Hoe krijg je een waardering van 9,2

Hotel Vesper; We believe leisure is an art

INC
Wat ons inspireert

--

“Goedenavond, welkom bij Vesper heb je zin om iets te drinken?
Ga lekker zitten dan brengen wij je spullen naar de kamer. Droge witte wijn zei je? Komt eraan geef me je jas maar dan hang ik die voor je op”

Een aangename ontvangst bij een gloednieuw hotel dat met recht een aanwinst voor Noordwijk mag worden genoemd. Deze week verteld Bjørn over zijn onverwachte ervaring bij Vesper waar de beleving ‘Leisure is een art’ meer dan waar wordt gemaakt!

Gloednieuw Boutiquehotel

Sinds maart 2014 is Vesper het eerste boutiquehotel aan de Nederlandse kust. Boutiquehotels zijn over het algemeen kleinschalig en hebben vaak niet meer dan 50 kamers en suites. Deze kamers en suites zijn, in tegenstelling tot de kamers en suites van grotere hotelketens, individueel ingericht en daardoor altijd uniek.

Het Hotel is prachtig eigentijds ingericht met vintage designmeubelen, handgemaakte matrassen en luxe badkamers al dan niet uitgerust met een heerlijke regendouche, sauna of een complete spa.

Je moet het voelen

Maar veel belangrijker nog dan de mooie entourage is het gevoel dat blijft hangen. Een ultiem gevoel van gastvrijheid, wat mij betreft de essentie van een hotel. Je zou verwachten dat dit een randvoorwaarde is voor alle hotels maar helaas zijn schaalgrootte protocollen en/of efficiency vaak de dood in de pot voor echte gastvrijheid. Gastvrijheid kun je niet protocolleren of vastleggen, dat moet je voelen. Dit blijkt ook wel uit het ijzersterke motto van Vesper; “You might forget what we said that night or who the other people were that you met, but you will never forget how we made you feel.”

Dat gevoel kunnen de mensen van Vesper je geven. Terwijl ik netjes naar mijn kamer werd gebracht en uitleg kreeg over het hotel en de service vertelde een medewerkster hoe trots ze was op het resultaat en daarbij trok ze een glimlach van oor tot oor. Echte trots, geen kunstje.

Alles klopt

Na een heerlijke regendouche, een nacht op een handgemaakt matras en kussens van ganzenveren was het iets voor zeven dat ik gebruik wou maken van het ontbijt. Iets te vroeg maar ook geen probleem. De nachtportier hielp mij alvast en haalde de koffie. Een heerlijk ontbijt met handgemaakte smoothies en vers gebakken brood. Het perfecte begin van de dag. En toen ik bij het afrekenen ontdekte dat het glas wijn van de vorige avond van het huis was omdat ze me ‘gewoon’ een drankje hadden aangeboden was het gevoel van gastvrijheid en het geloof; ‘leisure is an art’ meer dan waargemaakt.

Eigentijds design hotel met mooie vintage meubelen

Vesper is a sense of play. It’s the discovery of a laugh, an embrace, the thrill of trying new things. It’s letting someone care for you just when you think you’ve forgotten what that means.

Waardering

De mensen van Vesper bewijzen maar weer eens hoe krachtig het is als je durft te kiezen voor de essentie van je bedrijf. We zien op dit moment veel bedrijven die omwille van de markt, de crisis, de concurrentie, tegenvallende resultaten meer en meer willen doen en allerlei features bedenken om daarmee onderscheidend vermogen te creëren. Bij Inc. geloven we dat de basis van je bedrijf tot in de puntjes moet worden uitgevoerd. Als je doet waar je zelf in gelooft dan gaan klanten dat ook waarderen.

Wat mij betreft heeft Vesper het hotel opnieuw uitgevonden omdat ze de basis meer dan goed voor elkaar hebben. En als ik de cijfers op zoover (10.0) en bookings (9,2) bekijk, dan ben ik niet de enige.

Inc. is een bureau voor organisatie- conceptontwikkeling. Wil jij helderheid creëren waarmee jouw organisatie het verschil maakt? Boek de workshop ‘begin met waarom’ of neem contact op via 0541–672011 ofhallo@incmerkbeleving.nl

Het verleden als basis voor de toekomst

Week 45

52 weken Inclusief

--

--