YetGen Liderliğim ve Biraz da Başarısızlıklar Üzerine

Cansu Kula
Yetkin Yayın
Published in
3 min readJun 14, 2022

Aslında bu yazıyı çok daha önceleri yazmam gerekiyordu ancak hem vakit bulamadığım için hem de kendimi başarısız bulduğum için yazmak istememiştim ve yazmaya da cesaret edememiştim. Ama başarısızlıklar da vardır ve insana çok şey öğretir. Bu yazım biraz da başarısızlık üzerine.

Photo by CHUTTERSNAP on Unsplash

YetGen benim hayatıma Ocak 2021’de girdi. Şubat-Mayıs arasında da YetGen eğitimimi tamamlayıp YetGen’den mezun oldum ama YetGen’in hayatımdaki etkileri hayatımdan çıkmadı. TOG’da bir projede gönüllülüğe başladım, hayatımda ilk defa bir işte çalıştım. Medium’da yazmaya devam ettim. Yazın sonlarına doğru da YetGen liderlik başvuruları açıldı ve başvurdum. Motivasyon videosu, takım çalışması mülakatı ve “YetGen ailene yeniden hoş geldin!” maili. Bu maili almak benim için inanılmazdı.

İki hafta süren bir lider akademisi ve yeni dönem YetGen başlangıcı. Liderlik yapacağım takımdaki YetGenlilere “YetGen’e hoş geldin” videosunu çekmek inanılmazdı. Çünkü kendi liderim Buse bana bu videoyu attığında aşırı heyecanlanmıştım ve aynı heyecanı yeni YetGenlilere ben de aktarmalıydım. Umarım başarılı olabilmişimdir.

Yeni dönem çok hızlı ilerledi. Eğitim ön hazırlık toplantıları, mentor ekibi buluşmaları, departman toplantıları, cumartesi günü eğitimler derken hafta göz açıp kapayıncaya kadar bitiyordu. Her ne kadar çok keyifli ve öğretici bir süreç olsa da kendi adıma bir süre sonra hiçbir şeye yetişememeye başladım. Sorun liderlik değildi. Bir anda üzerime çok fazla yük almıştım ve hepsini aynı anda taşıyacak kadar antrenmanlı değildim. Liderlik, projelerde gönüllülük, dersler derken dinlenememeye ve kendime bile yetememeye başladım.

Aslında işin özü her şeye yeterince vakit ayırmak ve bu sırada kendini de unutmamak. Eylül ayına dönebilsem kendime vereceğim tavsiye bu olurdu.

Zorluklarıyla birlikte çok güzel bir YetGen liderlik dönemi geçirdim ve yeni dönemde YetGen’de lider olmayacaktım. Bu durum beni başlarda çok üzmüştü çünkü YetGen ailesinin bir parçası olmak çok kıymetli.

Geriye dönüp baktığımda kendimi başarısız görüyorum ama bir yandan da başarısızlıklar insana başarıdan daha çok şey öğretiyor.

Oldukça dağınık ve karmakarışık bir yazı oldu ama çok da önemli değil, bu sefer içimden böyle geldi.

YetGen’in hayatınızda bir etkisi olduğuna inanıyorsanız ve siz de başkalarının hayatında bir etki yaratmak istiyorsanız mutlaka YetGen liderliğine başvurun. Bu yolculuk size çok şey öğretecek.

YetGen’le kalın.

--

--

Cansu Kula
Yetkin Yayın

Kişisel gelişim, sürdürülebilirlik, mühendislik, farkındalık https://linktr.ee/cansukula