Bir Mezun Bakışıyla YetGen

YetGen Yolculuğumun Özeti

Alperen Cinek
Yetkin Yayın
6 min readJan 7, 2023

--

Haftalar süren YetGen yolculuğumun bir mezun gözünden minicik özeti niteliğinde bir yazı bırakmak istedim. YetGen’e başvuracaklar için belki uzun ama YetGen eğitimini bitirmiş insanlar için kısa bir özet diyebiliriz. Bakarsınız ilerleyen yazılarımda YetGen’den edindiğim notları haftalık kısa özet şeklinde aktarırım. Gelin benim serüvenim nasıl başladı ve YetGen bana neler kattı onlara bakalım.

Zirve 22 (Zorlu PSM)

YetGen’le tanışmam aslında yeni değil. Pandemi döneminde projem için sunum hazırlarken Erhan Erkut hocamızın sunum haftası içeriklerini YouTube’da görmem ve tüm sunumumu o videolar sayesinde şekillendirmem ile başladı. Dışarıdan eğitim almak bile bu kadar fayda sağlamışken neden bir YetGen’li olmuyorum diyerekten bu yaz başvurumu yaptım ve o şanslı iki bin YetGen’liden biri oldum. Sanırım YetGen’e dair tek üzüntüm, YetGen ailesine daha erken katılamamak olur. Normalde eğitim programlarına veya stajlara çok da duygusal yaklaşan biri değilimdir. YetGen’in de bende duygusal bir şeyler uyandıracağından çok bana katacağı faydayı önemsiyordum. Ta kii hayatımı derinden etkileyecek bu yolculuğun ilk haftasından zirveye kadar giden günde bana yaşattığı duygu ve bilgi birikimine denk. Bu yazıyı yazarken biliyorum ki YetGen benim için bitmedi ve ilerleyen yıllarda da hayatımın bir yerlerinde hep yer edecek.

Benim hikayem böyle başladı, boş ver kendini anlatmayı bana programı anlat diyenleri şöyle alalım.

21. Yüzyıl Yetkinlikleri Eğitim Programı

YetGen 21. Yüzyıl Yetkinlikleri Eğitim Programı 2022–2

Her eğitimi teker teker tek bir yazıya sığdırmam imkansız. Bu yüzden sadece bende tesiri diğerlerine oranla biraz daha fazla olanlardan bahsedebilirim. Bu demek değildir ki diğerleri faydalı değildi. YetGen’de bir söz vardır:

Her hafta bir öncekinden daha da güzel olacak. (Bunu eğitim süresince bolca deneyimliyorsunuz. Her hafta bu hafta harikaydı dedikten sonra bir sonraki hafta sizi daha güzel bir eğitim karşılıyor.)

Onlardan birkaçına bakalım şimdi.

Sunum Teknikleri ve Takım Çalışması

YetGen’e katılma sebebim sunum teknikleri dedim o kadar, yazmasam olmaz şimdi. Daha ilk haftalardan sunum teknikleri nasıl uygulanır öğreniyorsunuz. İşin güzel tarafı eğitimin başında öğrendiğimizden hayatımıza erkenden entegre edebiliyoruz. Kötü tarafı ise artık hiçbir sunuma eskisi gibi yaklaşamayacak ve siz de izlediğiniz her sunumdaki hatalara takılıyor olacaksınız. Artık kötü sunumlar sizin için çekilmez hale gelecek. Sunum haftasında sadece üç günde rastgele oluşturulmuş bir takımla BM Kalkınma Amaçları doğrultusunda bir sunum yapmanız bekleniyor. Kulağa biraz ürpertici geliyor değil mi ama korkmayın harika takım arkadaşlarınız varken ve ilgi duyduğunuz başlığı seçtiğinizde geriye sadece harika bir sunum hazırlama sürecinden başka bir şey kalmıyor. Önce Moodle platformundan içerikleri izliyorsunuz. Daha sonra cumartesi sizi Erhan Erkut ve konuklar karşılıyor. Gün bittiğinde ise harekete geçme sırası size geliyor. Eğitimi verelim anlayan anlardan ziyade eğitimi verdik bir de bunu hemen uygulayalım mottosu var. Daha ilk haftalardan takım çalışmasına, sunum hazırlamaya ve sizi buna sunmaya iten bir hafta. Biz arkadaşlarımızla İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme hedefi doğrultusunda bir sunum hazırlamıştık. Buradan takım arkadaşlarım rumeysaoklan ve Nesrin’e sunum haftasında bana eşlik ettikleri için teşekkür ediyorum.

Excel ile Modelleme

YetGen’den bahsedip Excel haftasını atlamak olmaz. Dolu dolu iki gün süren ve öncesinde Excel’e dair hiçbir şey bilmiyormuşum dedirten o muazzam hafta. Excel haftasında sizi liderlerimiz bekliyor. Evet yanlış duymadınız, Excel problemlerini liderler anlatıyor. Öncesinde liderler anlatacak deseler keşke hepsini Erhan Erkut hocam anlatsa derdim ama iki günün sonunda iyi ki liderler her konuyu anlatmış dediğimi hatırlıyorum. Hepsi birbirinden enerjik liderlerimiz, kendi bölümlerini o kadar güzel anlatıyorlar ki anlamamak elde değil. Yine de bir kısmı kaçırdınız mı üzülmeyin her başlıktan sonra küçük gruplar halinde liderlerimiz yeniden problemi çözüp, anlaşılmayan noktaları anlatıyor. Belki YetGen’de en yorulduğum haftaydı ama buna değer bir haftaydı. YetGen için tamam mı devam mı dediğiniz hafta olabilir. Pes etmeyin, ödevlerinizi yaparken tekrar kaydı izleyebilir, liderinizden yardım alabilir veya ekip arkadaşlarınıza danışabilirsiniz. Unutmayın bir YetGen’li asla pes etmez.

GirişGen

Ben GirişGen’i, YetGen’in bitirme tezi olarak nitelendiriyorum. Zaten ilk haftadan son güne kadar sürekli GirişGen’e dair söylentiler kulaklarınızı çınlatıyor olacak. Yine iki günlük bir eğitim sizleri bekliyor. Bu sefer haftalarca öğrendiğimiz tüm bilgileri uygulamaya dökme zamanı. GirişGen süreci içerisinde BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri odaklı fikir maratonunda yer alarak bir dünya sorununa çözüm fikri geliştiriyoruz. Aynı hedefleri seçmiş bireylerin aynı takımda yer aldığı ve 24 saatten daha az bir sürede bir dünya sorununa çözüm yaratıp sunduğumuz bir hafta sonundan bahsediyorum. Daha önceden öğrendiğimiz Excel, liderlik, girişimcilik, sunum teknikleri ve takım çalışması hepsi bu haftada. Sanırım en çok eğlendiğim haftalardan biriydi. Cumartesi sabahı 10’da başlayıp akşam 9’a kadar projemiz için uğraşmıştık. Pazar sabahı erkenden kalkıp akşama kadar devam etmişti. İki günlük bir serüven derken, gerçekten iki günlük dolu dolu bir haftadan bahsediyorum. Ne kadar çok emek sonunda o kadar mutluluk getiriyor. İşin güzel tarafı söz konusu YetGen’liler olunca sadece sizin projeniz değil yapılan her proje harika fikirler içeriyor oluyor. Diğer sunumları izleyerek yeni fikirlere kapınızı aralayabilirsiniz. Günün sonunda bir günde çözüm bulup proje hazırladığımızı düşününce, ben her şeyi başarabilirim havasına girebilmeniz muhtemeldir. Meraklıları için ekip arkadaşlarım Cansu, Şevval Kaya, Fatime Kaya ve Yaren ile hazırladığımız sunumu buraya bırakıyorum.

GirişGen-İklim Eylemi (Future Step) Sunumu

Ve daha birçok değerli konuk, eğitim ve yetkinliğin yer aldığı 14 haftalık 21. yüzyıl yetkinlikleri eğitim programı: YetGen.

İş Dünyasına Geçiş (Eğitimin son dakikaları)

Spoiler: YetGen’in son haftasında programı kapatmadan eğitimleri aldığımız Slido platformuna Erhan hocamızın olduğu zoom linki paylaşılıyor ve isteyenler ayrılmadan önce bir dakika YetGen hakkında duygularını paylaşabiliyor. Zoom’da bile olsa Erhan hocamızla yan yana olmak çok güzel.

Eğitimden Öteye

Ve gelelim YetGen’i YetGen yapan konuya. Eğitim iyi ya da kötü her yerde var ama bu ortam her yerde var denemez. Elbette ki canım ekibim ve biricik liderim bu kadar iyi olduğu için çok şanslıyım. Haftalık olan ekip toplantılarımızı, oyunlarımızı hatta bizlerle aldığı bireysel görüşmeyi, Whatsapp’ta her cumartesi sabahı enerjisini (hafta içi sustuğumuz anlamına gelmez bu) ve bizi sürekli motive etmesi sanırım beni eğitimde tutan en etkili etken oldu. O yüzden Cemre Feyza Bayer gibi bir ekip liderim olduğu için çok şanslıyım.

Eğitimin dışında YetGen’de bir gün kendinizi çimento fabrikası gezisinde bulabilir veya kendinizi yazı atölyesine atıp Medium hakkında çok fazla detaya erişebilir, mülakat simülasyonlarıyla mülakat deneyimi elde edebilir, kitap kulübüyle birlikte kitapları analiz edip eğlenebilir, Learnship eşleşmeleriyle yeni dostluklar kurabilirsiniz. Learnship eşleşmesine katılmanızı öneriyorum. Benzer ilgi alanlarına sahip YetGen’lilerle eşleşip akran öğrenmesi sağlayabiliyorsunuz. Zeynep Demirkıran ile güzel bir Learnship süreci yaşamıştık.

Tatlış ekip arkadaşlarımla (Haftalık toplantılarımızdan)

Not

Zirveye gitmeniz şiddetle önerilir. Böylelikle 14 haftalık eğitiminize +1 hafta daha ekleyebilir ve birçok YetGen’li ile tanışma fırsatı yakalayabilirsiniz. Yazımın sonuna sevgili ekip arkadaşlarımı ekliyorum.

Zirve 22 (Zorlu PSM)

Şimdi durma eğer bir YetGen’liysen bu yazıyı paylaş ve YetGen’in yayılmasına yardımcı ol. Yorumlarda sende YetGen’e dair görüşlerini ekleyebilirsin. Eğer bir YetGen’li değilsen hala aramıza katılmak için neyi bekliyorsun? YetGen’i sosyal medya hesaplarından takip et ve ilk başvuru döneminde sen de bu güzel dünyada yerini al.

Zirveden hayatıma kattığım bir değerle bitiriyorum.

  • Çözüme değil, probleme aşık ol.
  • İlk olarak, ben bu problemi nasıl çözerim diye düşün.
  • Koşullar ne olursa olsun şikayet etme.
  • Ve unutma merhametli ve vicdanlı bir insan olmazsan, bunları bilmenin bir öneminin olmadığının farkındalığıyla yaşamaya devam et.

“Daha yapacak çok şey var. YetGen bitmedi, yeni başlıyor”

Yazıyı beğendiyseniz bilgilerin daha fazla kişiye ulaşması için alkış butonuna uzun uzun basabilirsiniz!

Beni aşağıdaki kanallardan da takip edebilirsiniz. Daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız benimle iletişime geçmekten çekinmeyin. DM açık!

Twitter I LinkedIn I Instagram

Saygılarımla,

Alperen Cinek.

--

--

Alperen Cinek
Yetkin Yayın

Zorlu Holding - İç Denetim, YetGen 22/2, DEU İşletme