Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔
Published in
5 min readNov 7, 2018

--

財經術語精解: 陳德霖put

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

都成講樓市,但仲係要繼續講。因為你哋鍾意睇。早兩日呢單新聞有趣喎。

今日同大家介紹一個財經術語,英文叫Norman put,中文叫陳德霖put。你未聽過?正常。因為係我今日發明的。我查過冇任何人用過。他日傳媒有人用,一定係抄我。記住我coin呢個term 。

陳德霖話, 「倘確認樓市下行 可放鬆部分措施」

係呀,你睇到入去嘅標題,係 「放鬆逆周期措施仍言之尚早」。但幸好有圖有真相,我冇呃你,原本嘅題真係 「倘確認樓市下行 可放鬆部分措施」,有圖有真相。Now台段新聞亦都冇改

至於信報點解後來改咗個標題?就唔知。公平講句,即時新聞最緊要快,事後改嘢家常便飯。但唔係事實出錯,改個標題 ……都唔係冇嘅。可能編輯或更高層覺得個題唔好,或者誤導咯。陰謀論者即管可以想像 陳德霖睇到後,龍顏大怒,「做乜以為我暗示會減辣」,打去叫林行止(是但啦)改。本人就不參與呢啲討論。

陳德霖講嘅,都係官腔。況且佢講嘢一向小心,甚至唔會好似任志剛(即使在任時)咁出位。確認下行,咪考慮放鬆咯。講咗等於冇講。幾時確認當然係佢哋說了算,況且,都係考慮可以放鬆啫。

但始終個潘朵拉的盒仔打開咗,就係打開咗了。一路都唔敢太睇淡樓市,個原因就在呢度:固然大把理論家話 辣招冇用,似是而非咁講一大堆咩少咗供應樓價仲升(真係救命)。然後就用 樓價繼續升去 證明 辣招冇用

但,有冇諗過,如果冇辣招,樓價一早應該升得仲多? 咁係咪冇用?

固然呢啲都係假想實驗,但我堅信如此。你唔信,覺得冇辣招嘅反而唔會升,咁都冇計。祝你甘心

啲乜乜負擔比率係笑話嘅原因,講過萬次。除咗香港人好很有錢(而唔反映在收入上,例如父幹),買樓嘅根本唔係中位數收入嘅人外。仲有,外地人嘛。即係,大陸人。

少講政治,但好多人以為我係一個好鍾意大陸嘅人。真搞笑。客觀事實係,大家都知,屌,大陸人自己都唔鍾意大陸啦。講乜都假,行動最實際嘛。大陸高官家人拎外國護照,錢都泊去外地,個個爭住拎香港護照,窮嘅就爭住拎單程證落嚟,對不?正如香港啲官送晒啲仔女去外國讀書,同一道理。

現實就係,你覺得香港退步,我不反對,反正呢啲好主觀。但,你心中嘅香港,可能由(whatever you like)以前嘅八十分,倒退到五十分。

不過樓上班同胞活在廿分之中嘛!點會唔仆到嚟?

大陸人點解爭住買香港樓,又可以任你地講。貪港女夠獨立呀,貪香港冇結石奶粉呀,貪香港唔會咁易畀人拉上去呀(其實都會,但冇咁易),走資呀,洗黑錢呀,包二奶呀,咩都好。不重要。客觀事實就係佢地爭住買

咁你話,假設樓市大跌,金管局大條道理拎走啲辣招(逆周期嘛,咁升時加辣,跌時當然減),你估樓價會唔會唔升?大陸仔一人一篤痰都浸死你呀。你估佢會唔會好似你咁諗, 「仲係好貴等多幾年先」 「跌勢已成唔好追落去」。

都係一句,呆伯特分析框架。即管估下,以下何者較有可能:1. 畀印花稅都億億聲嘅大陸佬,會因為「仲係好貴等多幾年先」 「跌勢已成唔好追落去」而唔敢買。定係2. 「慳返成億呀仲唔仆去買? 買多十個八個太古城都仲得」

美股有所謂嘅 Greenspan put 或者 Bernanke put.耶倫就因為太短命,少人講Yellen put。唔知係乜嘅去Google,簡單嚟講,只要股冧樓冧,聯儲局自然減息自然放水。

香港冇自己獨立貨幣政策。但香港樓市只此一家,再跌落去,我就堅唔信金管局唔減辣。是為Norman put.

所以呢,啲咩話跌七八成嘅預測,真係祝你好運。而放心,到跌咗七八成,而家日日話貴嘅人一樣冇錢買,一樣唔敢買。

咁當然啦,凱恩斯名句改編,可能未等到乜乜put 你已經跳咗樓。太高位追嘅,乜put都救唔到你.當年買過八號仔嘅應該知。都話要量力而為咯,誠哥冇點你

其實講咗幾千次,真係唔好睇咩負擔比率香港樓市係十分獨特的一樣東西(你可以話畸型)。

利申:業主,一層自住,樓價跌一半我都未使負資產。聽日我去贖返層樓都仲得。誠哥一早教你,量力而為好緊要。

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.