Bilinçaltı Programını Nasıl Kırarız?

Fırat Demirel
firatdemirel
Published in
2 min readJan 9, 2019

--

Görsel Kaynak: pexels.com

Yazılarımı takip edenler son yıllarda alışkanlık geliştirme üzerine kafa yorduğumu bilirler. İster özdisiplin, ister alışkanlık geliştirme, isterseniz istikrar deyin; bir şeyi inatla tekrarlamanın değiştirici gücü gerçekten muazzam. “Kişisel hedefimi 201 gün hiç sektirmeden nasıl yapabildim?” yazısında paylaştığım vesonradan başkasına atfedildiğini gördüğüm şu sözü de bu yüzden hiç unutmuyorum;

Bu yıl başında da alışkanlık geliştirme konusunda kendimle didişmeye başladım ve hafta içi her gün bir yazı yayınlama hedefi koydum. Çok önce arşivlediğim yazı fikirlerini karıştırınca da konu yine aynı yere geldi.

Biyoloji, ruh, kuantum fiziği gibi farklı (gözüken) noktaları birleştirmeye çalışan Dr. Bruce Lipton, hayatımızın ilk 7 yılında zihnimizin nasıl programlandığından ve bunun bilinçaltımıza çivi gibi işlediğinden bahsediyor. Dolayısıyla sınırlarımızı aşamadığımızı ve hayatı başladığımız noktadan çok uzakta bitiremediğimizi anlatıyor. Peki bu Lipton bilinçaltı programını kırmanın yolunu nerede bulmuş dersiniz?

“Kitap okuyarak, video izleyerek bilincinizde bir farkındalık oluşturabilirsiniz ama bilinçaltı bu şekilde öğrenmez. İki temel yolla öğrenir; biri hipnoz* ki bu ilk 7 yılda bize uygulanan şey.

Diğeriyse tekrarlama, pratik yapma. Sevdiğim bir söz var “Fake it, till you make it.” Yapmak istediğiniz şeyi tekrarlayın, mutlu olmasanız da mutlu olduğunuzu söyleyin kendinize. Bu şekilde kendinizi değiştirebilir, bilinçaltı programını kırabilirsiniz.”

Programı kıracak mıyım bilmiyorum ama denemeye devam edeceğim kesin…

Ben özetini vermeye çalıştım ama İngilizce biliyorsanız konuşmanın tamamını aşağıda izleyebilirsiniz. Bilmiyorsanız sizi şöyle alalım.

  • Dr. Lipton başka bir konuşmasında uyumadan önce dinlediğimiz şeylerle bilinçaltımızı etkileyen hipnoz etkisini yakalayabileceğimizi söylüyor. İnancın Biyolojisi ve Balayı Etkisi diye iki kitabı Türkçe’ye çevrilmiş. Son yılların en ilginç bilimsel araştırma alanlarından epigenetik konusu da uzmanlık alanlarından biri ki ona ayrı bir yazı ayırmak gerekiyor…

--

--

Fırat Demirel
firatdemirel

Araştırmacı, yazar, girişimci. İnsan. / Researcher, author, entrepreneur. Human. / Tweets bilingual. 🇹🇷🇬🇧 #writing #startups #tech #trends #content #peace