Hayatın Grisi

Çağrı Ünal
Yetkin Yayın
Published in
3 min readJun 16, 2023

Kimilerimiz gri rengini çok sever -örneğin ben- kimilerimiz ise hiç sevmez öyle değil mi?

Peki gri rengi nasıl tanımlayabiliriz? Mesela siyah ve beyazın birleşimi diyebiliriz ne siyah ne beyaz belirsiz bir renk öyle değil mi? Peki hayatlarımızın gri tarafının kimler farkında ya da kimler bu gri tarafı seviyor? Ben şu ana kadar hayatın grisini yani belirsizliğini seven görmedim eğer öyle biri varsa mutlaka tanışmak onunla sohbet etmek isterim.

Bizler ne kadar bir şeyin siyah ya da beyaz gibi net olmasını istesek de hayat zaman zaman karşımıza griler yani belirsizlikler çıkarıyor buna verebileceğim en büyük örnekse “ölüm”.

Hepimiz ölümlüyüz değil mi? Sağlıklı bir insan çıkıp ‘Ben ölümsüzüm sonsuza kadar yaşayacağım.’ demez diye düşünüyorum sonuç olarak ya 15 dakika sonra ya da 15 sene sonra öleceğiz bu bir belirsizlik bunun bilincindeyiz ama bu belirsizlik yüzünden günlerimizden olmuyoruz ‘Aman Allah’ım ben zaten öleceğim hayattaki her şey çok anlamsız’ diyerek hayatımızdaki her şeyi bıraksak neler olur sizce? Peki napıyoruz, bu belirsizlikle nasıl savaşıyoruz? Onunla yaşamayı öğreniyoruz çünkü bir yerde buna mecburuz. Peki soruyorum size günlük hayatınızda karşınıza çıkan ufak belirsizlikler yüzünden neden tüm hayatınızı bırakıp günlerinizi boşa geçiriyorsunuz? Ölüm gibi bir belirsizlikle yaşayabilirken neden bir sınav sonucunu beklerken geçen haftalarınızı heba edip sağlığınızı bile tehlikeye atıyorsunuz? Belirsizlik karşısında neden bu kadar güçsüz kalıyorsunuz? Şimdi diyorsunuz içinizden ‘Eee anlatıyorsun böyle de ne yapalım bu belirsizliğe karşı biz ?’ diye en azından ben öyle varsayıyorum. Hepinizin bir güç kaynağı var öyle değil mi? Kimimizin güç kaynağı arkadaşları ile bir kafede buluşup sohbet etmek kimimizin evcil hayvanı ile vakit geçirmek kimimizin erkek veya kız arkadaşı ile geçirdiği bir yarım saat kimimizinse hayalleri. Neden güç kaynağı var sorusunun cevabını belki başka bir yazıda uzun uzun anlatırım ama buradaki mesela belirsizlik anlarındaki bu paniğimizin ne yapacağımızı bilemememizin ya da sağlığımızı kaybetmemizin nedeni bu güç kaynaklarını unutmak veya görmezden gelmek. Bu güç kaynaklarına yeterli ilgiyi verip üstüne düşsek hayatlarımızın ne kadar güzel olabileceğini düşünebiliyor musunuz? Kim çok sağlam bir mental sağlık istemez ki?

İşte bu yüzden sizden şimdi etki çemberine bakmanızı istiyorum. Belirsizlik yaşadığınız şeyler gerçekten sizin elinizde olan şeyler mi ve son olarak sizin güç kaynağınız ne? Kimleyken, ne yaparken ya da neyi düşünürken gerçekten mutlusunuz ve güçlendiğinizi hissediyorsunuz ? Bu soruların cevabını bulup hayatınızdaki grileri kabullenerek yaşamanızı diliyorum. :)

--

--