Gönüllülüğe Gönül Vermek

Simge İçen
Yetkin Yayın
Published in
2 min readOct 9, 2022

Üniversiteye yeni başlamıştım. Tam tamına 3 sene öncesinden bahsediyorum. Daha önceden de insanlara ve can dostlarımız yani hayvanlara yardım ettiğim oluyordu. Fakat bunun sonradan içine çeken bir girdap olacağını fark etmemiştim. İlk başta bireysel olarak başladığım bu yolculuğa sivil toplum kuruluşlarında devam ettim.

“Gönüllülük” kelimesinin insanların zihninde nasıl yer ettiğini bilemem fakat kendiminkini size açıklamaktan zarar gelmez diye düşünüyorum. Gönüllülük benim için tek bir şeyi ifade etmiyor. Bazen bir çocuğun gülümsemesinde, bazen bir hayvan dostumla oynarken, bazen ise rastgele yolda karşılaştığım insanların iyi dileklerinde hissedebiliyorum. Sivil toplum kuruluşlarında benim gibi gönüllü arkadaşlarımla sayısız saha çalışmalarında birçok canlıya dokunduk. Dokunduk diyorum çünkü bu bir çöpün geri dönüşüme gönderilmesiyle tüm çevrenin yararına olabilecek bir şey. Dokunduk diyorum çünkü bu bir çocuğa ilham olmamızla dünyayı daha sevgi dolu bir yer haline getirebileceğimiz anlamına geliyor.

Dünya Temizlik Günü 2021, Let’s Do It! Türkiye
Let’s Do It! Türkiye, Dünya Temizlik Günü 2021

Gönül vermemin kısa bir kesitini göstermek istiyorum. Yukarıdaki fotoğrafıma kısaca bakmanızı rica ediyorum. İlk başta ne hissettiniz? Arka planda yaşadığım sorunlar, çevremden aldığım tepkiler ve daha niceleri… Gönüllü olunca çöp mü toplanıyor? Neden başkasının işlerini sen yapıyorsun ki gibi tepkiler bana artık çok normal geliyor. Bir yerden sonra olumsuzluklara kulaklarınız tıkanmış oluyor çünkü yaptığınız iş ne kadar faydalı olursa olsun insanlar o olaya sizin gözünüzden bakamıyor. Demem o ki gönüllülük başkaları takdir etsin diye değil kendi farkındalığınız için yapılan bir emek silsilesidir.

Gönüllülük insanın içinden gelmezse yapamayacağı ve içten yapılmadığında ise gönüllülüğün bir faydası olmadığına çok kez şahit oldum. Yeri geldiğinde herhangi bir konuda arkadaşımıza bile sitem ederek “gönlün yoksa” diye cümleye başlıyoruz değil mi? İşte tam da bahsetmeye çalıştığım şey bu. Kariyer yolcuğumuz nasıl bizimle beraber tarihe karışıyorsa gönüllülüğün de benim için böyle olmasını umuyorum.

--

--