Capitolul 4 — Cursa contra cronometru

Szidi Barabas
4 min readJul 10, 2018

--

Acest articol face parte dintr-o serie de articole:

După împărtășirea ultimelor evenimente am primit întrebări de la cunoștințe dacă s-a rezolvat între timp problema cu parcarea, dacă am reușit să închei tot procesul?

Ei bine, nu aș parcurge un pas așa de important fără să-l documentez. După atâta vâlvă în jurul lui și minutele pierdute zadarnic așteptând la diferite oficii, timpul investit în scrierea acestor articole mi se pare nesemnificativ.

După această contemplare și realizare interioară, să trecem la fapte!

Ultima dată v-am povestit cum domnul topograf a reușit să depună documentația la registrul de carte funciară pentru modificarea miraculoasei bife din sistem și că am așteptat cu nerăbdare ziua de 9 iulie, termenul limită de predare.

Între timp singurul lucru care s-a întâmplat a fost pe partea cumpărătorilor. Ei au primit aprobarea finală pentru creditul ipotecar de la bancă. Valabil 30 de zile calendaristice. Asta după prima săptămână de stăm-cu-mâinile-încrucișate-și-așteptăm-trei-săptămâni-să-iasă-noul-cf. Făcând un simplu calcul, pierdem deja două săptămâni doar din această cauză. Atunci am simțit că sunt într-o cursă contra cronometru, iar eu, protagonistul sunt un melc paralizat.

Cum am primit vestea de la cumpărători, m-am și dus la notar să întreb de ce acte trebuie să mai fac rost înainte de semnarea contractului. Am primit o listă întreagă la care prima mea reacție a fost ceva de genul:

Din fericire, multe acte de pe listă au fost deja în dosarul notarului, așa că au rămas doar:

  • adeverință de la asociația de proprietari că nu am restanțe la cheltuileli
  • certificat de atestare fiscală de la primărie că nu am datorii către stat — valabil 30 de zile
  • adeverință de la E-on că nu am restanțe SAU ultima factură fiscală și chitanță
  • adeverință de la Electrica pentru același lucru SAU ultima factură fiscală și chitanță

Prima dată când am văzut acel SAU la punctul 3 și 4 m-am ușurat că nu trebuie să mă duc la încă două oficii în plus. Doar că… se pare că sunt mult prea modernă pentru sistemul și legile noastre. Asta pentru că am doar facturi electronice, atât la Electrica cât și la E-on, iar pentru plata facturilor folosesc aplicația mobilă Pago plătește la care am atașat un card internațional Revolut.

Ce șanse îi dați să fie acceptată la un oficiu de notariat o factură electronică listată acasă, iar ca și dovada plății un email primit de la sistemul Pago și/sau o chitanță în limba engleză de la Revolut…

Mda… și eu am avut același presentiment, așa că mi-am depus cererea de concediu la locul de muncă pentru ziua de 9 iulie — ziua cea mare, termenul limită pentru noul CF.

Între timp am primit adeverința de la administrator, livrat la ușă, fără bătăi de cap. Când am văzut că se poate și lucruri de genul acesta, am inceput să cred în miracole…

A venit această zi de 9 iulie, când, echipată cu un dosar complet (copie după contract vânzare-cumpărare, contract Electrica și E-on, seria și numărul contoarelor de gaz și curent de la apartament) și multă răbdare în buzunar, mi-am început aventurile din această zi. Fără să detaliez acest proces, în nu mai puțin de 4 ore am devenit fericita proprietară a 3 hârtii A4 care atestă că nu am restanțe nicăieri… Nota 10 la purtare.

Ultima oprire a fost la notar cu să predau dovezile de bună purtare și să vedem dacă putem face programarea pentru semnarea contractului.

Dar acolo am învățat că termenul ”termen limită” în limba română este doar unul orientativ, că după 3 săptămâni nu pot avea așteptări să se și respecte aceste termene. Motivul: a căzut sistemul și nu pot elibera CF-uri. Punct. Simplu ca bună ziua. Când se rezolvă problema? Cine știe… Ce se poate face? Să ne rugăm la bunul departament de IT care a pus în funcțiune sistemul, care n-a fost capabil să realizeze o migrare automată a datelor, care mi-a dat bătăi de cap cu bifa lor cu tot….ei… (ah! am menționat oare că lucrez și eu în domeniul IT?)

Înapoi la matematica elementară, să vedem câte zile avem până la expirarea acordului financiar. Dar se pare că am ajuns la nivelul următor în această cursă contra cronomentru. Asta pentru că doamna notar va fi în concediu săptămâna care urmează.

Verdict: ori semnăm contractul în această săptămână, ori pierd cumpărătorul.

Și asta în timp ce eu, melcul paralizat, stau cu mâinile încrucișate…

--

--