Medium’da nasıl başarılı olunur?

Medium’da Başarılı Bir Yazar Olmanın İpuçları

Medium’da özellikle yeniyseniz ve bu sitede başarılı olmak isteyip nasıl olacağınızı bilmiyorsanız size yol gösterici bir yazı hazırladım. Hadi gelin, beraber bakalım.

Maia Mia
Yazı Rehberi

--

Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash

Yıllar önce birisi kurgu dışı yazacaksın ve bu yazdıklarını da bir sitede yayımlayacaksın dese, sanırım inanmazdım çünkü ben ya kimsenin okumasını istemediğim günlük ya da kurgu yazmışımdır. Şimdi bakıyorum da; kurgu da kurgu dışı da yazıyorum.

Kurgu dışı yazmak beni mutlu ediyor. Yazarken nasıl rahatlıyor ve mutlu oluyorsam aynılarını kurgu dışı yazarken de yaşıyorum. O an kafamdaki düşünceleri kelimelere döküp yazmak ve ardından da sizlerle paylaşmak beni çok mutlu ediyor.

Ayrıca düşüncelerimi paylaşmanın yanı sıra okuduğum bölümle ilgili içerikler hazırlayıp paylaşmak da benim için harika oluyor. Birilerine faydamın dokunduğunu hissediyorum. Bunun yanı sıra kendi dersime de çalışmış oluyorum bir nevi. Tabii, şu zamana kadar paylaştıklarım biraz yüzeysel ve basit konulardı fakat gün geçtikçe bilgiler ağırlaşacak.

Medium
Medium ve logosu

Medium, bilgi esaslı yazılar için özellikle harika bir site olduğunu düşünüyorum. Dizi-film olsun, kitaplar olsun; kültürel veya ders konulu denemeler olsun paha biçilemez bir site. Bu türde yazanlar ve yazmak isteyenlere Medium, efsane bir fırsat sunuyor.

Hadi gelin, burada nasıl yazmaya başladığıma bir bakalım:

Buraya üye olmak ve yazı paylaşmak hiç aklımda yokken bir editörlük sevdam ile deneme yazarlığı yapmaya başladım ve iyi ki de başladım. Yazmak da okumak kadar benim hayatım. Okumasaydım, yazmasaydım nasıl biri olurdum; neler yapardım hiç bilmiyorum, bilmek de istemem.

Burayı Yazı Rehberi sayesinde keşfettim ve bu sitede yazarlık yapmaya başladım. Aslında bu yüzden onlara çokça teşekkür etmeliyim. Kendimi yazmanın her türünde yavaş yavaş gelişmemi sağlıyorlar. Örneğin, ben deneme yazmayı sevmediğim gibi kendimi bu konuda başarılı da bulmazdım. İşte Yazı Rehberi bu konuda devreye girdi ve dedi ki: pes etme, edersen, yazmazsan kendini geliştiremezsin ve başarılı olamazsın. Yaza yaza geliştirirsin kendini.

Peki bu sitede karşılaştığım zorluklar yok mu?

Var tabii ki. Her şeyin bir zorluğu vardır, kolay gözüken şeylerin bile. Mesela en basitinden şu alkış meselesi veya yorum kısmı. Bazen diyorum, acaba milletin birden fazla alkış yapabildiğini veya yorum yapabildiğini bilmiyorlar mı? Bilmiyor olabilirler ki bu da normal olur. Sonuçta bu site hala daha yeteri kadar popüler değil ve bilinmeyen yanları da elbette fazla olabilir bu yüzden.

Yazdığım yazılara şöyle dönüp bakıyorum, inceliyorum da, en fazla etkileşim aldığım yazım Eskiye Olan Özlem adındaki yazım. Diğer yazılarım neden bu kadar etkileşim almıyor bilmiyorum. Yani birkaç defa alkış butonuna basmak zor olmasa gerek.

İzlediğim stratejiler neler?

İzlediğim iki strateji var:

1-Özlemle ilgili yazıları ve sonrasında da iç döküş tarzında yazıları çoğaltmak,

2-Her ne kadar henüz keşfedilmemiş olsa da okuduğum bölüm olan Coğrafya ile ilgili içerikler üretmek. Umuyorum ki bir gün onlar da hak ettiği etkileşimi alacaklar.

Bir Yazar Başarıya Nasıl Ulaşır?

Başarıya ulaşmak için bolca okumamız ve de sürekli yazmamız gerekiyor. Okumamız peki bize nasıl fayda sağlar? En basitinden, betimlemeler! Betimlemelere dikkat ederek nasıl yapıldıklarını inceleyip kendi yazımız için betimleme yeteneğimizi geliştirebiliriz.

Neden sürekli yazmamız gerekiyor? Çünkü ne kadar yazarsak o kadar kendimi geliştirir ve daha güzel eserler ortaya çıkartırız. Sürekli yazmak işte bu durumda devreye giriyor. Ayrıca bir kurgu veya deneme; belki de başka türde, artık hangi türde yazıyorsanız onu daha çabuk bitirebilirsiniz de.

Ben ilkokulda okuma yazmayı öğrendiğimden beri bu yazma işinin içindeyim. Asla yazmayı bırakıyorum demedim. Demeyi de düşünemem çünkü ben yazmayı ve okumayı hayatım yaptım. Eğer bırakırsam hayatımı da bırakmış olurum.

Sürekli yazdığım gibi aldığım dönüşler de geliştiğim yönünde ve bu benim motivasyonumu yükselterek daha da yazma konusunda heveslendiriyor. Oysa ben genelde geliştiğimin farkında bile olmuyorum.

Eğer başarılı bir yazar olmak istiyorsanız kesinlikle bolca okuyun ve sürekli yazın.

Medium’da Yazmak Bana Ne Kattı?

Öncelikle deneme yazarak bu türde de yeteneğimin olduğunu fark etmeme sebep oldu.

Birileriyle bildiklerimi, düşüncelerimi paylaşmamı sağladı. Bunu örneğin Wattpad uygulamasında yapamazdım.

Sürekli yazmamı sağlayarak kendimi geliştirmeme önayak oldu.

Düşüncelerimi illa kurguya çevirmek zorunda kalmadım artık, denemeye dökerek paylaşmamı sağladı.

Medium’daki Hedeflerim Neler?

Aslına bakarsak benim çok da bir hedefim yok. Benim amacım aklımdakileri birileri ile paylaşmak çünkü bir yerden sonra düşüncelerimi birileri ile yazı olarak paylaşmayınca şişiyorum. Kafamdaki tilkiler çoğaldıkça başka tilkilere yer kalmadığı gibi düğüm oluyorlar.

Fakat bir hedef koyacak olursam kendime, daha çok kişiye ulaşmak, daha çok etkileşim alabilmek olur. Bunu bence her yazar kendine hedef olarak koyabilir.

Medium’da Nasıl Başarılı Olabiliriz?

Gündem!

Eğer başarılı olmak ve Medium’da popüler bir yazar olmak istiyorsanız gündemi takip etmelisiniz ve gündemdeki konuları yazıya dökmelisiniz. Medium’a her girdiğimde fark ettiğim şey gündemle ilgili yazılar oluyor.

En az 500 kelime!

Yazılarınız, Medium algoritmasında kaybolmaması için en az 500 kelime yazmalısınız.

Etiket kontrolü!

Etiketleri doğru kullanım da oldukça önemli bir unsur. Yazının içeriğine uygun olarak, konusunu ve türünü belli edecek en az iki etiket garanti dikkat etmeniz gereken noktalar.

Fotoğraflar!

Fotoğrafları yatay dikdörtgen şeklinde tercih etmeliyiz. Okunmayı bölmemek için bu şekildeki fotoğraflar tercih edilmesi de dikkat edilmesi gereken unsurlardan. Ayrıca fotoğrafların yine konuya uygun olması, yazıyı okurken okuyucunun sıkılmaması için gereklidir.

Vurgulamalar!

Bazı terimleri italik şekilde yazarak dikkat çekmek, bazı konu başlıklarını başlık olarak işaretlemek ve konunun bazı önemli yerlerine dikkat çekmek üzere “bold”lamak okuyucuyu metne daha çok çekmemizi sağlayabilir.

Kaynakça!

Yazdığımız yazılarda faydalandığımız yazıların intihal olmaması için kaynakça oluşturup belirtmek de okuyucuların takdirini toplayabilir pek tabii.

Benden şimdilik bu kadar. Eğer önermek, sormak, ekleme yapmak istediğiniz şeyler olursa sizi yorumlarda bekliyor olacağıma emin olabilirsiniz.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere diyor ve kendinize iyi bakın diyerek aranızdan şimdilik ayrılıyorum.

Editör: Berfin Yeşilyurt

--

--

Maia Mia
Yazı Rehberi

Kendisini kitap okumaya ve yazmaya adamış bir kız