“Interview”e Hazırlık

caglaror
2 min readOct 31, 2018

--

Önceki yazı

Oralarda aç kalmayalım diye işe girmemiz gerekecek. Youtube üzerinde o kadar çok güzel hikaye dinledim ki içerisinde “San Francisco (SF)” geçen. Doğal olarak “gece fenerin güveleri kendisine çektiği gibi” SF de bana öyle güzel öyle parlak göründü.

Amerika IT ile ilgili bir iş bulabilmek için sanırım dünyadaki en güzel yer. Glassdoor, LinkedIn, Dice, Monster, Indeed vb ile yapılan aramalarda neredeyse her kasabada farklı IT işleri bulmak mümkün. Bu her ne kadar insanı gaza getirse de ABD gibi rekabetçi serbest piyasa şartlarının hüküm sürdüğü yerde “armut piş ağzıma düş” çok saf bir beklenti olurdu doğrusu.

Uyarı ve önerilerle dolu pek çok makale ve video izledikten sonra ABD de bir IT işi bulmanın sağlam bir “resume”, referans, mülakat, sınav ve pratik zeka gerektiren soruları cevaplamak gibi anahtar taşları olduğunu öğrendim.

IT özelinde iş alanı anlamında kendimi net olarak ifade edemesem de sanırım “web development” özelinde “front-end” içerisinde “javascript developer”, “back-end” içerisinde ise “php developer” olarak tarif edebilirim, etmek isterim :) .

Burada parantez açıp içerisine ilgilenmek istediğim konuları yazayım, makine öğrenmesi (ML) ve yapay zeka (AI). Buraya çok sonra geri döneceğim!

Mülakatta nelerin sorulduğu mülakat tecrübeleri makaleleri ve videolarından, işe alınırsam beni ne tür görevlerin beklediğini LinkedIn’den bulduğum yüzlerce ilanın “aranan özellikler” kısımlarından çıkartarak kafamda bir plan yaptım.

Önce CS101 içerisinde ele alınabilecek bazı temel konuları öğrenmem gerekiyordu sonra piyasanın talep ettiği güncel konulara.

Şimdi, “Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?”, “Daha önceki işinizden neden ayrıldınız?”, “Bizim firmamızı neden tercih ettiniz?”, “Bundan sonraki 1,3,5 yılda kendinizi nerede görüyorsunuz?”, “Son projenizde sizi zorlayan ve çözdüğünüz en son problem neydi” vb. gibi tüm mülakatların ortak sorularını pas geçiyorum.

“Software Developer” mülakatlarında pek çok konudan sorular sorulabilir. Ama benim tespit edebildiğim “Design Patterns”, “Data Structures”, “Algorithms” ve pozisyonda talep edilen dil, framework, kütüphane, platform, araçlar, kavramlar ve proje tipine özel konulardan sorular gelebilmekte.

NOT: Bu yazıdan sonraki yazıyı bir yazı sonrasına bekletiyorum. Bir ara anlatım söz konusu oldu.

Sonraki yazı

--

--