Poznaj swojego walidatora: Antrix

Marcinekkaczy01
Fetch.ai
Published in
5 min readFeb 17, 2023

Ponieważ Fetch.ai jest siecią blockchain typu Proof-of-Stake, podstawowe zadanie utrzymania całego systemu i zagwarantowania jego bezpieczeństwa jest powierzone „rękom” jego walidatorów. Ponadto walidatorom ufają delegacje ze strony palików FET każdej wielkości, co praktycznie przekłada się na zwiększenie ich siły głosu, a co za tym idzie wpływu na sieć. W konsekwencji stają się strażnikami kruchej równowagi między akumulacją władzy, a jednocześnie, dla dobra zdrowia łańcucha, dążeniem do jego jak największej decentralizacji.

Niestety, ci opiekunowie protokołu są zwykle owiani tajemnicą, a użytkownikom często trudno jest dokonać świadomego wyboru, komu przekazać swoje środki. Próbując temu zaradzić i stworzyć przestrzeń dla walidatorów Fetch do bezpośredniej rozmowy z naszą społecznością, zainicjowaliśmy Know Your Validator kampania.

Teraz, prawie dwa lata później, jeszcze bardziej zwiększamy przejrzystość. Uruchamiamy serię postów na blogu, z których każdy jest poświęcony jednemu z naszych partnerów walidacyjnych, aby pomóc Ci lepiej ich poznać.

Ukazały się już cztery utwory z tej serii — nasze wywiady z Blockscope.net, Posthuman.Digital, Staking Land, i wtedy Stakewolle.

Poniżej znajduje się piąty z nich Antrix zespół. Cieszyć się!

Q: W kilku zdaniach przedstaw siebie i/lub swoją organizację oraz powiedz nam, gdzie się znajdujesz.

Antrix: Antrix, wymawiane jako“Antariksha” or “Antariksh” w języku hindi to nazwa, która symbolizuje nasze połączenie z ogromnym potencjałem kosmosu. Ta nazwa odzwierciedla naszą wiarę w misję i wizję Fetch.ai oraz nieograniczone możliwości, jakie posiada.

Jesteśmy rodzinnym operatorem węzła walidacji z siedzibą w malowniczym wiejskim Środkowym Zachodzie USA. Bieżącą pracą węzła zarządza właściciel, który posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży IT. Nasz zespół obejmuje również mikrobiologa i dwóch studentów administracji biznesowej, wnosząc do naszej pracy zróżnicowany zestaw umiejętności i perspektyw.

Q: Co sprawiło, że znalazłeś się w przestrzeni Web3/crypto i jak długo w niej jesteś?

Antrix:Po raz pierwszy zostałem wprowadzony do świata kryptowalut kilka lat temu, kiedy mój syn podzielił się swoim podekscytowaniem szumem wokół Dogecoin. Zaintrygowany, zdecydowałem się zainwestować niewielką kwotę i byłem mile zaskoczony, gdy zobaczyłem zyski. To wzbudziło moje zainteresowanie przestrzenią kryptograficzną i zacząłem ją dogłębnie badać i studiować.Kiedy zagłębiłem się głębiej, zdałem sobie sprawę, że chcę spróbować swoich sił w górnictwie, ale nie chcę inwestować znacznej kwoty pieniędzy w drogie karty graficzne. Byłem zdeterminowany, aby znaleźć bardziej przystępne cenowo rozwiązanie i wtedy natknąłem się na Duino, monetę, którą można było wydobywać za pomocą płytek Arduino. Kupiłem kilka desek i wyruszyłem w górniczą podróż. To było w połowie 2020 roku i od tego czasu prowadzę node’y dla różnych sieci na dużych boxach, a reszta jak to mówią to już historia.

Q: Opowiedz nam swoją historię o tym, jak i kiedy zostałeś weryfikatorem w sieci Fetch.ai. Jak po raz pierwszy usłyszałeś o Fetch.ai?

Antrix: Po raz pierwszy odkryłem Fetch.ai poprzez program nauki i zarabiania Coinbase. Program składał się z serii slajdów edukacyjnych, po których następował quiz. Po pomyślnym ukończeniu wszystkich slajdów uczestnicy zostali nagrodzeni niewielką ilością tokenów, o wartości około 3 dolarów. Ten program wzbudził moje zainteresowanie Fetch.ai i zacząłem zagłębiać się w tokenomikę, czytając inne artykuły na stronie Fetch.ai, co ostatecznie doprowadziło mnie do zakupu tokena.

W tym czasie prowadziłem również węzeł dla puli udziałów Cardano i chciałem rozszerzyć działalność na inne łańcuchy. Zdecydowałem się skupić na łańcuchach Proof-of-Stake, ponieważ nie chciałem inwestować w drogi sprzęt GPU.Mocno wierzyłem w potencjał sztucznej inteligencji, a ponieważ posiadałem już tokeny Fetch, pomyślałem, że najlepszym sposobem na okazanie wsparcia dla projektu będzie zostanie walidatorem. Zacząłem od uruchomienia walidatora w sieci testowej, aby zrozumieć złożoność i wysiłek wymagany przed przejściem do sieci głównej. Będąc moim pierwszym węzłem walidacyjnym w łańcuchu Cosmos, chciałem zachować szczególną ostrożność.

Q: Czy brałeś udział w sieciach testowych Fetch?

Antrix: Tak. Uruchomiliśmy walidator testów przez pewien czas, zanim przeprowadziliśmy migrację do sieci głównej.

Q: Jaką prowizję oferujecie posiadaczom FET jako zachętę do delegowania?

Antrix: Pobieramy prowizję w wysokości 5%, która jest zgodna z minimalnym procentem wymaganym przez nadchodzącą aktualizację sieci. Uważamy, że jest to uczciwa stawka, biorąc pod uwagę koszty naszej infrastruktury oraz czas i wysiłek włożony w monitorowanie naszego węzła. Naszym celem jest zapewnienie równowagi między rentownością dla nas a przystępnością cenową dla naszych delegatów.

Q: Czy brałeś udział w dyskusjach dotyczących zarządzania i głosowałeś nad którąkolwiek z propozycji dotyczących zarządzania?

Antrix: Jako nowy walidator w łańcuchu nie mieliśmy jeszcze okazji głosować nad żadną propozycją. Jednak przed uruchomieniem własnego węzła byliśmy delegatorem i aktywnie uczestniczyliśmy w wielu propozycjach zarządzania. Nasze doświadczenie jako delegata dostarczyło nam cennych spostrzeżeń i zrozumienia procesu zarządzania, które planujemy wnieść do naszej roli walidatora. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do procesu decyzyjnego sieci i wywrzeć wpływ na społeczność.

Q: Czy korzystasz (lub planujesz uruchomić) z jakichkolwiek funkcji ekosystemu, takich jak węzły początkowe, punkty końcowe klienta RPC, eksploratory bloków lub aplikacja DApp?

Antrix: Uruchamiamy punkty końcowe RPC i planujemy uruchomić eksplorator bloków. Patrzymy również na węzły nasienne.

Q: Proszę opisać swoje zaangażowanie jako walidatora lub w jakąkolwiek inną pracę programistyczną w całym ekosystemie Web3.

Antrix: Fetch.ai był pierwszym węzłem walidatora, który stworzyliśmy w ekosystemie Cosmos. Oprócz tego obsługujemy również węzeł walidacyjny dla protokołu Band. Ponadto, mamy doświadczenie w prowadzeniu puli udziałów dla blockchaina Cardano, poza łańcuchem Cosmos.

To doświadczenie z różnymi sieciami blockchain pozwoliło nam uzyskać zróżnicowane zrozumienie przestrzeni kryptograficznej, i cieszymy się, że możemy wnieść tę wiedzę do naszej roli walidatora Fetch.ai.

Q: Podziel się przemyśleniami na temat pożegnania. Jaki jest twój ulubiony DApp i dlaczego?

Antrix: Jesteśmy niezwykle entuzjastycznie nastawieni do przyszłości blockchaina Fetch.ai. Innowacyjne wykorzystanie sztucznej inteligencji do zasilania i tworzenia zdecentralizowanych aplikacji jest naprawdę przełomowe i może przyczynić się do powszechnego zastosowania sztucznej inteligencji w zdecentralizowanych aplikacjach. Wierzymy, że projekt Fetch.ai ma potencjał, by zrewolucjonizować branżę i cieszymy się, że możemy być jego częścią. Jesteśmy zaangażowani we wspieranie wzrostu i rozwoju ekosystemu Fetch.ai i wierzymy, że zmieni on zasady gry w branży.

Q: Jakie masz plany na najbliższe 5 lat?

Antrix: Patrząc w przyszłość na następne pięć lat, mamy ambitne plany rozszerzenia naszych operacji węzła walidatora na inne łańcuchy Cosmos. Wierzymy, że pozwoli nam to oferować większą wartość naszym delegatom i stać się częścią wielu kwitnących ekosystemów.

Dodatkowo badamy również możliwość stworzenia strony internetowej, która umożliwi użytkownikom łatwe przeprowadzanie analiz statystycznych dotyczących sieci. Umożliwiłoby to delegatom, inwestorom i entuzjastom podejmowanie bardziej świadomych decyzji i bycie na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami w sieci Fetch.ai.

Q: Czy jest coś, czym chciałbyś się podzielić z naszą społecznością?

Antrix: Mocno wierzymy, że sztuczna inteligencja to przyszłość, a Fetch.ai stoi na czele tej technologicznej rewolucji. Unikalne podejście Fetch.ai do wykorzystania sztucznej inteligencji do zasilania i tworzenia zdecentralizowanych aplikacji jest naprawdę wizjonerskie i odegra kluczową rolę w powszechnym wdrażaniu sztucznej inteligencji w zdecentralizowanych aplikacjach. Nasza decyzja o uruchomieniu węzła walidatora jest świadectwem naszego długoterminowego zaangażowania w ekosystem Fetch.ai. Naszym celem jest zapewnienie jak najlepszych usług społeczności Fetch.ai i naszym delegatom i mamy nadzieję, że będziemy cennym wkładem w rozwój i sukces sieci Fetch.ai.

Q: W jaki sposób członkowie naszej społeczności mogą się z Tobą skontaktować? Udostępnij swoją stronę internetową i/lub profile w mediach społecznościowych.

Antrix: Mogą sięgać dalej Twitter Następnie Email. Oprócz naszej roli walidatora, aktywnie współpracujemy ze społecznością, regularnie odpowiadając na zapytania użytkowników na oficjalnym kanale Fetch.ai na Telegramie. Wierzymy, że komunikacja i przejrzystość są kluczowe dla budowania zaufania z naszymi delegatami i społecznością. Naszym celem jest udzielanie pomocnych i szybkich odpowiedzi na wszelkie pytania lub wątpliwości użytkowników dotyczące naszego węzła walidacji lub sieci Fetch.ai.

Pierwotnie opublikowane w https://medium.com 17 lutego 2023 r.

--

--

Marcinekkaczy01
Fetch.ai
0 Followers
Writer for

Piszę ze spokojem serca, mam nadzieję, że czytasz też ze spokojem serca.#Nadchodzi zmiana