你新一年的目標:參加分餅仔,至少都見證下

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩
Published in
7 min readFeb 5, 2019

--

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

曼聯名宿簡東拿,在起飛腳踢球迷罪成後嘅記者會,講過呢句:海鷗跟住漁船,係因為以為有沙甸魚掟落海。然後就起身走人,型(或串)到不堪。

恭喜發財!梗係發財啦,唔通拯救世界咩,搞掂自己先啦。送張賀年揮春畀你先。

今日教大家職場成功之道,其實就好簡單,一句嘅啫。即係踢波嘅,梗係前鋒入多啲波中場唔好畀人搶到波後防唔好失波,其實唔難。投資嘅,都係低買高賣,有幾難?溝女嘅,都係投其所好。點將隻大笨象放落雪櫃?好簡單,打開雪櫃門,放大笨象落去。

真的,就一句:頂住捱佢幾年,受幾年苦,然後爬到上個可以肥上瘦下嘅位,咁你打後就舒服好多。唔係老點你。

千萬唔好信咩enjoy your work。我係老派人,唔信呢味嘢。唔記得邊個日本仔講,邊位話返工好開心嘅,聽日我就當呢度迪士尼,門口收入場券。因為你好開心嘛,咁梗係你畀錢公司,唔係公司畀錢你。杜汶澤話齋,你去唱K你畀錢人自己唱,同你去紅館開演唱會,人地畀錢聽你唱,就真係兩回事。

千其唔好以為啲勁人好享受工作。拳王阿里都話過:我最憎訓練,每分鐘都咁憎。但我同自己講,頂X住,而家受下苦,到你做咗冠軍就成世可以做廢老指點江山。

如何頂住「捱佢幾年,受幾年苦」呢part就真係講就易,有機會寫多一百幾十篇文講。但,客觀上上位係難咗,新一代嘅小朋友難免覺得「做到仆街都未必上到位」,又係真的。不過我嘅勉勵始終係:正係因為你啲對手個個都咁諗,你稍為用下力,已經好過佢哋。

但,捱到咩位?呢個真係因人而異。冇得講的,個個都話想做CEO 想做明拍 想打NBA,但有冇諗過自己係咪冇料?你好勁?同你爭得嘅全部都好勁架啦,最廢嘅入場資格都冇。你好肯付出?同上。就算我同你同人一樣勁一樣咁肯付出,可能真係冇運呢?

但一般而言,我覺得捱到去一個位,你可以肥上瘦下,參加分餅仔遊戲,咁你就可以開始變畀Mr. T 打鑊甘前嘅洛奇,或者變做畀蘇聯仔打鑊甘前嘅小阿波羅,可以complacent 了(誰不想?)。記住complacent咗就唔好學大阿波羅咁仲要「證明自己」,可大可少。

真的,咩係高層低層,其實都可以好模糊。咩係低層大家應該知,最低人工嗰啲,乜福利都冇嘅。乜嘢係高層大家都知,出差坐頭等(越嚟越少咯)商務(仲有嘅)嗰啲友,可以開公數嘅嗰啲友,可以拉埋馬仔過檔嗰啲友

但中間仲有一大堆唔知係乜水嘅東西,特別係而家啲職場梯圖亂Q咁嚟,你可以話我未入過C-suite 未拎過大梯圖但梯圖呢啲真係我其中一樣least care 嘅東西。先講錢,再講老細,其他萬事易商量。但凡仔呀女呀同我講佢係乜乜Director ,或者佢條仔佢條女係乜VP呀,我都係笑下算,幾錢人工先?或者更殘忍嘅問句:你公司有幾多個VP?(再仆街啲:你公司有幾多個唔係VP ?)

真的,梯圖唔值錢,人工最實際。我在台灣佬度係研究部主管,去到星展唔係。但我都仲走,主要都係$。出唔起錢嘅公司先出梯圖畀你,你咪叫自己三軍總司令咯,梯圖衰過打安拉game啲武器皮膚王位,要幾多有幾多。亦都同樣地,你自己搞公司呀做朋友公司呀(例如我而家),就唔好太搞笑叫自己Chief 乜乜,否則都係畀人笑。你間公司得十條友你叫自己COO

講返,除咗人工,仲有兩樣嘢衡量咩係「目標」。第一就係權,權嘅嘢主要係得一種,就係Hire and Fire,冇嘅亦係講乜都假。等於上篇文提過,做得老細梗係可以拉隊過檔,唔係拉晒都拉到幾件,唔得嘅,即係未夠料。反轉都係,你睇唔順超個下屬都冇得郁佢嘅,你啲乜乜梯圖,只係紙老虎。(但,我知有啲大公司真係咁,所以我亦比較怕啲大公司)

就算冇Hire and Fire嘅,至少你都做到,最初講嘅,肥上瘦下嘅過程,分餅仔嘅過程。就算唔係分花紅都至少係升職加人工之類就算你唔係落刀嗰個,至少都可以狐假虎威,畀下意見呀獅大王,應該點分。呢份我嘅(半舊),呢份你嘅(四份一舊),呢份呀邊個邊個嘅(一片),剩返(一堆餅碎)大家嘅。

分餅仔呢啲各處鄉村各處例,有啲係上面分完成盒西餅得返件椰撻畀你老細仲要分畀幾十人,有啲係中央集權幾多分就分幾多(咁,個「分餅」過程就提早去到填阿丕嫂了),但原則都係一樣:唔該,你做到去可以有份分嗰個,就算冇份分都至少可以畀下意見獅大王 — 退一萬步,我當你冇得出聲(冇大冇細呢度幾時到你講嘢呀?),至少你都見證個過程,知道邊個分得多分得少,等你第時避重就輕,知道老細心中邊個廢柴,或者做神探研究下邊個同邊個有路然後捉佢黃腳雞勒索佢(或者取而代之,任你)

乜都唔知只係等信封謝主隆恩嘅,連其他人拎乜你都唔知嘅(下?抗菲釘嫂?你覺得呢個世界有抗菲釘嫂?),你嘅仕途都仲係未成功,其實都幾失敗。唔緊要,繼續努力。你公司冇呢啲嘢?冇分餅仔嘅位?轉工啦下。做金融唔分餅仔,不如落樓下整西餅。

有得參加(或者少見證)分餅仔嘅人,人工唔會太低(當然大把人覺得十幾廿皮人工都係好普通,任你,你搵到先講呢句),梯圖唔會太細。但都不止如此,仲有好多實際用途。

首先,你冇得參加,甚至見證都冇份嘅,你啲下屬點服你?你係偽老細啫。冇得炒冇得請都算啦。至少要賞罰分明,做得好嘅你冇得獎,做得差嘅一樣係咁,邊有人理你?Hea鳩你得啦,你可以拿我怎樣?

二來,都真係你做過呢啲勾當,先好出去同人講你「管理」過人「管理」呢,兩個字,即係渣春袋(抱歉唔知女性版本應該點叫)。你冇渣過人春袋,學乜人講你「管理」過人?

所以,新一年希望大家繼續努力。就勤力些少上心些少,其實唔難。上到去個可以肥上瘦下嘅位,有得參加下或者見證下分餅仔 — 之後你會更上一層樓,定係永遠做睇嗰個,就睇你造化

但,唔好搞到自己連做見證嗰個都冇咯,好淒涼的。

我?我又梗係乜都做過,食餅碎食過,餅碎都冇要whatsapp 問老細「餵食時間過咗啦?點解我餅碎都冇嘅?」又試過,參與分餅又試過。

而家,我就梗係側邊影相食花生(企鵝唔會搶花生的)嗰個啦。但你要做到去右邊餵人嗰個。SEE?你就去長崎睇企鵝,但我睇嘅係你嘅人生。

下篇文(希望)同大家轉個角度,未知生先講死,講下畀人炒點算點收科,點樣走得優雅(其實好難)。再之後教大家跳草裙舞。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.