DGS ile Bilgisayar Mühendisliği

Barış Can Yılmaz
Bursa I/O
Published in
4 min readDec 12, 2020

Bu yazımda DGS ile Yıldız Teknik Üniversitesi bilgisayar mühendisliğini nasıl kazandığımı anlatacağım umarım faydalı olur.

Lise son sınıfta YGS ve LYS sınavlarına yeteri kadar çalışmadığım için doğal olarak 4 yıllık bilgisayar veya yazılım mühendisliği kazanmıyordum ben de iki yıllık bilgisayar programcılığını tercih ettim. Uludağ Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümünden 2019 yılında mezun oldum ve mezun olduğum yıl DGS ile Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini kazandım.

Photo by Evan Dennis on Unsplash

DGS ? Kısa bilgi

DGS hakkında kısa bir bilgi vermek gerekirse iki yıllık bölümden mezun öğrencilerin 4 yıllık bölümlere geçiş yapmasını sağlayan bir sınav.

  • Sınavda 60 sayısal ve 60 sözel sorusu sorulmakta. Toplam süre 150 dakika.
  • DGS sınavında sayısal soruları mat-1 ve geometri konularından gelmekte, sözel soruları ise paragraf soruları.
  • DGS ile üniversite tercihi yapacaksanız mezun olduğunuz bölümün size izin verdiği bölümleri tercih edebilirsiniz. Bu listeden tercih yapabileceğiniz bölümlere bakabilirsiniz.
  • Her üniversite dgs için bölüm açmayabilir. Kontenjanları da bir hayli düşük
  • Sayısalcılar için Türkçenin ağırlığı 0.3 iken Matematiğin 1.5. Sözelciler için tam tersi geçerli.
  • 1 net kuralını da hatırlatmakta fayda var. Aday öğrencinin hem sayısal hem de sözel de en az 1 net yapma zorunluluğu var aksi halde puanınız hesaplanmaz sene kaybetmiş olursunuz.
Photo by Green Chameleon on Unsplash

Sınava Nasıl Çalıştım?

DGS için herhangi bir dershane,kurs,etüt merkezi gibi yerlere kayıt olmadım tamamen kendim çalıştım.

Sınava çalışmaya başladığımda aynı zamanda bir firmada yarı zamanlı olarak çalışıyordum. Okul ve iş derken sadece akşamları ve hafta sonları sınava çalışmak için boş vaktim oluyordu. Hafta içi akşamları hiç aralıksız her gün 8'de çalışmaya başlıyordum arada kısa molalar ile 11'e kadar çalışıyordum.

Ders çalışırken atc yayınları,hocalar geldik gibi youtube kanallarından konu anlatımı izleyip soru çözüyordum. Hafta sonları tüm gün olmasa da aynı tempoda ders çalışıyordum.

Çalışmaya başladıktan 3 ay sonra konular da azalmaya başladıkça deneme yapmaya başladım. İlk başlarda ayda 1 veya 2 kez deneme yapıyordum. Yaptığım denemeleri sınavın kendi saat aralığında başlayıp bitiriyordum bu sayede sınav saatine hazırlanmış oluyordum.

Denemelerin sonuçlarını bir Excel uygulamasında tutarak katettiğim mesafeyi görebiliyordum. Düzenli çalışmanın neticelerini görmek faydalı oluyor.

Dershaneye kayıt olmamıştım ancak dershanelerin toplu deneme sınavlarına kayıt olmuştum. Bireysel denemeye göre hem daha hesaplı hem de rekabeti arttırıyordu. Dershanelerin Türkiye geneli sınavları ile az çok hangi noktada olduğumu anlayabiliyordum.

Bütün konularım bittiğinde sınava 1 ay vardı ve ben haftada 2 deneme yapıyordum. Zaman geçtikçe bu sayıyı 1 gün ara ile sürekli deneme yapar hale gelmiştim.

Sınava hazırlanırken 3 ayrı matematik kitabı bitirmiştim. Ben asıl ağırlığımı denemelere vermiştim her deneme sonrası yanlışlarıma bakarak onları tekrardan çözüyordum.

Sınava girdikten sonra sonuçlar geldiğinde matematikte 51 doğru 1 yanlış ile 50.75 net yapmıştım. Türkçede ise 9 doğru 0 yanlış ile 9 netim vardı. Sayısalda Türkiye genelinde 167. olmuştum ve 331 puan yapmıştım.

Photo by Robin Glauser on Unsplash

Tercihler

Tercih döneminde birileri online bir Excel oluşturmuştu. Bilgisayar mühendisliği tercih edecek kişiler buraya netlerini, puanlarını ve ilk üç tercihlerini yazıyordu. Aşağı yukarı nereyi kazanacağım belliydi.

Tercihlerde İTÜ Bilgisayar Mühendisliği (6),Galatasaray Bilgisayar Mühendisliği(1), YTÜ Bilgisayar Mühendisliği(7), Hacettepe Bilgisayar Mühendisliği(6) ve diğer üniversiteleri puanı en yüksekten aşağıya yazmıştım.

Üniversitelerin yanında belirttiğim sayıların kontenjanlarını belirtmekte.

Tercihler sonuçlandığında Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini 7. olarak kazanmıştım.

DGS sınavına çok çalıştım, gecemi gündüzüme kattım diyemem ama düzenli ve sürekli çalıştığımı söyleyebilirim.

Photo by Jan Mellström on Unsplash

Ders Muafiyetleri

Tercihlerden sonra başka merak edilen konu ders muafiyetleri. Toplam 11 dersten muaf oldum ve hazırlığın dönem sonu yapılan İYS sınavından 70 üzeri not aldığım için ileri İngilizce 1 ve 2'den de muaf olarak toplam 13 dersten muaf oldum.

Muaf olduğum dersler

  • İnkılap 1 ve 2
  • Türkçe 1 ve 2
  • Bilgisayar Bilimine Giriş
  • İleri İngilizce 1 ve 2
  • Nesne Yönelimli Programlama
  • Sistem Analizi ve Tasarımı
  • Veritabanı Yönetimi
  • Sistem Programlama
  • Ağ Teknolojileri
  • Yazılım Mühendisliği

Son olarak bölüme 1.sınıftan başladığımı da belirtmek isterim.

LinkedIn|Email|GitHub|Twitter|Medium|BursaIO|Devto

--

--