Mülakatlarda Bende İz Bırakmış 7 Soru

Tuğra Çiğci
Yetkin Yayın
Published in
2 min readJul 13, 2022
Photo by LinkedIn Sales Solutions on Unsplash

İşe alım süreçlerinden geçmeyenimiz yoktur. Bu süreç, kimi insanlar için olumsuz duyguları çağrıştırırken kimileri için gururla birlikte özgüveni yükselten anılardan oluşmaktadır. Kişiler şanslıysa, zorlu duyguların hakim olduğu mülakat sürecinden beslenerek çıkarlar. İflah olmaz bir mülakat avcısı olarak; mülakatlarda bana sorulmuş en anlamlı soruları derledim.

Kariyer psikolojik danışmanlığı ve pozitif psikoloji bağlamında bu soruların hepsinin -nasıl sorulduğuna bağlı olarak- iş görüşmesini “gerçek bir tanıma ve anlama” boyutuna getireceğini düşünüyorum. Aşağıda çeşitli zamanlarda farklı kişi ve kurumlar tarafından bana yöneltilmiş ve bende iz bırakmış 7 soruyu sıralamaya çalıştım.

1- Kariyer yolculuğunu nasıl görüyorsunuz?

2- İşinizde ve mesleğinizde nasıl iz bırakmak istersiniz?

3- Gelecek yıl en çok neyi başarmak istersiniz?

4- Gelecek sekiz hafta içinde en çok neyi — neleri başarmak istersiniz?

5- İşiniz ile ilgili en çok neyi seviyorsunuz?

6- İşinizde sizin için en önemli doyum kaynağı nedir?

7- İşinizi yaparken en çok hangi güçlü yanlarınızı kullanma fırsatı bulabiliyorsunuz?

Bu soruların temelinde kişinin mesleki ilgisini özünden anlamaya çalışmak, kişinin kurum kültürüne yatkınlığını anlamak gibi doğrudan bir amaç bulunsa da dolaylı olarak bu soyut ve açık uçlu sorular ile kişinin kendini ifade etme becerisi, kariyer planındaki akılcılık, piyasaya ve sektöre olan ilgisi gibi yan hedeflerin de ölçülmeye çalışıldığı aşikardır. Böylesi derin sorularla her mülakatta karşılaşmayı ummak günümüz koşullarında hala biraz şans işi denilebilir.

Memleketin nere? Annen baban nerede yaşıyor? 5 yıl sonra kendini nerede görüyorsun ve benzeri gibi banal -amacı olmayan- soruların iş görüşmelerinde hala sorulduğunu bilmek moral bozucu. Adayı gerçekten anlamaya yönelik sorular henüz size yöneltilmediyse bile, bu yazı vesilesi ile ben size yöneltmiş oldum. Siz de bu soruları, birer hedef belirleyici sorular gibi “kariyer soruları” şeklinde kendinize yöneltebilirsiniz.

Uzman Psikolojik Danışman Tuğra Çiğci

www.tugracigci.com

tugracigci@yandex.com

--

--