Oasis, İlk Royal Purple Rose Elçisini Onurlandırıyor

Ersun Kaya
Oasis Foundation Turkish
4 min readApr 11, 2022

--

Bu makale “Oasis Foundation” Türkiye lokalizasyon projesi kapsamında çevirilmiştir. Makalenin orjinaline aşağıdaki bağlantı üzerinden ulaşılabilir: https://medium.com/oasis-protocol-project/crowning-the-first-royal-purple-rose-oasis-ambassador-ff4448d4ad5e

Evengy ile tanışın: hükümdar Royal Purple Rose Elçimiz

Telegram üzerinde @cheE22 kullanıcı adıyla da bilinen ilk Royal Purple Rose elçisi Evgeny’yi resmi olarak açıklamaktan ve tanıtmaktan onur duyuyoruz!

İlk olarak Oasis Ağı ile ilgilenmeye Ağustos 2020'de başladıktan ve sevgili Topluluk Liderimiz ile sohbet etme şansı bulduktan sonra Jon Poole- Evgeny, Oasis’e derinden bağlandı ve Elçilik(Ambassador) programımıza katıldı. Yeni başlayan tüm elçilerimiz gibi, o da yolculuğuna bir White Rose elçisi olarak başladı, ardından sıkı çalışma ve özveriyle, derecesini önce Gold, ardından Burgundy’e yükseltti ve en sonunda yüksek prestijli bir Emrald Rose Elçisi olmaya hak kazandı. Pozisyonu yükseldikçe sorumlulukları da arttı ancak, her terfide Evgeny rolünü başarıyla gerçekleştirmeye ve diğer elçilere Oasis Elçisi olmanın ne demek olduğunu harika bir şekilde göstermeye devam etti. Evgeny’nin herkese yardım etmek, içerik oluşturmak ve tüm topluluğumuza katkıda bulunmak için harcadığı sayısız saatler, onunla konuşma fırsatını yakalayan herkes tarafından hissediliyor ve takdir ediliyor. Tüm bunlar, elçi dostlarının kendisine verilen Royal Purple Rose Elçisi ünvanını onayladığını gösteriyor!

Sevgili Evgeny; Öncelikle, tüm Oasis ekibi ve topluluğumuz adına teşekkür ederim ve herkesin imrendiği Royal Purple Rose Elçisi unvanını aldığınız için tebriklerimi sunarım.

Siz de global elçi programımıza katılabilir ve sunduğumuz tüm imkanlar deneyimleyebilirsiniz! Buradan kaydolun.

Evgeny ve Oasis Elçisi olarak deneyimleri hakkında daha fazla bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.

Giriş — Bize geçmişinden biraz bahset
Merhaba. Benim adım Evgeny. Rusya’da doğdum ve büyüdüm ve şu an 40 yaşındayım. İnşaat, bina ve yapıların güvenliği konularında çalışıyorum. 15 yaşında snowboard yapmaya başladım. O zamanlar bu spor Rusya’da yeni ortaya çıkmıştı. Oyun konsolumu sattığımı ve ilk anakartımı aldığımı hatırlıyorum. Ayrıca yeni teknolojilerle, özellikle veri bilimi ve veri analitiği ile ilgileniyordum.

Blockchain ve kripto yolculuğunuz nasıl başladı?
Kripto paralar ile 2013 yılında tanıştım. Bir forumda tesadüfen bitcoinin varlığı hakkında bir şeyler okudum, arkasından incelemeye başladım ve 2013'ün sonunda ilk işlemimi yaptım. Scrooge McDuck 10 sentini sakladığı için borsadaki ilk işlemin makbuzunu hala saklıyorum :). Bitcoin bana pahalı geldiği için Litecoin’i seçtim. O dönemde çok az sayıda insan bunun neye dönüşeceğini fark edebilmişti. Ardından pazar uzunca bir süre yatay seyretti ve ben kriptoyu unuttum. Geri dönüşüm 2016'nın sonundaydı. Ico zamanı ve blockchain’in hızlı gelişimi başladı. 2018 yılında Oasis Labs’ı ilk kez duydum. Daha o zamandan, üniversitenin ekibine ve koydukları hedefler hakkında ilgi duydum. 2020 yazında Oasis protokol ekibinden harika bir insan olan Jon Poole ile tanıştım ve bir süre sonra Oasis Protocol’ün elçisi oldum.

Oasis’te ilginizi çeken ilk şey ne oldu?
Birincisi ve en önemlisi, hassas verilerin konruması konusu. Verilerin insani gelişimin ve teknolojinin temel bir parçası haline geldiği bir çağda yaşıyoruz. Etrafımızdaki her şey terabaytlarca veri üretiyor ancak, ne yazık ki güvenliği kesintisiz risk altında. Oasis, hem kurumsal pazar hem de normal kullanıcı için bu sorunu başarıyla çözebiliyor.

Bir Oasis Elçisi’nin hayatındaki bir günün nasıl geçtiğini tarif edebilir misiniz? Program sizi nasıl etkiledi?
Oldukça heyecan verici olduğunu söylemeliyim. Genellikle proje hakkında soruları olan ve elçi adaylarıyla röportaj yapan kişilere yardımcı oluyorum. Küçük bir soruyla gelen yeni insanları görmeyi ve detayları öğrendikçe onları nasıl heycanlandırdığını görmeyi seviyorum. Ayrıca, diğer projelerle iletişim kurma ve onlarla ortak çalışma fırsatından bahsedebilirim. Bu gerçekten ilginç ve harika bir süreç.

Elçi olmanın en tatmin edici yönü nedir?
Elçi programı beni kendimi geliştirmeye çok fazla teşvik etti. Onun sayesinde İngilizce öğrenmeye başladım ve şimdi muhtemelen programlama dillerini de öğrenmeye başlayacağım. Proje konusunda tutkulu insanlarla iletişim ve tabii ki Oasis Foundation ekibinin sağladığı gelişme fırsatı. Belki bazı insanlar bilmiyor ancak elçiler için, programı başarılı bir şekilde tamamlandıktan sonra şirkette iş bulabileceğiniz bir İş Geliştirme programı da var.

Peki ya en zor yönü?
İlginç bir soru :). Elçi olarak geçirdiğim iki yıl içinde hiçbir zorlu an hatırlamıyorum. Eğer herhangi bir zor zaman olursa, Oasis ekibi veya diğer elçiler her zaman yardıma hazır oluyorlar. Çok samimi ve birbirine bağlı bir ekibimiz var.

Elçi programımıza katılmak isteyenlere bir tavsiye verecek olsanız bu ne olurdu?
“Bildiklerimiz bir damla ancak bilmediklerimiz bir okyanus” — Isaac Newton Geliştirin, projeyi ve teknolojisini inceleyin ve başarılı olacağınızdan emin olun.

Oasis Ağı’ nın sizi en çok heyecanlandıran özelliği veya kullanım alanı hangisi?
Tabii ki, Parcel ve Chiper. Parcel, insanların verilerine tam anlamıyla sahip olmaları için yeni fırsatlar sunuyor. Verilerin tokenleştirilmesi ve bu verilerle bir pazar yeri oluşturma planı gerçekten heyecan verici. Ayrıca, NFT’yi bir sonraki seviyeye taşıma ve bu teknoloji hakkında şüphe duyanların düşüncesini değiştirme potansiyeline de sahip. Elon Musk genomuna sahip NFT’nin ne kadar büyük bir öfke yaratacağını hayal edin:)

Cipher Paratime için de çok heyecanlıyım. DeFi’de tüm kuralları temelden değiştirecek. Kullanıcı verilerini ifşa etmeden front-running manipülasyonunu geride bırakıp, Özel ve teminatsız krediler alabileceğiz.

Değerli bir Oasis Elçisi olduğun ve son 2 yılda yaptığın tüm katkıların için teşekkür ederiz Evgeny.

--

--