Рожевий і Чорний: квір-опір в Києві ч. 1

--

Починаємо публікацію матеріалів про квір-анархистів України. Ми взяли 4 інтерв’ю, щоб ви могли більше дізнатися про тему, квір-активізм в Києві та по всій нашій країні.

English version
Материал на русском

1) Розкажи про себе?

Мене звуть К. Зараз я здебільшого займаюся мистецтвом і артивізмом (art&activism). Мені не подобаються штампи, але думаю, що мої погляди можна охарактеризувати як квір-анархізм.

2) Що таке квір в твоєму розумінні?

Для мене квір є запереченням режиму «нормальності»; це поняття стосується не тільки сексуальності. Бути квіром — це бути проти репресивної системи: білого цис-гетеро-капіталізму.

QUEER PEOPLE WON’T BE SILENT

3) Що таке квір-анархізм і що рекомендуєш почитати з теми?

Це сучасна політична теорія, яка коротко може бути зведена до наступних тез. Квір-анархізм — це боротьба за знищення опресивних структур, таких як гендерна бінарність, циснормативність, гетеронормативність тощо. Транс і гендерквір люди знаходяться на передовій цієї боротьби. Держава контролює нашу сексуальність і стать. Дивлячись в ваш паспорт, товариш майор знає, які у вас геніталії. Системі вигідно, щоб всі привілеї належали білим цис-чоловікам, що бояться втратити своє виняткове становище в суспільстві, і проявляють свій страх через агресивну поведінку. Капіталізм вигідно, щоб маргіналізовані групи заробляли менше.

Крім того, квір-анархізм не обмежується боротьбою за квір і транс визволення. Він є інтерсекціональним і включає в себе боротьбу з расизмом, ейблізмом, мізогінією, кліматичною несправедливістю. Одна з моїх улюблених статей про квір-анархізм — «Towards the queerest insurrection».

4) Чим ти займаєшся в межах квір-активізму?

Я вважаю, що бути квір і транс-людиною — це вже є нападом на Суспільство. Так що для квір і транс-людини просто бути в Києві — це вже активізм. Моя ж основна діяльність пов’язана з Rebel Queers — групою квір-активістів. Ми залишаємо квірні написи на стінах міста і таким чином повертаємо собі право на нього. Але крім цього, я роблю багато інших речей. Смішна ситуація була з АКС (місцева неонацистська група ): їх логотип легко перетворити на “A в колі” або іншу близьку символіку. В них від нас сильно бомбить, тому праві часто публікують нашу діяльність на своїх каналах, а іноді викладають дані випадкових людей, кажучи: «Дивіться! Ми з’ясували хто адмінить Rebel Queer!”

5) Бачили, що RQ використовує символіку сатанізму. Можеш розповісти про це більше?

Християнська релігія заперечує квір-людей і багато гомофобів використовують її для виправдання своєї ненависті. Згадки про сатанізм — це просто спосіб сказати, що нам все одно, якщо ваш бог ненавидить нас. Ми будемо собою, незважаючи ні на що. Суспільство демонізує людей, які не вписуються в його поняття «нормальність». І якщо Суспільство демонізує мене, то бути самим собою означає заперечувати Суспільство. Тому сатанізм — це просто прийняття «демонічності», яку мені приписує Суспільство.

Ми часто залишаємо напис “be queer do crime hail Satan”.

Бути квір-людиною сприймається суспільством як злочин. Отже, просто будучи квіром, ми вже вчиняємо “злочин”.

Цей напис лише закликає до прийняття демонізованих і відчужених частин себе, навіть якщо це означає конфронтацію з Суспільством. Якщо бути квір-людиною — це злочин і демонізація нас, то ми приймаємо цю долю і обираємо бути собою.

6) Як можеш охарактеризувати київську/українську ЛГБТК+ спільноту? Який її склад, чим вона є?

Квір-спільнота Києва дуже різноманітна. Більшість моїх квір друзів ліві. Але я знаю, що є багато лібералів і навіть квір-націоналістів (що б це не означало). Особисто я вважаю, що бути квір і одночасно центристом, означає боятися втрати своїх привілеїв. Тому люди вважають за краще асимілюватися (нормалізувати квірність в Системі) і бути прийнятими капіталістичним, расистським і трансфобним суспільством, замість того, щоб боротися з ним. Квір-націоналізм — це взагалі якась дурня і тут немає що коментувати.

7) Яке твоє ставлення до ЛГБТК+ організацій? KyivPride, UkrainePride, «Інсайт» тощо?

З цих трьох ліберальних організацій до «Інсайту» в мене достатньо гарне відношення, бо вони єдині, хто хоч іноді щось робить для квір-людей. Адженда КиївПрайду та ЮкрейнПрайду мені не близька.

8) Яке ставлення до українських правих?

Чесно кажучи, мені чхати на них. Все, що я роблю, робиться ДЛЯ квір-людей, а те, що в правих іноді бомбить — це весело, але не моя мета.

9) Яке ставлення до українських лівих?

Мені здається, що українським лівим не вистачає ініціативності. В той же час, вони занадто драматизують. Є занадто багато міжособистісних конфліктів та розборок.

10) Що думаєш про лібералів і політичний центр?

Ліберали — це люди, які борються за асиміляцію квіру і не включають в свою боротьбу інші, маргіналізовані групи.

11) Як ставишся до війни та російської агресії?

Я думаю, що це війна проти фашизму і авторитаризму в особі Путіна. Мені не близька русофобія, яка стає досить популярною серед українських лібералів і правих. Я не думаю, що люди мають ненавидіти один одного лише на основі ілюзорного поняття “нація”.

12) Якою ти бачиш квір-утопію?

Світ, де людина народжується і її статеві органи не визначають її життя.

К.

13) Що хотів би побажати читач_ам?

Свідомості й сил боротися.

Нам потрібна ваша підтримка та допомога! Ви вже зможете внести свій вагомий внесок, якщо:

  • Поділитеся посиланнями на нас в соцмережах
  • Надішлете свій матеріал для публікації
  • Зробите фінансовий внесок на користь руху
  • Станете нашим патроном

Ми в Telegram: https://t.me/uantifa
Ми в Medium: https://medium.com/@uantifa

Наш Patreon: https://www.patreon.com/uantifa

--

--

UANTIFA /// АНТИФА УКРАЇНА

Вісник антифашистського руху в Україні. The voice of Ukrainian Antifascist movement. https://t.me/uantifa rel="me" href="https://kolektiva.social/@uantifa"