛利,但明治年代佢地已經賣。仲要唔係可可粉,係落真朱古力塊。買咗未食,搵日再寫。

咁「五三燒」好唔好食?梗係好食啦。香港快運開直航長崎啦(真係唔係廣告),我坐咗史上第二班,你都可以試下。當然誓死唔幫襯大陸公司嘅大可以坐因航去福崗再坐JR,兩個半鐘之嘛,唔delay 的話。JR都會 delay?梗係會,我上次就坐咗五個鐘。

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.