Produktivita na volné noze: Úvod

Úvod série článků o osobní produktivitě na volné noze. Rozcestník na ostatní díly.

Adam Kučera
2 min readDec 28, 2019

Vítejte v sérii článků o osobní produktivitě na volné noze. Živím se jako softwarový vývojář a už nějakou dobu mám živnostenské oprávnění a zároveň zaměstnání. O Vánocích před rokem jsem se rozhodl, že občasné přivýdělky z živnosti mi nestačí a že se podnikání zkusím věnovat více a využít volný čas naplno. Začal jsem tedy shánět zakázky, ale toho času, který můžu podnikání věnovat, je přeci jenom kvůli zaměstnání docela málo. Proto je pro mě důležité čas trávit efektivně a věnovat co nejméně času činnostem, které nepřinášejí zisk.

Hledal jsem různé nástroje, zkoušel co mi vyhovuje, a nakonec se rozhodl své roční zkušenosti sepsat — třeba poslouží i někomu jinému.

Rád bych ukázal, jaké nástroje pro osobní produktivitu jsou dostupné, a zejména které používám. Zároveň bych rád předvedl, jak tyto nástroje smysluplně využít a nakombinovat, a zmínil i to, do čeho má smysl investovat peníze.

Tato série článků má sloužit jako rádce pro začínajícího freelancera, nebo někoho, kdo už nějakou dobu funguje, ale snaží se zvýšit efektivitu práce. Je zaměřený na samostatně pracujícího člověka, neřeší tolik práci v týmu a nepotřebuje složité projektové a procesní řízení.

Nemá se jednat o objektivní srovnání dostupných možností, ale soupis subjektivních zkušeností a používaných nástrojů. Možná nepoužívám nejlepší nástroje a téměř určitě budete potřebovat něco navíc, něco pro vás bude k ničemu, a některý z doporučených nástrojů vám vůbec nebude vyhovovat a budete hledat alternativu.

Budu se věnovat následujícím oblastem pro zvýšení produktivity (položky seznamu jsou klikací a vedou na jednotlivé díly seriálu):

Doufám, že se vám články budou líbit a hlavně že vám trochu pomůžou ve vaší cestě za efektivním podnikáním.

--

--