Yeti Serüveni

Yeti Sürecinde Neler Yaşadım?

Fırat Yıldız
Yetkin Yayın
2 min readJun 3, 2022

--

Bu yazıda YetGen’in liselilere (YetGen mezunu) özel kurguladığı Lise Talent Programında yaşadığım deneyimlerden bahsedeceğim.

Lise Talent Programı nedir?

YetGen’in içerisindeki departmanları gezerek YetGen’in arka planında neler olduğunu gördüğümüz ve o departmanlarda yer alan liderlerle tanıştığımız bir program aslında.

Bu departmanları liderler eşliğinde, 11 Yetili arkadaşımızla beraber dolaşarak işlerin nasıl yürüdüğünü ve departmanların ilerde ne yapmak istediklerini öğrendik. Deneyimleri kendi ağızlarından dinledik. Yeti’nin en sevdiğim kısmı ise gezdiğimiz her bir departmandaki liderlerin kendi yaptıkları işlere bizleri de dahil etmesiydi. :) Biz liseliler olarak ilk defa bu kadar değerli olduğumuzu ve dinlenildiğimizi hissettik!

Liderlerin kendi aralarında yaptıkları eğlenceli oyunlara da katılma fırsatını yakaladık. :) Her süreçlerini bizimle paylaştılar.

Yeti

İlerdeki hedefim YetGen’de lider olmak. Öğrendiklerimi aktarmak, program aracılığıyla insanlara fayda sağlamak istiyorum. Liderlikten azda olsa bir korku, endişe vardı ama Yeti süreci sayesinde artık o da yok. Bu sayede özgüvenimi de yeniden kazandım diyebilirim. :)

Program sonuna kadar sürekli birbirimizi besledik.

Sunum gecesi

Tüm departmanları gezdikten sonra seçtiğimiz bir departman için proje hazırladık. Proje sürecinde liderlerden Mentör (Ozan Halis İlter, Anıl Karaali) desteği aldık. Bu projeyi liderlere ve Erhan hoca’ya sunduk ve yaptığımız projeler hakkında geri bildirimler verdiler. O akşam benim için unutulamayacak bir gün olarak hafızama kazındı. :)

Yeti ❤

(YetGen) Türkiye’de maalesef bu tarz programlar yok. Umarım bunun gibi programların çoğaldığı bir Türkiye diliyorum. Diğer lise ve üniversite öğrencilerinin bunları deneyimlemelerini öneriyorum. Eğitimde devrim yaşanacaksa bunu YetGen’in ve benzer kurumların yapacağına inanıyorum. Hala umutluyum!

YetGen’nin nasıl büyük emeklerle katılımcılara fayda sağladıklarını ve işlerini hakkıyla, tutkuyla yaptıklarını gördüğümüz bir serüvendi. Böyle bir süreci bizlere sundukları için tüm liderlerimize teşekkür ediyorum. :)

Bir kez daha YetGen beni şaşırttı!

Teşekkürler!

--

--