YetGen’e 2. Hoş Geldin!

Dilara Dönmez
Yetkin Yayın
3 min readSep 5, 2023

--

Yeniden YetGen başlangıçlarımdaki güncellemem için merhaba. Bir önceki yazım, öğrenciliği tamamladığımda kalemimden dökülenlerdi. Liderlik sürecime geldiğim bu zamanda artık 23 yaşındayım. Uzun soluklu geçen öğrenciliğin bana kattıklarının yanında hâlâ çok taze bir başlangıçtayım.

Öğrencilik dönemim olan 22’2 bittikten sonra hayatımda bazı kötü olaylar üst üste geldi. Zirve’den çıktığımız günün sonrasında sabaha karşı babaannemin vefat haberini aldım ve ilerleyen zamanda da 6 Şubat depremi ile de hayatımdaki her alanda bazen olumlu ama çoğunlukla da olumsuz çok büyük değişiklikler oldu. Bunlara adapte olmaya çalışırken de çok fazla heyecanla geçirdiğim öğrencilik sürecimi ne LinkedIn’de ne de sosyal medya hesaplarımda paylaşabildim. Tamamlanan öğrencilik sürecimde edindiğim arkadaşlıkları, çekildiğimiz birçok fotoğrafı ve güzel sonuçları paylaşmaya motivasyonum olmadı. Heyecanımı içimde bir yerlere kapalı kapılar ardında bırakmıştım. Aradan bir dönem geçip 23’2 için lider başvurusu maili geldiğinde ise soru işaretlerim ve tereddütlerim çok fazlaydı. Motivasyonumu yitirdiğimi hissediyordum. Bunlara rağmen nasıl liderlik başvurusuna adım attım değil mi? O zaman bakalım nasıl olmuş bu?

İşte tam burada liderlik tanımı devreye girdi yine. Motivasyonumu sağlayabilecek miyim, öğrencilerime verimli olabilecek miyim, süreci yönetebilir miyim gibi sorularıma bu noktada öğrencilik dönemimdeki canım liderim İkra Gül Koçak yine ışık tuttu. Onun bana olan desteğini, rehberliğini ve dostluğunu her zaman hissediyor olmak çok kıymetli, iyi ki tanıdım. Onunla da olan görüşmelerim sonrasında son dakika gönderdiğim başvuru videom ve ardından gelen aşamalar beni heyecanlı bir yolculuğun daha başlangıcına sürüklemişti. Bu sürecin heyecanı, samimi, sıcak ve harika hissettirerek geçen bir mülakat da derken en sonunda liderliğe kabul aldığımın mailini görünce de direkt İkra liderim ile paylaştım. Onunla yan yana olsak kesin ağlardık öyle bir mutlulukla dolduk. Şimdiye baktığımda başladığım bu heyecanlı süreçte minik adımlarla kendi ekiplerimizi ve takımlarımızı tanımanın merakı ile doluyum. Bu zamana kadarki kısacık liderlik başlangıcımda dahi tereddüt ve korkularımın azaldığını çok net görüyorum. Herkesin tatlı muhabbeti, yardımseverliği, öğrenme ve öğretme heyecanı yaşadığım olumsuzlukları onlarla olduğumda o an için düşünmememi sağladı. Bana iyi geldiğini hissettirdiği noktaları böylelikle yakaladım. Özellikle öğrencilerimle olan süreçte onlarla ekip dinamiği yakalamak, birlikte neleri daha iyi yapabileceğimizi görmek de motivasyonumu arttıran güzelliklerden en başında geliyor. Öğrencilerimden de liderim bu enerjiyi nasıl buluyorsun sorusu ile de karşılaştım ki bunun farkında da değildim. 😊 Elbette arka planda hayatta yaşadığımız sorunlar, zor zamanlar, sorumlulukların zorlukları olsa da bunları unutabildiğimiz ve gülmeyi hatırladığımız anlar, kişiler iyi ki var dedirtiyor YetGen’de olmak. Daha liderlik sürecimin çok başındayım ama tereddütlerimin yerini alan heyecanım ve merakım kendime iyi ki bu yola girdin de dedirtiyor. İyi ki YetGen’deyim ve iyi ki liderliğe adımımda ışık oldun İkra liderim.

Buradan YetGen’e, Erhan Hocam’a ve bu aileye katkısı sonsuz olan bütün sponsorlarımıza hem bu ailede olduğum için hem de geçmişten bugüne ve gelecekteki tüm Dilaralara uzanacak olan yazı serüvenime adım atmama bir kuvvet daha olduğunuz için teşekkür ederim. YetGen’le kalın.

--

--