Medium’da Geçen Hafta

Medium Türkçe
3 min readOct 16, 2016

--

Hiç bilmeyenler için 9 Ekim 2016 Github’ın kapatılması olayı

5 dakikalık okuma — Midori Kocak

Öncelikle Github denen sistem, bütün dünyadan açık kaynaklı yazılımların paylaşıldığı bir sistemdir. Açık kaynaklı yazılım ise şu anda Elinizde tuttuğunuz android telefondan, bankamatik ATM’lerine kadar bir sürü şeyi çalıştıran bilgisayar programlarını güvenli kılan şey.

Takım Tutar gibi Teknoloji Tutmak

2 dakikalık okuma — Fatih Kadir Akın

Vallahi bıktım.

Diyorum ki, “kullandığın teknolojiyi kullanırken düşün, neden kullanıyorsun”. Adam diyor ki “nasıl yani?”

Diyorum ki, “bak her çıkan teknoloji sorgulanabilir ve sorgulanmalıdır da”.Adam diyor ki “yani Yarn kötü mü demek istiyorsun?”

Hürriyet Mobil Web Yenilenme Süreci: Zorluklar ve çözümler

10 dakikalık okuma — Hürriyet Ürün Ekibi

Hürriyet çatısı altında 2015 Kasım’ında ilk kez bir araya geldiğimizde, geliştirebileceğimiz birçok nokta bulunduğunu görebiliyorduk. Kullanıcı Deneyimi (UX) ekibinin yaptığı araştırmalar da, bu düşüncemizi onaylıyordu. Birçok okuyucu hem Hürriyet’in web sitesinden hem mobil siteden hem de uygulamalardan şikayet ediyordu. Zaten detaylı kullanıcı testlerine ihtiyaç bile kalmadan, bu alanlarda az da olsa tecrübe edinmiş her uzman, bu ürünlerdeki tasarım ve kullanılabilirlik sorunlarını fark edebilirdi. Biz de ilk odaklanacağımız geliştirmeyi bu ürünler arasından seçmeye karar verdik.

4 ayın sonunda Londra’da yaşamak…

7 dakikalık okuma — Buşra Deniz

Bahadır’ın uzuuun Amazon sürecinin ve benim yüksek lisans durumunun sonuçlanması sonunda Haziran başında Londra’ya taşınma işlemini tamamladık. Bahadır benden 6 ay önce Londra’ya taşınmış ve ev, vize, elektrik, su, vergi vb tüm resmi işleri halletmişti. Bana düşen sadece eşyalarımı toplayıp Londra’ya taşınmak oldu. Geldiğimde Oyster kartım, cep telefonu hattım gibi tüm temel ihtiyaçlarım hazırdı bile. Yani muhtemelen görüp görebileceğiniz en kolay yurtdışı taşınmasını gerçekleştirdim diyebilirim.

1961’den Bir Dergi Makalesi: 2000’li Yıllar Yaşamaya Değer Olacak mı?

3 dakikalık okuma — Numan Çebi

Bundan 39 yıl sonra nasıl bir hayat yaşıyor olacaksınız? Bilim insanları geleceğe bakıp bunu size söyleyebilirler.

“Ben Artık Oldum!” Sendromu

1 dakikalık okuma — İbrahim Hızlıoğlu

Martin Fowler’ın çok sevdiğim bir sözü var;


Her aptal, bilgisayarın anlayabileceği kodu yazabilir.
İyi programcılar insanların anlayabileceği kodu yazarlar.

Daha okunaklı, daha performanslı, daha stabil, daha modern … yazılım geliştirmeye çabalamak temel vizyonumuz olmalı. Yazılım geliştirmeye yeni başlamış veya yıllarını yazılıma adamış biri olmamız bir şeyi değiştirmez!
Hep daha iyisini aramalı ve uygulamalıyız. İşini sevmeyenlerin bunu başarılabileceğine inanmıyorum.

Tanrı kompleksi

2 dakikalık okuma — Zeynep Esin

Sabah 08:30 gibi gözlerimi yarım yamalak açıp telefona baktım. Beklediğim mesajlar gelmişti:

“Ya ne kadar özür dilesem az dicem de, zaten dün akşam da saniyede 10 kere özür dilemişim…”

Pazar sabahları 08:30'da uyanmak gibi bir huyum olmadığından, gözlerimi tekrar kapatıp saat 10'a kadar güzelce bir uyudum önce.

Uyanınca sordum:

“Söylediklerini ciddiye almayayım mı?”

Bu mektubu alıyorsanız muhtemelen Medium’daki Türkçe içeriklerle ilgileniyorsunuzdur. Daha fazlasını keşfetmek için buradan Medium’daki diğer Türkçe yayınlara göz atabilir veya buradan ilgili etiketleri takip ederek o etiketle yayınlanan son yazılardan haberdar olabilirsiniz. (Eğer bu e-postayı almak istemiyorsanız aşağıdaki “Unsubscribe” bağlantısını tıklamanız yeterli.)

Bizi Twitter ve Facebook’ta da takip edebilirsiniz. Teşekkürler!

Mobil uygulamalarımızla her yerde okuyun ve yazın: AndroidiOS

--

--