Overbevisende app-prototyper

Socialsquare
Socialsquare
Published in
2 min readJun 9, 2016
Sketch med Craft på min Macbook og InVisionApp på min iPhone

Jeg fik adgang til Invision Crafts private beta den anden dag og tænkte at jeg vil dele lidt af, hvad den kan. Craft er et redskabsbibliotek, der arbejder sammen med Sketch.

Tanker om prototyping

Som designer og programmør vil jeg gerne

Ikke kun lave produktet rigtigt, men også lave det rigtige produkt

For at opnå det, laver jeg prototyper og tester dem med brugere. Hvis prototyperne ikke er overbevisende, risikerer jeg at brugerne bliver distraherede og det kan have indflydelse på den feedback, de giver.

Men at lave gode prototyper plejer at tage lang tid, og det er ikke altid en ressource, jeg har. Med de nye features i Craft behøver det ikke længere være sådan, og det er jeg ret vild med.

Features

Jeg ved ikke, hvilke kommende features der er i pipeline, men jeg vil gerne fremhæve nogle af dem, der er tilgængelige nu:

  • Simpelt interface med genveje og drag’n’drop.
  • Fungerer i din Sketch-fil, så du ikke skal arbejde i en separat fil.
  • Der skal ikke kodes.
  • Adgang til native iOS-ting, så som kamera, keyboards og email.
  • De ændringer, du laver er live-synced til din prototype.
  • Dine prototyper gemmes i InVision Viewer for “offline” testing.

Altså: Craft giver dig muligheden for på kort tid at skabe prototyper dine testbrugere vil tro er en rigtig app.

Få adgang til Craft

Det er som sagt stadig i privat beta, og du kan skrive dig op på silverflows.com. Det crasher i ny og næ, men den endelige prototype — den del brugeren ser — virker klar til produktion.

Demo:

Jeg filmede dette i to nonstop klip, så det må I bære over med.

Afspilles i raketfart (2x)

Mit setup

Bortset fra de apps jeg allerede har nævnt, bruger jeg Reflector 2 for trådløst at spejle min telefon til skærmoptagelse og keycastr for at vise, hvilke taster der trykkes på.

Denne artikel er oprindelig skrevet og delt af Andreas Larsen, der er rådgiver og udvikler hos Socialsquare.

Vores skriverier går ud i vores nyhedsbrev, sammen med invitationer til vores events og et indblik i vores cases. Du kan skrive dig op til at modtage nyhedsbrevet her.

--

--

Socialsquare
Socialsquare

Digital consultancy, reworking business models and digital products. Enabling businesses to grow in a digital world. #Holacracy organisation