İşleme Giriş Örneği (Kurumsalın Ayak İzi)

Trader Meric
2 min readJan 8, 2022

--

Selam dostlar, baştan belirtmek isterim bu yazıda likiditenin ne olduğu nerede olduğunu gibi şeyler anlatılmıyor sadece kurumsalı takip ederek yakalanan güzel bir işleme giriş örneği anlatılıyor.

Likidite konsepti ile ilgili bir backtest çalışması yaparken çalışma sırasında gördüğüm ve çok eğitici olduğunu düşündüğüm güzel bir örnek ile karşılaştım. Buyurun likidite, buyurun time frame in önemi.

1-) 4h da short işlem açanların stoplarını koydukları bir likidite bölgesindeyiz ve likidite alınmış. Marketin düşmesi için bu likidite yeterli ise market dönüşünde işlem almayı düşünüyorum. Yeterli değilse zaten üstteki bölgenin stoplarını da patlatacaktır.

1

2-) Grafikte time frame düşürerek yakından bölgeyi incelemeye başlıyorum ve 15m de likidite bölgelerini belirliyorum. Fiyat bir tarafın likiditesini alacak ve muhtemelen diğer yönde hareketine devam edecek. İzliyorum…

2

3-) Fiyat alt taraftaki likiditeyi tercih etti. O halde hedefim üstteki likidite bölgesi fakat bu işleme 15m de giriş fırsatı aramak R/R oranımı çok düşürecektir. Daha düşük time frame de incelemeye karar veriyorum.

3

4-) 15m de likiditeyi aldığını ve yönün yukarı olduğunu zaten biliyorum ama dönüşü gözümle görmem gerekiyor ve 2m de marketin döndüğünü görüp order block ve breaker ın bir arada olduğu bir POI belirliyorum.

Belirlediğim bölgeden işleme girip hedefimi 15m de belirlediğim üst bölgedeki EQ High bölgesine kadar taşıyorum.

Gördüğünüz gibi 4h da başlayan bir serüven 2 dakikalık scalp bir işleme dönüşüyor ve 6R kazandırıyor.

Kahinlik yapıp işleme girmiyorum. Kurumsalın ihtiyacı olan likiditeyi almasını bekliyorum ve ona eşlik ediyorum. Bol kazançlar dilerim.

--

--