生老病死(上)

IF
사랑하다
Published in
3 min readDec 5, 2017

呢個系列嘅文章,如果喺十年前,我諗你就算困我喺個籠度三個月,我都未必寫得出。唔係冇靈感,而係冇體會。正如我從未試過經痛,你叫我點寫有關經痛嘅文章呢?

同好多人一樣,我後生啲嗰陣(個「啲」字好有意味,即係話我而家都唔係好老,但嗰陣仲後生啲;中年危機喺孔雀開屏之前嘅tingling phase),係非常活躍嘅人,好喜歡運動,除咗打波,一星期仲會做四五日Gym。喺韓國搵食嗰陣(即係《寫字》之前嘅兩三年日子),我每日都會同我嘅美軍鄰居們一齊跑南山(冇錯,就係有座塔嗰個南山,當年我住係山腳嘅美軍基地附近);因為愛運動,所以病痛亦少,好幾年都唔需要睇一次醫生。

亦都係因為咁,所以亦都唔係好注重健康;煙、酒、劣食,基本上都不離口。冇嘢㗎,恃住自己老虎都打死幾隻,拘拘幾支煙幾杯Johnny Walker點整得死我。事實上亦都係咁,咁多年一直相安無事。

直到好多年後嘅一個早上,我起身返工,落地之際,突然發覺隻左腳好痛。「冇理由吖,我明明都冇扭親,點解會痛呢?唔通瞓覺嗰陣扭親?」我同我老婆都係咁諗。

我仲以為係打籃球傷得多嘅後遺症,但之後睇咗好耐跌打都好唔返晒。於是我返養和睇醫生。題外話:我喺香港住嘅日子,有乜頭暈身慶我都會返養和睇,因為我喺養和出世,我信奉原廠保養,儘管冇免費保養。

結果原廠話我除咗血壓有啲高(140/90;其實都仲係邊緣高血壓)之外,冇乜特別,開咗啲血壓丸俾我就打發我走。而我隻腳又慢慢好返行得走得,所以不了了之。

然後就梗係我繼續我嘅忙碌啦,香港地得閒死唔得閒病,病嘅折墮成本高好多!

然後嚟咗德國。

然後由原本日日都好很多嘢做,變咗日日除咗返學學德文之外都冇乜嘢做。個人好似個吹得好漲嘅汽球俾人放晒啲氣咁,連啲病都放埋出嚟。

最先係隻腳,喺某個晚上同朋友嚟個social beer之後,第二朝起身,隻腳腫到豬蹄咁,近腳眼嘅位置,又紅又腫,掂吓都唔得,行就更加唔使諗。

我又唔係董建華,點解無啦啦隻腳會咁Q痛?

痛都唔緊要,仲要三個星期都唔消腫!又冇跌打醫生,點算?

結果去咗睇普通科。醫生喺一輪驗血驗尿之後,正式宣佈,我患上「高尿酸血症」,嗰啲腳痛,學名叫「痛風」(當然,醫生係講帶有德文口音嘅英文)。

我發誓,喺嗰日之前,我連痛風係乜都未聽過。中風我知,馬上風我都知,點會無啦啦整個痛風出嚟㗎?Gout?你講乜gout呀?

簡單嚟講,就係我嘅幾十年暴飲暴食終於有回報,我血液裡面嘅尿酸已經高到身體冇辦法自然排出,於是積聚體內,慢慢喺啲關節度變成結晶,最終令關節發炎,又紅又腫。

醫生話,痛風冇咩大不了,好多步入中年嘅肥佬(屌你……)都會有。只要服用別嘌醇(Allopurinol)同飲多啲水,等尿酸排出就會冇事。別嘌醇係好安全嘅藥,冇乜副作用,就算長期服用對身體唔會有乜壞影響。

先係血壓丸,然後別嘌醇,我開始發覺,原來我已經到咗一個開始有長期藥物跟身嘅年紀。

咪住先,我當時先得卅五六咋喎屌你!點解搞到好似五十五六咁嘅體魄呀!我開始思索,我究竟做錯啲乜?諗一諗先發覺,我自從返香港之後,凈係掛住做(仲讀多咗個law degree嘅),原來已經差不多有十年冇好好運動過(床上運動另計)。

十年冇郁過部機器,結果係機器生銹。還好發現得早,而家補飛都為時未晚。

我都以為係;起碼我當時真係咁諗。

(待續)

--

--

IF
사랑하다

德籍港裔創作人,五年( 2018-2023 )累積超過一百零五萬 claps 嘅粵語作者;小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。過氣傳媒人/公關。│ 中文 / English / 한국어 / Deutsch │