Medium’da Geçen Hafta

Medium Türkçe
3 min readJan 5, 2017

--

Nereye Gidiyoruz?

6 dakikalık okuma — Azer Koçulu

Yaş 23, 2011 güzel, savaşsız bir yıl, kafamda dolaşan maceralı fikirler ipleri elimden kaçmış uçurtma gibi, gerçek hayata teğet bile geçmiyor. 19 yaşında başlayan İstanbul’da çalışma serüvenimin son dakikalarını fikir değil gol isteyen taraftar heyecanıyla bekliyorum; kafamda ise bir sürü soru, vize çıkmazsa ne yaparım? Bundan daha önce yazılım işini birkaç kez bırakmış, aylarca bilgisayara dokunmadığım olmuştu. ABD vizesi alamazsam, bu kez kesin olarak bırakıyorum ve uzun yol tır şoförlüğüne başlıyorum.

Yerli malı arama motoru

3 dakikalık okuma — Umut Gökbayrak

Bilmeyenler için hatırlatayım. 26 Aralık 2016 günü ulaştırma bakanı Sayın Arslan, Manisa Medya TV’de canlı yayınlanan bir programda bir yerli arama motorunun yapılmakta olduğunun müjdesini verdi. Bu konuyu zaten sektörden duyuyorduk ama şimdi resmi ağızdan da bir açıklama geldiğine göre üzerine tartışabiliriz.

Devlet de bizi görecek mi?

3 dakikalık okuma — Bulent Keles

Ulaştırma Bakanımız Sayın Arslan yakın zamanda bir yerli arama motoru müjdesi verdi. Bu son derece olumlu bir adım. Ancak, bununla birlikte veri güvenliği ve özel hayata saygı en önemli çekincelerden biri olacak. Bu projenin doğru yapılması ve kullanıcı beklentilerini karşılaması belki projenin özünden daha önemli, neden mi?

Sigarayı neden bıraktım?

3 dakikalık okuma — Tevfik Uyar

Sigarayı başarıyla bıraktım. Bugün üçüncü ay içerisindeyim.

Her fırsatta herkese bırakmayı tavsiye ediyorum. Bırakmak isteyip bırakamayanların bana gıcık kaptıklarını biliyorum: Zira ben de öyleydim. Buna basit bir ilke neden oluyor: Bilişsel tutarlılık. Sigara içmek saçma, afedersiniz aptalca bir davranıştır. Oysa kendimizin aptal olmadığına dair sarsılmaz bir inancımız vardır.

Devlet, insan ve domates

5 dakikalık okuma — Talha Ocakçı

Topraktan geldik, bitkilerle ve toprakla aynı mineralleri içeriyoruz; sadece ana bileşenlerimiz değil, davranışlarımız da çok benziyor.

Medium’da 2016'nın En İyileri

2 dakikalık okuma — Medium Türkçe

Bu yıl bitmek üzereyken, hepimiz (muhtemelen) bir şey üzerinde hemfikir olabiliriz: 2016 hemen unutulmayacak. Dünya, David Bowie ve Muhammed Ali gibi iki efsanesini kaybetti, atletlerin sahada ve saha dışında tarihe geçişini izledi ve demokrasiyi mercek altına aldı. Ancak belki de en önemlisi, bu yıl bir mesaj gönderdi: Bazı zor konuşmaları yapmaya hazır olun.

2016: İnsan Terbiyecisi Bir Yıldan Öğrendiklerim

5 dakikalık okuma — Ahmet Çığşar

Neden bilmiyorum, 2016 yılı için bir şeyler yazmak istedim. Belki hayatımın en berbat ve en güzel şeylerini aynı yıl içinde yaşattığı için 2016’nın da bir beklentisi vardır benden.

Yarın işe gitmenin bir anlamı var mı?

2 dakikalık okuma — Şule Yücebıyık

2017'de okumayı planladığım ilk kitap Murakami’den Tuhaf Kütüphane’ydi. Günler önce satın aldım, sayfalarına heyecanla göz gezdirdikten sonra yeni yılın ilk günü okumak üzere özenle başucuma koydum. Bu sabahki planım, erken kalkıp bir kahve ve müzik eşliğinde Murakami’nin büyülü satırlarında kaybolmaktı.

Beklenti Laneti

3 dakikalık okuma — türkay ürkmez

Hayatın akışını anlamanın illa ki bir formülü olmalı bence. Ne zaman ne yapman gerektiğini, ne zaman hangi cümleyi yazman gerektiğini bilmenin bir yolu olmalı.

2016'nın Pek Hissedemediğimiz Güzel Gelişmeleri

3 dakikalık okuma — Harun Güven

Terör saldırıları, ekonomik kriz, mülteci sorunu, Hillary mi? Trump mı? darbe girişimi, fetö, kısa adam, pelikan belgeleri, düşük profil, Kerimcan neden bu kadar ünlü? Kanada başkanı bizimleri kötü örnek olmuyor mu? Avrasya Tüneli’nin adı Avrasya Tüneli mi olacak? İnternetler ne zaman geri gelecek? 1 Dolar mı daha ağırdır yoksa 3 TL mi?

Bu mektubu alıyorsanız muhtemelen Medium’daki Türkçe içeriklerle ilgileniyorsunuzdur. Daha fazlasını keşfetmek için buradan Medium’daki diğer Türkçe yayınlara göz atabilir veya buradan ilgili etiketleri takip ederek o etiketle yayınlanan son yazılardan haberdar olabilirsiniz. (Eğer bu e-postayı almak istemiyorsanız aşağıdaki “Unsubscribe” bağlantısını tıklamanız yeterli.)

Bizi Twitter ve Facebook’ta da takip edebilirsiniz. Teşekkürler!

Mobil uygulamalarımızla her yerde okuyun ve yazın: AndroidiOS

--

--