Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩
Published in
7 min readJan 27, 2019

--

到呢樣嘢發生在你身上 你職場就略有小成啦

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

上次寫篇便服見工,迴響幾好。今篇冇咁好笑,但一樣真人真事,有心人唔難搵到當事人,但反正我估冇人咁重視我,佢本人亦唔會care,況且我係讚佢。2004年後,我做過邊間公司邊份工全部係公開資料。

故事亦同便服見工有關。

件事係上一個狗年,2006年。

簡介下,2001年秋,911冇耐,我英國孖士打(唔係律師樓)回來,雙失大半年,麥當勞做過(很多女的說),傳銷見過,唔記得見工試過,去錯公司試過,唔知見乜位又有。詳情在我101次求職一文有講

2002年見咗超過100次工,卒之修成正果,教兩間中學教兩年書,2004年轉咗去銀行,去蕉行香港做,跟標哥學嘢(有機會講下佢,畢竟佢肯請個柒下柒下嘅教書佬,令我開展屹今十五年嘅金融生涯),做我嘅 Dealer聲 (由你點讀呢個字就知你水平)。

刁咗兩年,舊東家耆英證券(坡資,後來變成拉資,馬拉)請人,

面試係個好唔英國嘅英國佬,占士咖啡(此人鍾意開會拎眼鏡柄搞咖啡,然後放柄入口試味,再加糖再搞。又試過業績會用手拎魚蛋,發現好難食就放埋一邊,或踢落枱底,十分Mr Bean)

咖啡講幾句就閃咗(後來先知佢星期五四點走人,但佢好早返工),踢咗個波畀佢副手老馮。老馮講乜我都唔多記得,大意係「我話唔到事嘅,醒定啲啦𡃁仔」

就咁我就在耆英過咗八年,暫時做得最耐一份工,亦搵得最多錢(total),喜怒哀樂都有,亦學到最多嘢,影響我最深。耆英舊生會而家都耐唔耐食飯。

咖啡2007年走咗(轉工,唔係死咗),加上唔係成日同我講嘢,佢到佢走嗰日先知我在英國戰域讀火箭工程。雖然佢係屙化我入股票行業嘅伯樂,但謹此而矣,我好感激佢,推咗第一下,但談不上好大影響或學到好多。

反而咖啡對我最大恩就係佢走頭。佢走時仲有好多同事(唔係跟埋佢走),唔好唔記得係炒爆廠,港股直通車嘅2007年,工搶人,公司甚至主動出中期花紅安撫大家。咖啡走後老馮坐正,我亦水鬼升城隍做阿二,嗰八年我對佢嘅時間多過成世對住我老豆老母加埋。佢於我亦師亦友,如阿哥如老豆(佢約大我十年),對外我叫佢師傅。佢影響我好深,我地八年只係炒過一次大鑊(好難得架啦,日日對十幾個鐘),但都好快冇嘢,而家仲keep住一兩個月食一次飯。不過佢仲在江湖,費事寫太多。

2014年我地齊齊被炒後(我早啲),佢仲有唔止一次搵我過檔,可惜可能有緣無份(translation:有人麻撚煩跳草裙舞嫌三嫌四),冇成過事。

呢度係我想講嘅係,新工請你,猶如飛髮唔指定師傅,又如風俗店不加指名費叫雞,都係滿足需要,求其一件。固然你跑出,但有冇下次仲言之過早,唔好咁自滿,高盛請你固然你叻,但等於富豪嫖你一樣:你係姿色改變命運,but don’t forget there are many guys like you all over the world

至於headhunt搵你,更加如龜婆賣你落火坑,佢只為自己「促成一宗交易」。如道友咁,劉華話頭,啲死老酮,扮晒死狗,吊起癮上嚟咩嘢做唔出咩嘢講唔出?並非攻擊佢地,只係本質如此,你比我做都係咁

唯獨係舊老闆過檔搵埋你,咁你可以自滿一下,「證明你都唔係十分非常之好差」。真的,人梗有惰性,做生不如做熟,同埋煙人請人都十分煩的,特別而家啲小朋友唔蒲頭又唔出聲,有啲返一星期又走。咁老闆可能只係「貪就手」

咁但,做到「貪就手」已經好叻。因為其實將你好似個避孕套咁掉落垃圾桶(或更仆街地過飛掉出窗)仲簡單。老闆心中大把恨不得佢快啲走嘅𡃁,我以前都有,就係上次提嘅林生。唔郁手可能因為婦人之仁,懶,有個廢柴聽下電話好過畀人減吃更,怕做醜人,上頭唔畀,條友係黃馬褂/老闆情婦之類。

但到轉得工,就感謝主,自然流失老死不相往來。

而你老闆嘅級數,轉到工;多數都可以拉啲馬仔秘書過檔,所謂「馬房」「兄弟班」(當年老馮講嘅)就係咁。如果佢冇咁嘅能力,即係佢未夠成功,亦既係你未夠成功-梗係啦,佢咁唔成你都跟佢咁耐,仲唔係你問題?。如果佢有咁能力但選擇唔帶你,就你檢討下(當然有時亦因爲其他原因,例如人工,或新公司想制衡佢)

真的,即使我同我星展上司不和(眾所皆知,我唔使否認);佢應該由第一刻都冇點信過我,但佢都容許我帶𡃁過檔。應該係費事又要登ad煩,又費事我多多理由話十卜唔夠。但我冇咁做,舊𡃁都知,亦係讀者。主要係我覺得人工唔加得多(講佢,我就滿意的),工作量多好多,同埋唔啱佢性格。佢都同意,而家亦好慶幸我冇帶佢去,否則今日就齊齊食蕉

但至少我係可以咁做,有諗過咁做。所以呢,你舊老細轉工搵埋你,或者坐定咗,有下屬走咗搵你,都表示你有一定能力

工搵你,總好過你要上JobsDB 。雖然蕉行耆英我都係睇報紙圈廣告的,仲要用紅筆。特別係蕉行老撚土地返長短週(dealing room星期六有乜做呢?標哥由第一日屌到退休,而佢見我正正常常後就多數星期六只返嚟打一打卡,後來卡都唔打),好多時得我一個,就係買早餐然後拎幾份米報返公司。

Sorry 離咗題,下篇真係講另一次 便服見工記

原諒我起個咁content farm嘅題;但我理直氣壯咁講錯不在我,我可以一篇寫晒,但而家啲讀者(即係你)冇耐性,兩三千字都too long didn’t read。上次我篇文都有人話見咁長冇心機睇。sorry for making you 自卑

後記:感謝恒管(而家變成恒大)嘅mentee,早排食飯我講足大半晚,有講呢個故事。我啲老年人係要定期想下當年,以後仲會寫更多,反正年代久遠,好多當事人上晒岸,脫離晒為口奔馳Benz for the mouth 嘅階段,好似政府檔案咁可以解密

有人見我寫呢啲,諗起林振強。林振強臨時前寫咗「我的野蠻廣告生涯」等等一系列文,講屋企人,講工作,由第一份工講起。敏感嘅人就會估到佢應該大限將至,當年我仲係慒然不覺,明顯唔識人情世故。

放心,我未死。

想知我做嘢之前嘅大學生涯,睇埋呢篇文應該會明

有關我嘅見工經歷,傳說中的<101次求職>可以睇呢篇

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.