Medium’da Geçen Hafta

Medium Türkçe
3 min readDec 25, 2016

--

Facebook hesabımı neden sildim?

5 dakikalık okuma — Midori Kocak

Facebook hesabımı sildim. Deaktive etmedim. Hesabımı dondurmadım. Sildim. Bunaldım çünkü Facebook’un gereksizliğinden ve bayağılığından. Oturup da telefon numarana bir mesaj atmak için 2 dakikasını ayırmaya üşenecek kadar sana değer vermeyen insanlar “arkadaş” adı altında duruyorlar ve senin yazdıklarını, duygularını, düşüncelerini gözetliyorlar, üstelik facebook, yazdıklarımdan, paylaştıklarımdan bir sonraki alışverişimin ne olduğunu dahi tahmin edebilecek kadar benim hakkımda benden daha fazla bilgiye sahip oluyor.

Araman için illa ölmem mi lazım?

3 dakikalık okuma — Umit Oner

Slogan milliyetçiliğine bayılıyorum! Her terör eyleminde sosyal medyadan fışkıran bu coşkun sel fazla tazyikli değil, hemen yerini başka bir cambaza bak eylemine bırakıveriyor. Bir hafta önce, bir ay önce, yıllar içinde yitirdiğimiz pek çok can hakkında ne düşünüyorlar diye merak ediyorum. Acaba hatırlıyorlar mı? Sahi toplumsal unutkanlık diye bir olgu var değil mi!

Yazılımcılık ve Kıdem

5 dakikalık okuma — Altan Yılmaz

Hemen her yazılımcı gibi blog ve makale okumayı genel olarak sevsem de, ‘keşke ben de bir şeyler yazıp paylaşsam ne güzel olur’ dedikten sonra üşengeçliğe yenik düştüğüm günlerden birini yaşıyordum. Fakat ardından bir tweet atıp insanlara, ‘Yazılımcılık ve kıdem hakkında bir yazı yazsam okur musunuz,’ diye sordum. Büyük faydası oldu. Sanki birilerine söz vermişim gibi hissettirdiğinden, fırsat bulduğum ilk anda yazmaya koyuldum. Şimdi buradayız.

Nedir başımızdan geçenler? Ne olacak?

4 dakikalık okuma — Baris

Farklı platformlarda yazmak yerine tüm görüşlerimi Medium’da topluyorum. Bunu özellikle dönüp baktığımda o dönemde ne düşündüğümü detaylarıyla görebilmek ve bu görüşleri tek seferde okuyanlara iletebilmek için tercih ediyorum.

Ne Olacak Bu Memleketin Hali #3

9 dakikalık okuma — ImmanuelTolstoyevski

Önceki bölümdeki “hikayenin” altını dolduralım. Amacım ülkenin battığını kanıtlamak değil. Daha yeni Hindistan’dan döndüm, gerçekten kötü bir ülke nasıl olur, bir fikrim var. Amacım minimum fular ve biraz siyaset sosuyla, ekonomiyi anla(t)mak.

Hakikat-sonrası dönemde hakikat anlatıcılığı

3 dakikalık okuma — İsmail H. Polat

Toplumların gerçeklerle bağlarını koparmaya başladığı hakikat-sonrası (post-truth) dönemde, medyanın gerçekleri anlatma gibi bir derdi olmalı mı?

Dünyayı değiştirebiliriz!

3 dakikalık okuma — türkay ürkmez

Dünya, tam da bizim düşlediğimiz gibi eşit olabilir. Düşünen ve sorgulayan ama en önemlisi de üreten herkes bu dünyayı değiştirmek için bir şeyler yapabilir.

Zamansız bir muson yağmuru ve sayıklamalar ve Selim Işık

6 dakikalık okuma — Talha Ocakçı

Saat gecenin biri. Karanlık çökeli 7 saat oldu ve bugün 10 saattir hiç tanımadığımız yollardayız. En yakın şehir 100 km ilerimizde. Tayland yollarındaki dördüncü günümüz ve yorgunluk hafiften baş vermeye başladı.

Bir Girişim Hikâyesi

2 dakikalık okuma — Masumiyet Karinesi

Bundan yaklaşık 4–5 ay kadar önce bir girişim ile yola çıktık. Evet amacımız her kurum/kuruluş gibi kâr etmek. Ancak farklı bir motivasyon kaynağımız var; başarmak…

Eşim sıklıkla farklı girişimler yapmaktan yana olan bir fert. Bense batırmış olduğum bir işten dolayı, temkinli bir melek yatırımıcı gibiyim. Sürekli engeller koyuyorum önüne. Eşimin ürün bilgisi, benim de reklâmcılık geçmişim ve pazarlama yönüm birleşince yeni bir yola girdik.

2016'da dinlediğim en iyi 10 albüm

8 dakikalık okuma — Gürcan Öztürk

2016 yavaş yavaş geride kalırken birkaç liste hazırlamanın her blogger’ın geleneği olduğunu bilirsiniz. Geçtiğimiz yıllarda yaptığım gibi yine önceliği müziğe vererek ilk listemi bu alanda hazırlamaya karar verdim. Spotify ve last.fm iyi ki varlar. Tüm sene dinlediğim albümleri, şarkıları ve şarkıcıları derleyip önüme döktüler. Ben de içlerinden en sevdiğim 10 tanesini ayırıp sizlerle paylaşmak istedim. İşte yılıma fark katan albümler ve onlardan derlediğim en iyi 5’ler.

Bu mektubu alıyorsanız muhtemelen Medium’daki Türkçe içeriklerle ilgileniyorsunuzdur. Daha fazlasını keşfetmek için buradan Medium’daki diğer Türkçe yayınlara göz atabilir veya buradan ilgili etiketleri takip ederek o etiketle yayınlanan son yazılardan haberdar olabilirsiniz. (Eğer bu e-postayı almak istemiyorsanız aşağıdaki “Unsubscribe” bağlantısını tıklamanız yeterli.)

Bizi Twitter ve Facebook’ta da takip edebilirsiniz. Teşekkürler!

Mobil uygulamalarımızla her yerde okuyun ve yazın: AndroidiOS

--

--