Asla Vazgeçme!

Damla Büyük
Yetkin Yayın
3 min readSep 9, 2023

--

S. Keth Moorhead’ın ’’Kimse başarı merdivenlerini elleri cebinde tırmanmamıştır.” sözünü duymayan yoktur. Peki, bu sözüyle Moorhead ne anlatmak istemiş?

Sizleri başarıya götüren yollar her zaman altın kaplı ve sağlam değildir. Bu yollar oldukça engebelidir. İlerlemesi çok güç olan bu yolda, engelleri aşacak bir çok adım atmak gerekir: İyi bir plan yapmak, kendine ve hedefe ulaşacağına inanmak, sürekli çaba göstermek, yılmazlık, bazen risk almak, bazen de yeniden başlamak, vazgeçmemek..

Başarıya giden yolda attığınız adımlar sizi zaman zaman yoracak, bazen başarısız olacak ve düşeceksiniz. Hatta, belki de düştüğünüz yerden kalkmak istemeyip, vazgeçmeyi düşüneceksiniz.

Hadi, gelin ve vazgeçme düşüncesini birkaç dakika erteleyelim. Bunun yerine, yeniden başlayalım..

“Yeniden başlamanın yolu, kendini motive etmek; kendini motive etmenin yolu ise kendini tanımaktır.”

  • Neyi yapmayı BIRAKMALIYIM?
  • Neyi yapmaya DEVAM ETMELİYİM?
  • Neyi yapmaya BAŞLAMALIYIM?

Neden başarısız olduğumuzu tespit edelim, düştüğümüzde nasıl daha emin adımlarla yola devam edeceğimizi belirleyelim, gelişmek için çaba gösterelim, başaracağımıza inanalım, inanmaktan da vazgeçmeyelim.

Hadi, gelin!
Başarı merdivenlerini adım adım birlikte çıkalım!

Emin olun; inananlar, çaba gösterenler ve asla vazgeçmeyenler başarıya er ya da geç ulaşırlar.

Benim yaşam deneyimim ise şu şekilde gerçekleşti:

YetGen’e çok büyük bir heyecanla başvurmuş ve son aşamaya gelmiştim. “YetGen’e Hoş Geldin!’’ mailinin gelmesini dört gözle beklerken ’’3.aşama başvurunu olumlu değerlendiremiyoruz.” iletisini almıştım. Evet, o an üzülmüştüm ancak bu aşamada kabul almamak, benim tekrar deneme motivasyonumun ve amaçlarımın hiçbir zaman önüne geçmedi.
Ne de olsa; “İstediğimiz şeylerin ters gitmesi başarısızlık değil, tecrübedir.” değil mi?

“Deneyim, başına gelenlerle ne yaptığındır.”

Yeni dönem (2023'2) başvurularının açılmasını sabırsızlıkla bekledim ve o an geldi! Bekleme sürecinde, “nereye varmak istiyorum? hedefime ulaşmak için neyi daha iyi yapabilirim? neleri değiştirmeli, neleri geliştirmeliyim? güçlü ve zayıf yönlerim neler? hangi fırsat ve tehditler karşıma çıkabilir?” diye düşünmeye başladım. İç sesime kulak verdiğim, zamanla sorularıma yanıt bulduğum bu süreçte, istediğim şeyin ne olduğunu ve hedefime nasıl ulaşacağımı belirledim. Geçmişteki başarı ve başarısızlıklarımdan ders çıkarıp, kendimi geliştirmeye ve dönüştürmeye adadım.

Mevcut potansiyelime inanarak, her geçen saniye, dakika, saat, gün.. üzerine yeni şeyler ekleyerek, her daim kendimin daha iyi versiyonu olabilmek adına çabaladım, çabaladım, çabaladım..

Sonunda, “yeni şeyler öğrenmek ve öğrendiklerimi başkalarına da öğretme motivasyonumla” çıktığım bu yolda, yeni dönem başvurusunun her yeni aşamasında kendimi daha iyi bir şekilde ifade ettim ve programa başvuran 11.000 kişi içinde kabul alan 1.400 YetGenli katılımcıdan biri de bendim. Başvuruma gelen olumlu yanıtı, “YetGen’e Hoş Geldin! Merhaba YetGenli Damla” mailini görmek benim için tarif edilemez bir mutluluktu!

Unutma, çabalamak, başarmanın yarısıdır; diğer yarısı da inanmaktır.

Kendine inan, yapabileceklerine inan..

Bak! yolu yarıladın.. Evet, sen!
Her şey sende saklı, başarılı olana kadar denemeye ve elinden gelenin en iyisini yapmaya devam et.

Asla vazgeçme!

Sevgili okurum,
Hiçbir karşılaşma tesadüf değildir. İyi ki sen de bizimleydin!
Yazımın faydalı olması dileğiyle.
Sevgiyle kal..

--

--