3 Adımda İşlerini Yönet

Çağatay Yılmaz
Türkçe Yayın
Published in
4 min readAug 26, 2019

Kafanız rahat, düzenli hissetmenizi sağlayacak to do list ile daha kolay işlerinizi yöneteceksiniz. Gelin bunlara hep birlikte bakalım.

Yapılacaklar listesi hazırlamak çok basit.

Öncelikle bu yazıyı uzun süredir yazma düşüncem vardı fakat zaman bulamadığımdan hep erteledim. To do list ne demek diye soranlar için bir yapılacaklar listesidir kendileri. Öncelikle böyle erteleme durumlarından kurtulmak için önceliklerimizi gözden geçirmemiz gerekiyor. Baktım ki işin içinden çıkamıyorum, her yerim ajanda olmasına rağmen hiç bir işe yaramıyorlardı. Ben de radikal bir karar aldım. Hepsini kaldırdım. Şu an kullandığım yöntemi size anlatmak istiyorum. Gayet’te başarılı ilerlediğini söyleyebilirim.

To Do List Hazırla

Çağatay Yılmaz iPhone 8

Bunun için şu linkten indireceğin To Do List’i kullanabilirsin. Aslında amaç sade olması bu yüzden her sayfada 3 sütun var. Buradaki başlık kısmına iş projelerini, kişisel görevlerini, hobilerini yazabilirsin. Ayrıca üniversite derslerinin başlıkları gibi daha bir çok başlık ekleyebilirsin. Bunun için aynı sayfadan bir kaç tane to do list çıkarabilirsin. Bir sayfada 3 sütun yapmamın nedeni ise bunları duvarımıza astığımızda büyük gözükmesi. Benim örneklerim üzerinden gidelim. Kişisel — Hobiler — Podcast’ler , şeklinde 3 başlık kullanıyorum. Kişisel sütunuma kendimi geliştirmek için gerekli görevleri yazıyorum. Ayrıca önemli işlerimi de buraya ekliyorum. Hobilerim sütununa şu an mızıka ve İngilizce ile ilgilendiğimden onları ekliyorum.

Podcast’ler sütunu ise belki yeni duyuyor olabilirsiniz şu an için aylık 2000 dinlenme sayısında olan Beni Kimse Dinlemez podcast kanalımızın işlerini ekliyorum. Merak edenler için Spotify ve Apple Podcast uygulamalarından ‘ Beni Kimse Dinlemez ‘ olarak kanalımızı aratabilirler. Her sütunun bir post-it rengi var. Bunu daha sonra haftalık programımızda kullanacağız. Post-it yerine renkli kalem de kullanabilirsiniz.

Haftalık Program Yap ve Buna Uymak İçin Gayret Göster

Çağatay Yılmaz iPhone 8

Merak etme sizin için hazırladığım haftalık program ile bunu başarabilirsin. Öncelikle önceki bölümde hazırladığımız to do list karşımızda durmalı. Şu linkten haftalık programı arkalı önlü ya da tek tek kaç hafta kullanacaksanız o sayıda yazdırın. Öncelikle yapılacaklar listemizden bu hafta içerisinde yapacaklarımızı yerleştiriyoruz. Bunu özellikle ben Pazar günleri gerçekleştiriyorum ki hafta içi beni ne gibi görevlerin beklediğini görebileyim. Üst satıra yapılacak saati altına yine işi yazıyoruz. İsterseniz renkli kalemlerle isterseniz renkli ufak post-itlerle görevleri yerleştiriyoruz. Tercihe göre görevin yanına sağ alt taraftaki index kısmından işaretini koyuyoruz. Mesela işinizi o gün yapamadınız , o an bir başka işiniz çıktıysa görevi erteleyebilirsiniz. Bunun için de yanına uzun bir ertelem ise~ işaretini, ertesi güne ise > işaretini koyarak belirtiyorsunuz. Haftalık programın sağ alt köşesinde her görevin işaretleri mevcut. Mesela Pazartesi yapmam gereken Tedx videosu izleme görevimi Perşembe gününe ertelemişim ve yanına > işaretini koymuşum. Burada önemli olan o görevi yapmak, ve bu programa ayak uydurmak.

Önceliklerini Belirle, İlk Önce Zor İşi Yap

Bitirdiğim Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı kitabında özellikle üzerinde durulan konu insanların kolaya kaçarak zor işi sürekli ertelemesiydi. Bunu önlemek için gün içerisindeki zor işi öne almalısınız. Bu işi başardığınızda zaten o gazla diğer küçük işleri hızlıca hallediyorsunuz. Sonucunda güzel bir kahveyi hakeden taraf olacaksınız.

Biraz da kullandığım uygulamalardan bahsedeyim. Benim tüm notlarım Evernote’ta mevcut. Herhangi bir blog yazısına başlayacaksam öncelikle orada başlarım. Kendime Evernote’ta bir çok not defteri oluşturdum. Gün içerisinde karşılaştığım yazıları burada uygun olan not defterine aktarıyorum. Tanıştığım insanların kartvizitlerini de burada saklıyorum. İngilizce kursumun defter notlarını, tahta fotoğraflarını buraya aktarıyorum. Önemli bir ödevim varsa onu da hem to do list olarak kendi programıma ardından Evernote üzerinden alarm kurarak ekliyorum.

Şu ana kadar söylediklerimi toparlamak gerekirse, haftalık programı ve to do listleri buradan indirebilirsiniz. Ayrıca okuyacağınız ve satın alacağınız kitapları da not etmenizi kolaylaştıracak listeyide aynı sayfadan indirip duvarınıza asabilirsiniz. Ben öyle yapıyorum :)

Bu ve bunun gibi yazılarıma erkenden ulaşmak için aşağıdaki forma kayıt olaraka mail adresinize gelmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca sürpriz tasarımlarımı da kayıt olan kişilerin eposta adreslerine gönderiyorum :)

*Yazdıklarım yeterince açıklayıcı olmadıysa bana @sinyorvertigo instagram adresimden ulaşabilirsiniz. Severek yardımcı olurum.

Diğer yazılarımı okumak isterseniz:

*Spotify Listem

Gelişime ve öğrenmeye doyamadığımız hayatlarda karşılaşmak dileğiyle. Kendinize iyi bakın :)

Bana instagram ve twitter’dan @SinyorVertigo ile diğer teknik blog yazılarıma www.sosyalgozluk.com ‘dan ulaşabilirsiniz.

Beğendiyseniz aşağıdaki alkışa istediğiniz kadar tıklayarak sevgimize destek olun :)

--

--

Çağatay Yılmaz
Türkçe Yayın

Türkçe Yayın Editör ✏️ Blogger✂️ Designer🎙 Podcaster💡 tanitiriz.biz 📚 EmpaElectonics 👨‍💻 #DigitalMarketing cagatayyilmaz.com sosyalgozluk.com