Bir Lider Bakışıyla YetGen

Bir liderin anı defterinden 23–1 dönemi…

Alperen Cinek
Yetkin Yayın
Published in
7 min readFeb 1, 2024

--

“Daha yapacak çok şey var. YetGen bitmedi, yeni başlıyor”

Bu söz YetGen 2022 zirvesinden yani benim öğrenci olarak katıldığım zirveye ait. Liderliğe giden yolda beni harekete geçiren ilk cümlede diyebiliriz.

YetGen StepUp (2023) Erhan Erkut

Serinin ikinci ve muhtemelen son yazısıyla sizlerleyim. Katılımcı olarak başladığım YetGen yolculuğumda yaşadıklarıma dair bir yazı kaleme almıştım. Şimdi sırada liderliğe dair birkaç satır dökülmeye geldi. Belki bu yazı liderliğe başvuracaklar içinde kısa bir ön tanıtım tadında olur. Faydası olması temennisiyle buyurun başlayalım.

Lider.
Hayallerine hayat vermek için katıldığın YetGen macerasının rehberi, yol göstereni. Beklentisi de desteği de büyük olan kişi.

YetGen’de liderlik nedir sorusunun en kısa cevabı sanırım bu yanıt diyebiliriz. İki cümleyle aslında ne kadar çok şey anlatılabilir dercesine bir tanım.

Peki beni liderliğe iten neydi dersiniz?

  • YetGen eğitimi mi?
  • Erhan hoca mı?

Eğitim öyle ya da böyle her yerde var ben YetGen’de ki ortamı sevdim sanırım. Liderim Cemre Feyza Bayer olmasa veya zirvede YetGen atmosferini tatmamış olsam muhtemelen şu an bu satırları yazmıyor olurdum.

Benim liderliğe karar vermem YetGen zirvesindeki atmosferde gerçekleşti. Zorlu PSM’nin büyüsü mü dersiniz yoksa zirvede yer alan yüzlerce YetGenli enerjisi mi yoksa her liderin bu kadar tatlış oluşu mu, kararı size bırakıyorum. Tek bildiğim İzmir’e döner dönmez başvuru formunu dolduruyor olmamdı.

Sürece dair birkaç aşamadan da kısaca bahsetmek isterdim ama süreçler her dönem yenileniyor ve açıkçası YetGen’i hakkıyla bitirmiş bir mezunsanız zaten liderler arasında kendinizi bulmanız çokta zor olmayacaktır. Ben de bu birkaç aşamayı geçtim ve kendimi liderler arasında buldum.

İşte bir katılımcının heyecanla beklediği o kabul maili…

YetGen’23–1. Dönem Liderlik Başvurusu Bilgilendirmesi

Liderlik süreci boyunca öğrenme deneyiminize eşlik edecek daha önce YetGenli olmuş bir mentor lideriniz, lider arkadaşlarınız ve öğrencileriniz oluyor.

Sizi ilk karşılayan mini bir akademi oluyor. “Liderler Akademisi” ile içerideki işleyiş hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz. Ayrıca YetGen’in sağlıklı bir şekilde devamını sağlayan takımları tanıyıp, yetkinlikleriniz ve motivasyonunuz doğrultusunda bu takımlara başvurabiliyorsunuz.

Akademi öyle YetGen Basic eğitimi kadar uzun ve kapsamlı değil elbette. Bir haftalık süreçte hızlandırılmış liderlik eğitimi alıyorsunuz. Bunlara liderken kullanacağınız platformlar, süreçte yaşayacaklarınız, liderliğin yanı sıra yer alacağınız takımlar ve süreç boyu eşlikçiniz olacak olan mentor ekibinizle tanışmanız dahil.

YetGen liderliğine adım atar atmaz zaten sizi yoğun bir tempo karşılıyor. Daha öncesinde de birçok programda yer almama rağmen aralarındaki en yoğun program açık ara YetGen’di diyebilirim. Katılımcıyken bile tempolu bir program aslında ama liderlik boyutu farklı bir dünya. Erhan Erkut YetGen’de liderlik yapmadan YetGen’i tam yaşayamazsınız der. Liderliğe adım attığınızda YetGen evreninin büyülü kapılarıyla birlikte uçsuz bucaksız dünyasını da keşfetmeye başlıyorsunuz.

2023–1 Dönemi lideri olaraktan biraz sürece ve yaşadıklarıma da değinebilirim.

22–2 döneminde katılımcı olduğum YetGen’de 23–1 döneminde aniden lider olmuştum. Arayı çok soğutmayı sevmem ama benim üniversitemin son dönemiydi ve aynı zamanda bir işte çalışıyordum. Hem dersler hem iş hem de YetGen bir araya gelince bazı şeylerden feragat etme zorunda kalıyorsunuz tabii. Bu yüzden benim adıma çok kolay bir dönem oldu diyemem. Sanırım zaman yönetiminin benim için en zor olan dönemiydi. Her saatin ve dakikanın ne kadar değerli olduğunu işler yoğunlaşınca daha fazla anlıyorsunuz. YetGen liderliği gözünüzde zorlu patikalar olarak canlanmasın tabi hemen. Hep derim bir işi ben yapabiliyorsam herkes yapar diye. Eğer içinizde YetGen’e dair bir kıvılcım varsa sizlerde liderliğin üstesinden gelebilirsiniz. Şu an YetGen’de lider olarak devam etmesem de süreç boyunca elimden geldiğince katkıda bulunduğumu düşünüyorum.

Zirve 2023

Kısa liderlik maceramı anlatırken 3 başlığa bölmek istiyorum. Bunlardan ilki görev aldığımız ekipler, diğeri bizlerin liderlik yaptığı (benim dönemimde 22 kişi) katılımcılarımız ve liderlerin yol göstericileri mentor ekipleri.

Ben yoğun tempomu göze alaraktan sadece bir takıma girmiştim. Genellikle maksimum iki takıma girmeniz öneriliyor. Bu biraz sizin ne kadar zaman ayırabileceğinize bağlı elbette. Benim naçizane ekibimde Twitter’dı. Aslında her hafta içerik üreten biri olarak Medium ekibinde yer almayı da çok düşünmüştüm ama eskiden bu yana birçok twitter sayfasında görev almam veeeee katılımcıyken canımmmm biricik ekip liderimmmmm olan Cemre Feyza Bayer’in Twitter ekip lideri olmasından da kaynaklı olsa gerek tercihimi sosyal medyanın mavi kuşundan yana kullandım. (Elon gerçi mavi kuşumuzu da kaldırdı.)

Peki ya Twitter takımı neler yapar?

  • Twitter ekibi olarak her hafta sonu canlı eğitimi anlık takip ederek eğitim akışıyla ilgili tweetler atılması,
  • Her eğitim sonrası o haftanın içeriğiyle ilgili kaynak önerisi serisi hazırlanması,
  • Bazı haftalarda (-ki benim en çok sevdiğim kısımdır) içeriğe yönelik mizahi içerikler hazırlanmasında rol alır.
YetGen 2023 StepUP

Ekibimizde Twitter ekip liderimiz Cemre Feyza Bayer, ekibimizin minnoş liselisi Hafsa Eskiyurt ve ekipteki film kültürü buddciğim Mücahit Liman ile birlikte 4 kişi dönemi birlikte deneyimledik.

Bir diğer başlığımız ki bir liderin asıl serüveninin geçtiği ve onu lider yapan bölümdür. Kendi ekibimiz ve katılımcılarımız yer alıyor.

Bu dönem YetGen macerası deprem felaketinden dolayı geç başladı ve 14 haftalık süreç aynı içeriklerle 9 haftaya taşındı. Katılımcı sayılarımızda her lidere daha az gelecek ve daha etkin olunabilecek şekilde düzenlendi ve benimde minnak 22 öğrencim oldu.

Farklı şehirler, üniversiteler, liseler ve yaşlardan oluşan bir ekiple başta iletişim kurmak elbette kolay olmuyor ama her şey beklediğimden hızlı gelişti ve çok rahat adapte olabildim. Daha önce bir ekip başında veya bir gruptan hiç bu kadar uzun süre zarfında sorumlu olmamıştım. O yüzden başlı başına benim için çok farklı bir deneyim oldu.

Haftalık ekip toplantılarımız ki 23–1 döneminde ekiplerimiz iki ekiple birlikte toplantılarını aldı. Pek muhterem lider budyciğimlede tam bu noktada tanıştık. Ceren Özen liderimizin ekibiyle birlikte bir dönem boyunca oyunlar oynadık ve toplantılar aldık. Genelde ekip toplantılarımıza iş çıkışı yetişmeye çalıştığım için Ceren liderimiz birçok ekip çalışmasında öncülük etti. O olmasaydı pazartesi günlerini bu kadar rahat atlatamazdım herhâlde. Ayriyeten kendi ekibim kadar olmasa da Ceren’in ekibi de tatlışlar ötesiydiler.

Taner Şahin, Ilgım Çaşkurlu, Simgenur AKKAŞ ve ben :)

Her hafta moodle içeriklerinin takibi, ödevlerin kontrolleri, hafta sonu canlı yayın esnalarında ekip iletişimi ve birçok konuda ekibinizle birlikte hareket ediyorsunuz. Kendi ekibim adına şanslı olduğumu düşünüyorum. Beni çok fazla zorlayan bir ekip olmaktansa işlerimi kolaylaştırma tarafında çok yardımcı oldular. Dönemin sonunda da birçoğu YetGen mezunu olma başarısını elde etti. Onların bir yerlerde başarılarını gördükçe gururlu bir momy edasında geziyorum. (Öğretmenliğin verdiği en güzel duygulardan biri bu sanırım.) Umarım bu hep böyle devam eder.

Son olarak lideri lider yapan, her koşulda yanında olan ve danışabileceğim ilk temastaki mentor ekibimiz. Pek muhterem nam-ı değer Çakıl Taşları.

Mentor liderimiz ve ekibimizin isim kurucusu olan başta Merve Ağır ve akabinde tüm Çakıl taşları ekibi diyerekten geçiremeyeceğim bu kısmı yoksa taşa tutulurum diye düşünüyorum.

26 Nisan 2023

Diğer mentor ekipleri nasıldır bilinmez ama her Salı akşamı 21.00'de başlayan ekip buluşmalarımızın gece 4'lere kadar sürdüğünü düşünürsek kendi ekibim adına yeterince enerjiktik diyebiliriz.

Not: Sabah 07.00'de işiniz varken siz gece 04.00'de katmer mi sarma mı diye tartışıyorsanız biliniz ki adres Çakıl Taşları’dır. (Katmer doğru seçim)

İlk benimle başlayan ve her seferinde çıtanın yükseldiği geleneksel Çakıl Taşları doğum günücüklerini es geçmeden devam edemem. İtinayla doğum günleri kutlanır bu ekipte.

Çakıl Taşları’nın veda-i gururlarına şöyle yer vereyim.

Program yapmaktan, zaman yönetimine çok yoğun ama harika ötesi bir deneyim şansını öğrencilik zamanında deneyimleme şansı için herkesi bir gün YetGen liderliğini deneyimlemesini öneriyorum. Geriye baktığınızda onlarca ekip, yüzlerce lider, binlerce katılımcının yer aldığı bir programda harika anılar biriktirebilirsiniz.

Her bir olay, anı, program bile başlı başına sayfalar alır, o yüzden sadece üstün körü bir liderlik özeti sunmak istedim sizlere. Hâlâ liderlik hakkında çekincelerin olabilir. Bunun çok doğal olduğunu unutmamalısın. Umarım bu yazıyı okuyan mezunlarımızda bir gün bu deneyimi elde ederler. (YetGen mezunlarına)

Ne kadar bu 3 başlık altında yer veremesem de adını anmadan bitiremeyeceğim Merve Kula ve Öznur Koçak iyi ki sizlerle tanıştım ve iyi ki bu serüvenimde sizlerle anılar biriktirdim. Bana kattığınız değer adına teşekkürler.

Ekiplerde birlikte çalışmadığım ama harika ötesi birçok lider de var elbette. Onlara bu yazıda yer veremediğim için bana kırılmazlar umarım. Beni ileriye taşıyan ve yardımı dokunan her bir liderimize sevgilerimi gönderiyorum.

Yazıyı beğendiyseniz bilgilerin daha fazla kişiye ulaşması için alkış butonuna uzun uzun basabilirsiniz!

Beni aşağıdaki kanallardan da takip edebilirsiniz. Daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız benimle iletişime geçmekten çekinmeyin. DM açık!

Twitter I LinkedIn I Instagram

Saygılarımla,

Alperen Cinek.

--

--

Alperen Cinek
Yetkin Yayın

Zorlu Holding - İç Denetim, YetGen 22/2, DEU İşletme