W czym możemy pomóc?

Medium Polska
7 min readJul 1, 2015

Konto
Jak założyć konto?
Do czego potrzebujecie tylu uprawnień na Twitterze?
Dlaczego nie mogę się zalogować?
Mój adres e-mail jest już w użyciu.
Moje konto na Facebooku/Twitterze jest już w użyciu.
Mój e-mail weryfikacyjny wygasł/nie jest do mnie.
Nigdy nie założyłem tutaj konta.
Jak mogę edytować swój profil?
Czy potrzebuję Facebooka/Twittera do założenia konta?
Zamknąłem swoje konto na Twitterze/Facebooku. Jak mogę się zalogować?

Pisanie
Czy każdy może pisać na Medium?
Adres URL mojego posta jest błędny.
Medium nie działa na mojej przeglądarce!
Czy mogę pisać w innym języku?
Dlaczego nie mogę pisać?
Straciłem mój szkic!
Czy mogę opublikować coś prywatnie?
Czy mogę osadzić media w poście?
Jak mogę dodać i edytować tagi do mojego tekstu?
Jak załadować nagłówek, skoro nie ma już przycisku „…”?

Promowanie tekstów
Jak dodać tag do mojego tekstu?
Jak zmienić miniaturkę, która pojawia się w serwisach społecznościowych?
Jak przyciągnąć czytelników?
Dlaczego mam już obserwujących na Medium?

Publikacje
Jak mogę zmienić adres URL publikacji?
Jak dodać tekst do publikacji?
Jak skontaktować się z właścicielem publikacji?
Czy mogę mieć własną domenę dla mojej publikacji?
Jak wyróżnić tekst w mojej publikacji?

Zdjęcia
Jak odpowiednio ustawić nagłówek obrazkowy?
Nie mogę załadować mojego zdjęcia!
Jak mogę zmienić miniaturkę, która pojawia się w serwisach społecznościowych?
Mam inne pytanie dotyczące zdjęć!
Czy mogę osadzić media w poście?

Urządzenia mobilne
Czy tworzycie tryb nocny dla urządzeń mobilnych?
Czy istnieje aplikacja Medium na Androida?
Czy istnieje aplikacja Medium na iOS-a?

Konta

Jak założyć konto?

Upewnij się, że jesteś zalogowany do Twittera lub Facebooka i wciśnij przycisk Sign Up/Sign In (Zarejestruj się/Zaloguj się).

Do czego potrzebujecie tylu uprawnień na Twitterze?

Nie martw się — nigdy nie zmienimy Twojego profilu, nie wyślemy tweetów, których nie zainicjujesz i nie zaczniemy obserwować innych kont. Twitter oferuje tylko trzy poziomy dostępu. Nasza aplikacja, jak wiele innych, wykorzystuje środkowy poziom (read/write). Ten poziom autoryzacji pozwala Ci na tweetowanie postów, które Ci się podobają bez opuszczania Medium. Wykorzystujemy go również by umożliwić Ci obserwowanie konta @Medium podczas procesu rejestracji. Wszystkiego na temat autoryzacji możesz dowiedzieć się na stronie deweloperskiej Twittera.

Dlaczego nie mogę się zalogować?

Upewnij się, że jesteś zalogowany na Twitterze lub Facebooku z którego założyłeś konto. Możesz sprawdzić gdzie jesteś zalogowany przechodząc na stronę Twitter.com lub Facebook.com. Jeśli zamknąłeś lub zresetowałeś swoje konto na Twitterze/Facebooku, przeczytaj to pytanie.

Mój adres e-mail jest już w użyciu.

Po stworzeniu konta na Medium musisz je zweryfikować poprzez e-mail. Ten adres e-mail powiązany jest z Twoim kontem na Medium. Możliwe, że w przeszłości stworzyłeś już konto na Medium wykorzystując inne konto social media. Możesz to sprawdzić logując się do Twittera i Facebooka, a potem do Medium. Jeśli to nie działa, napisz do nas na yourfriends@medium.com.

Moje konto na Twitterze/Facebooku jest już w użyciu i nie mogę go podłączyć w ustawieniach.

Być może założyłeś już drugie konto na Medium korzystając z konta na Facebooku lub Twitterze. Możesz to sprawdzić wylogowując się z Medium i logując się korzystając z konta, które jest już w użyciu. Jeśli nie potrzebujesz już tego konta, możesz usunąć je korzystając z linku w ustawieniach. Dzięki temu zostanie ono odłączone od Twojego konta na Medium i będziesz mógł je połączyć z Twoim nowym kontem Medium.

Mój e-mail weryfikacyjny wygasł/nie jest do mnie.

Jeśli pojawia się błąd w trakcie weryfikacji, możliwe, że masz dwa konta na Medium. Możesz to sprawdzić wylogowując się z Medium i logując się do Facebooka oraz Twittera. Jeśli próbujesz zweryfikować konto stworzone z Twitterem logując się przez Facebooka, pojawi się błąd, i vice versa.

Nigdy nie założyłem tutaj konta.

Możliwe, że przeszedłeś na Medium z Facebooka lub Twittera by przeczytać historię, a potem spróbowałeś polecić lub obserwować ją czy wyróżnić tekst. Wtedy mogłeś przejść do szybkiego procesu rejestracji i założyłeś konto. Nie tworzymy kont automatycznie. Jeśli nie chcesz tego konta, możesz je usunąć korzystając z linku na stronie ustawień (Settings).

Jak mogę edytować swój profil?

Korzystając z przeglądarki, kliknij na Twój avatar w prawym górnym rogu i wciśnij Your profile (Twój profil), a później przycisk Edit (Edytuj). Stąd możesz zmienić swój avatar, tło i bio.

Czy potrzebuję Twittera/Facebooka do założenia konta?

Obecnie tak. W przyszłości możemy zaimplementować natywną opcję logowania.

Zamknąłem/zresetowałem swoje konto na Twitterze/Facebooku. Jak mogę się zalogować?

Nie możemy zmienić ustawień Twojego konta na Twitterze/Facebooku. Gdy tworzysz nowe konto na Twitterze/Facebooku, otrzymujesz nowy token identyfikacyjny powiązany z kontem, nawet jeśli korzystasz z tej samej nazwy użytkownika co wcześniej. Jeśli ten token nie jest zgodny z tym w naszej bazie, nie możesz się zalogować.

Jeśli założysz nowe konto na Medium z korzystając z nowego konta na Twitterze/Facebooku, możemy przenieść Twoje posty i szkice ze starego konta na Medium. Jeśli podczas tworzenia konta widzisz informację, że Twój e-mail jest już w użyciu i używasz Gmaila, możesz dodać do swojego e-maila „+medium”, np.: joe.johnson+medium@gmail.com. Nasz system rozpozna ten e-mail jako nowy.

Gdy stworzysz nowe konto na Medium, napisz do nas na yourfriends@medium.com i załącz starą i nową nazwę użytkownika na Medium, a my przeniesiemy teksty ze starego konta na nowe, a później usuniemy Twoje stare konto z Medium.

Pisanie

Czy każdy może pisać na Medium?

Tak, każdy może opublikować swoją historię na Medium. Nie ma tu żadnego procesu zgłaszania tekstów czy weryfikacji (jeśli tylko jest on zgodny z naszymi zasadami i warunkami). Po prostu stwórz konto i zacznij pisać.

Adres URL mojego posta jest błędny.

Jeśli już opublikowałeś Twój tekst i tytuł posta w adresie URL jest błędny, napisz do nas a my go naprawimy.

Medium nie działa na mojej przeglądarce!

Upewnij się, że korzystasz z jednej ze wspieranych przeglądarek.

A co z Iceweasel?

Iceweasel nie jest wspieraną przeglądarką.

Wiecie, że Iceweasel jest odpowiednikiem Firefoksa na licencji GNU?

Tak, wiemy, nie, nie jest wspierany.

Czy mogę pisać w innym języku?

Możesz pisać w dowolnym języku.

Dlaczego nie mogę pisać?

Korzystasz z mobilnej wersji strony lub z niewspieranej przeglądarki.

Straciłem mój szkic!

Spróbuj go odzyskać wciskając przycisk History (kliknij na strzałkę w prawym górnym rogu). Jeśli nie możesz go odzyskać, napisz do nas.

Czy mogę opublikować coś prywatnie?

Tak. O niepublicznych postach przeczytasz tutaj.

Czy mogę osadzić media w poście?

Oczywiście! Tutaj przeczytasz więcej o tym jakiego typu media możesz osadzać w postach.

Jak mogę dodać i edytować tagi mojego tekstu?

By edytować Twoje tagi, przejdź do tekstu i kliknij Edit (Edytuj) w prawym górnym rogu, a potem przewiń na sam dół. Zobaczysz pole do wpisania tagów. By usunąć tag, zaznacz go i wciśnij przycisk Backspace na klawiaturze. Możesz wprowadzić inny tag. Twój tekst może mieć maksymalnie trzy tagi.

Jak załadować nagłówek, skoro nie ma już przycisku „…”?

Usunęliśmy ikonę z trzema kropkami. Teraz możesz dodać tytuł obrazkowy klikając ikonę „+” i dodając obrazek o minimalnej szerokości 1020 pikseli. Wybierz pierwszą od prawej ikonę jeśli chcesz dodać tekst na zdjęciu i drugą z prawej jeśli chcesz dodać zdjęcie na całą szerokość bez tekstu.

Promowanie tekstów

Jak mogę dodać tag do mojego tekstu?

Tagi są dodawane na dole edytora. Kliknij na tekst „Add up to 3 optional tags” i wpisz swoje tagi. Możesz wykorzystać tag z listy lub stworzyć nowy.

Jak mogę zmienić miniaturkę, która pojawia się w serwisach społecznościowych?

Kliknij na obrazek i wciśnij Ctrl + Alt + 8. Jeśli zrobiłeś to poprawnie, ramka obrazka zmieni kolor na czerwony.

Jak przyciągnąć czytelników do mojego tekstu?

Dodaj odpowiednie tagi. Promuj tekst na Twoich profilach społecznościowych. Wrzuć go na Reddita/Digga/4chana/itp.

Dlaczego mam już obserwujących (followers) na Medium?

Gdy połączysz konto z Twitterem lub Facebookiem importujemy wszystkich obserwujących którzy mają konto na Medium.

Publikacje

Jak mogę zmienić adres URL publikacji?

Nie możesz zrobić tego sam. Wyślij nam e-mail na yourfriends@medium.com, a my się tym zajmiemy.

Jak dodać tekst do publikacji?

Musisz być autorem (writer) publikacji, by móc dodać do niej tekst. Jeśli publikacja przyjmuje teksty i autorów z zewnątrz, skontaktuj się z redaktorami. Dane kontaktowe powinny być zamieszczone na stronie publikacji.

Jak skontaktować się z właścicielem publikacji?

Publikacje mogą zamieszczać dane kontaktowe (link do Twittera, Facebooka i e-maila) na stronie publikacji.

Czy mogę mieć własną domenę dla mojej publikacji?

Ostatnio zaczęliśmy oferować niektórym publikacjom własne domeny. Możesz przeczytać o tym więcej w tym poście.

Jak dodać autorów/redaktorów do mojej publikacji?

Jeśli jesteś właścicielem publikacji, przejdź do trybu edycji publikacji i wciśnij People w bocznym menu. Tutaj możesz dodać autorów (writers) i redaktorów (editors). Jeśli jesteś redaktorem, na stronie publikacji kliknij strzałkę w dół i wybierz „Manage writers”.

Jak mogę wyróżnić historię w mojej publikacji?

By wyróżnić historię na stronie publikacji, przejdź do trybu edycji publikacji. Upewnij się, że dodałeś do publikacji sekcję „Featured” (Wyróżnione). Wciśnij strzałkę w dół by wybrać tekst.

Zdjęcia

Jak odpowiednio ustawić nagłówek obrazkowy?

Rozmiar zdjęcia zmienia się w zależności od rozmiarów Twojego wyświetlacza i dlatego zalecamy wykorzystanie prostokątnego obrazka o szerokości co najmniej 1000 pikseli. Upewnij się, że punkt centralny zdjęcia znajduje się w środku.

Nie mogę załadować mojego zdjęcia!

Upewnij się, że jego rozmiar nie przekracza 5 MB lub 3 MB, jeśli to jest animowany GIF.

Jak mogę zmienić miniaturkę, która pojawia się w serwisach społecznościowych?

Kliknij na obrazek i wciśnij Ctrl + Alt + 8. Jeśli zrobiłeś to poprawnie, ramka obrazka zmieni się na czerwoną.

Mam inne pytanie dotyczące zdjęć!

Zobacz ten post.

Urządzenia mobilne

Czy tworzycie tryb nocny dla urządzeń mobilnych?

W tej chwili nie, ale może w przyszłości.

Czy istnieje aplikacja Medium na Androida?

Tak! Możesz ją pobrać tutaj.

Czy istnieje aplikacja Medium na iOS-a?

Tak! Aplikację możesz pobrać stąd.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na Twoje pytanie, napisz do nas na yourfriends@medium.com.

Unlisted

--

--