Vanahundi inimesed — Claus Mootse

Taarka Pärimusteater
2 min readAug 1, 2018

Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” mängib Claus vana lesknaist ja püha Mikulit.

Minu pere elas neljakordses kortermajas Värska sanatooriumi juures, kuid lapsena meeldis mulle rohkem aega veeta vanaema-vanaisa majas Värska keskel. Neil olid loomad ja ma sain talutöödes kaasa lüüa. Igal hommikul lasksin pardipojad aedikust välja ning igal õhtul täpselt samal ajal tulid nad ise tagasi. Mina lugesin pardid üle, et neid ikka sama arv oleks.

Vanaema käis igal nädalavahetusel kirikus armulaual ja mina käisin tihti temaga kaasas. Olin viieaastanene, kui sõitsime vanaemaga Saatsesse päätnitsapäevale. Bussiga sõitsime, külatädid ja väike Claus. Peale teenistust mängisime sõbraga, Värska kirikupapi pojaga, õues. Hakkasime ära minema, ta tõmbas suure rauast kirikuvärava kinni ja mu sõrm jäi sinna vahele. Parema käe pöidlasse tuli mõra sisse, siiani on sõrm natuke teistmoodi. Nutsin kiriku ees pool tundi ja vanaema pani sõrmele vett peale.

Neid inimesi, kes seto keelt räägivad, on vähe ja mul on hea meel, et seto kultuuri hoitakse. Ma püüan seda ka ise hoida ja edasi kanda. Kõik mu sõbrad teavad setokeelset sõna “pudsunudsija” — tolmuimeja. Selle õpetan uutele tuttavatele esimese asjana selgeks.

Seto jutuvestja Feodor Vanahundi musta huumoriga vürtsitatud lood Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” Treski Küünis.
3. augustil kell 19.00
4. augustil kell 19.00
9. augustil kell 19.00
10. augustil kell 19.00
11. augustil kell 17.00
12. augustil kell 13.00
12. augustil kell 19.00
14. augustil kell 19.00
30. augustil kell 19.00
31. augustil kell 19.00

Piletid www.ticketer.ee/taarka
www.taarkateater.ee
Taarka Pärimusteater FBs
Instagram @taarkateater

Teksti pani kirja Eve Tisler. Fotode autor Kärt Petser.

Sarjast “Vanahundi inimesed” ilmunud lood:
Mailiis Laur — kunstnik
Martin Tikk — näitleja

Teised lood varsti tulekul:
Agur Seim — näitleja
Jekaterina Burdjugova — näitleja
Artur Linnus — näitleja
Eduard Tee — näitleja
Elerin Tammel — valgustaja
Siim Angerpikk — näitleja
Vootele Ruusmaa — näitleja
Kristian Põldma — näitleja
Liisa Koemets — muusik
Helena Kesonen — lavastaja

--

--