Bir Yıldır Temizim!

Çağatay Yılmaz
Türkçe Yayın
Published in
4 min readDec 11, 2018

Gerçekten çok mutluyum. Hayatımdan nargilenin ve alkolün çıkmasının ardından tam 1 sene geçti. 10 Aralık 2018 doğum günüm. Neler mi hissediyorum ? Onu yazımın devamında bulacaksınız.

Her şey bir kış günü arkadaşın kafede nargile içmemiz gerektiğini çok zevkli bir şey olduğunu söylemesiyle başladı. O ilk fırtı çekmemle her şeyin değişeceğinin farkındaydım. Daha önce hiç sigara ve türevlerini içmemiş biri olarak bu duyguyu anlatamazdım. Bir anda beyninde o muazzam hissiyat baş gösterdi. Ardından gelen tekrar içme isteği. O gün hayatımdaki en kötü kararlardan birini almıştım. Artık nargile içiyordum ve bu benim karakterimle daha sonra birleşecekti. Arkadaşlarımın hepsi beni nargile sevdalısı olarak görecekti.

Üniversitenin ilk yıllarıydı. Boşluk bulduğumuz her an kafeye gidip nargile içiyorduk. Yetmezmiş gibi birde evime almıştım bir tane. Bu daha sonra haftada 1 nargileden 3 günde bir nargileye yükseldi. İnternetten verdiğim siparişlerin ardı arkası kesilmiyordu. Elmalısı, portakallısı, anasonlusu, hindistan cevizlisi, nane-limonlusu… Çok çeşitli tütünler vardı piyasada ve hepsine sahiptim. Biri bitince diğerini alıyordum. Arkadaşlar arasında sürekli bir değiş tokuş vardı. Kim yeni tütün alırsa bi şekilde aramızda pay ediyorduk. Birde tütün çeşitlerinin markaları vardı. Elfakiri, bahreyni, merdiven altı satılanları, açık satılanları. Ama en güzeli ve pahalısı StarBuzz olanlarıydı. Onu her zaman almıyorduk. Sevdiğim karışımlardan bir tanesi Starbuzz’ın buz-nane-okyanus olanıydı. Evet yıllar geçiyordu, her kafe buluşmamızda nargile içiyorduk. Haftadaki buluşmalarımız 2 günde bire düşmüştü. Yani bu demek oluyor ki iki günde bir içiyorduk. Vücut sürekli istiyordu, canın sıkılıyor istiyorsun, iş yapıyorsun istiyorsun, bir şeyler kutlamak için istiyorsun. Her zaman kafede içmekte bi yandan masrafları ortaya çıkarıyordu. Günlük 30TL civarı bir nargile giderimiz vardı arkadaşlarla. Bunun yanında bir de whatsapp grubu kurduk, adı Nargileciler. Daha sonra bu gruba değineceğim. Bu gideri düşürmek için eve daha kaliteli nargile takımları almıştık. Artık dışarıda çok sık içmiyor daha çok evde içmeye özen gösteriyorduk. Ayrıca alkol tüketimi de haftada bir olsa dahi yanında kesinlikle nargile de tüketiyorduk tabi ki.

Her gün içmeye başlamıştım. Üniversitemin 5. yılıydı. Abartıyordum artık. İçmemeliydim. Ama nafile. Dayanamıyorsun bir kere. En ufak şey de aklıma geliyordu. Abartısız söylüyorum yer geldi mi günde 2 defa içtiğim oluyordu. Kendimde hissettiğim en büyük değişiklik, karar verme anlarımın uzamasıydı. Bir konuyu veya bir dersi anlama zamanım gecikiyordu. Bu beynin daha bi tembel olması demekti. Yani nargile gerçekten beyni yavaşlatıyordu. Nöronlar bir anda normalden yavaş çalışıyordu. Bunu en basit örnekle anlatmam gerekirse, sudoku bulmacayı 15 dk da çözerken , artık yarım saat sürebiliyordu. Hayatımın çoğu zamanı nargile olmuştu.

Dönüm Noktası ve Karar Anı

Bir gün uyandım. O gün göz doktoru randevum vardı. Doktordan önce zamanım vardı ve nargile içmek istiyordum. Ve gerekeni yaptım. Kafeye gidip nargile içtim. Her şey aç karnına nargile ve kahveyi bir arada tükettiğim için olmuştu. Bundan sonrası malum. Önceki ‘ Kafein Zehirlenmesi ve Ardından Yaşadıklarım ‘ blog yazımdan öğrenebilirsiniz. Bu olaylar yaşanmıştı fakat akıllanmamıştım. İçmeye devam ediyordum. Bir gün bir baş dönmesi yaşadım. Vertigo olmuştum. Sonrasında gelen ölüm korkusu ve aksiyete. Ardından izlediğim TED bağımlılık konuşmaları…Günlerden 10 Aralık oldu. Ve çok büyük karar aldım. Hayat kısaydı ve benim bundan kurtulmam gerekiyordu. Zaten kısa olan ömrümüzü birde nargile ve alkol içerek tüketemezdim. O gün hayatımda aldığım en radikal kararı aldım. Son nargilemi içiyordum ve artık alkol ve nargileyi bırakıyordum. Ve nargilemden bir fırt aldım…

Ertesi gün ilk işim elimdeki tüm tütünleri bağışlamaktı, nargile takımlarımı arkadaşlarıma hediye ettim, tüm nargile yürevlerimi evimden çöpe attım. Artık nargile ve alkol hayatımda yoktu. Ve bundan mutluydum. Arkadaşlarımdan bir çok teklif aldım tekrar içmem konusunda hepsini geri çevirdim, ki bunlar arasında kesinlikle geri çevirmek istemediğim teklifler de vardı.

Sonrasında Ne Oldu

Kendime daha çok zaman ayırabildiğimi fark ettim. Bir çok kitap okumaya başladım. Kendimi geliştirmek için kurslara gittim. Yeni yeni deneyimler kazanmak için bir youtube kanalı açtım. Bazı kararları daha hızlı ve doğru aldığımı fark ettim. Konuları ve olayları daha hızlı anlamlandırabildiğimi fark ettim.

Nargileciler whatsapp grubumuza gelirsek. Semiz’e doktoru ne içiyorsan artık bırak dedi. Eşi Gül bu duruma çok sevindi. Semiz artık ayda 1 kere nargile içiyor. Mesut kendisine nargile arkadaşı bulamadığı için artık içmiyor o da nargilesini başka arkadaşımıza verdi. Mete ve Enes zaten nargileyi sevmiyorlardı. Mete sigarayı bıraktı. Enes şuan için az biraz sigara kullanıyor. Ama paket almıyor. Ev arkadaşım Samet baskılarım sonucu azaltacak. Doğancan askere gitti, zaten nargileye ulaşımı yoktu o da bıraktı. Eray yeni eşiyle birlikte nargile içmeye devam ediyor. Ama onunda bırakması an meselesi eşinin dumanla arası pek iyi değil. Ben mi??😄 Ben çikolataya, spora ve bir de ufak bir sıpaya sardım. Çikolata evet başlarda kilo yaptı ama onu da çözeceğime inanıyorum. Sevgilerle… sağlıklı ve temiz günler diliyorum sevgili okur.

Gelişime ve öğrenmeye doyamadığımız hayatlarda karşılaşmak dileğiyle. Kendinize iyi bakın :)

Facebook | Twitter | Instagram | Slack | Kodcular | Editör | Sponsor

--

--

Çağatay Yılmaz
Türkçe Yayın

Türkçe Yayın Editör ✏️ Blogger✂️ Designer🎙 Podcaster💡 tanitiriz.biz 📚 EmpaElectonics 👨‍💻 #DigitalMarketing cagatayyilmaz.com sosyalgozluk.com