Соняшник: новий погляд на звичний продукт

Daria Krikunova
Бетонна галушка
5 min readJul 11, 2023

З дослідження соняшників свого часу власне розпочався мій телеграм-канал про гастрономію Бетонна Галушка. Тоді я почала писати й складати розгорнуті матеріали про продукти та певні теми, дотичні до світу їжі, які мені цікаві. За цей час багато що змінилось, включно із мовою, якою я пишу. Тому матеріали ці перероблені, перекладені та скореговані відповідно до набутого життєвого досвіду.

З соняшниками проходили вже вечері та майстер-класи (в кінці статті опублікую деякі фото з подій, у яких безпосередньо брала участь), ними цікавились, досліджували та вводили у меню українські шефи. Проте — це лише початок. Багато цікавого та смачного ще нереалізоване. Тож я запрошую вас поринути у цю цікаву подорож разом зі мною.

Всі матеріали для знайомства із цим чудовим продуктом я зібрала саме тут. Всі посилання закріплені у назві матеріалу:

🌻 Частина 1: З чого все починалося, історія продукту

Звідки з’явилась ідея готувати бутони соняшників та як ця рослинна культура взагалі взялась в Україні.

🌻 Частина 2: Ази поводження з бутонами соняшника та як застосовувати

Що в них взагалі їстівне, яке воно на смак і як до цього підступитись.

🌻 Частина 3: Приклади страв із бутонами у ресторанах

Дивимось, які страви встигли продемонструвати міжнародні шефи, аналізуємо підхід до продукту.

🌻 Частина 4: Думка шефів

Що думають про продукт американські шефи, які вже мали можливість попрацювати із ним і вводили у меню.

🌻 Частина 5: Практичний огляд методів та особливостей роботи із соняшниками

Максимально деталізований аналіз продукту на різних стадіях розвитку, практичні поради по роботі із ним та рецепти.

На цьому моя робота з дослідження соняшників виконана. Далі — тільки фантазія кожного окремого кухаря може направити його і підказати ідеї.

Соняшник безумовно не є легкою здобиччю, з ним багато метушні. Але він безперечно заслуговує на увагу, адже він є скрізь, доступний 3–4 місяці у свіжому вигляді, а це чимало. В нього є характер, смак, текстура. І він відкриває величезне поле фантазії. Готувати можна практично будь-яку частину соняшника, навіть коріння (але це я не перевіряла і, мабуть, залишу комусь іншому). Його не можна назвати їжею від безвиході, це швидше спроба подивитись на наш ландшафт під новим кутом.

Вечеря «У Ліс», яку ми проводили у червні 2023 року разом з Ігорем Мезенцевим, Іллєю Марчуковим, Костею Столяровим. А чудові фото — завдяки майстерності Діми Бахти. В рамках події разом готували декілька страв з бутонами соняшників, а я проводила майстер-клас по роботі з цим продуктом.

Використовуйте хештег #новісоняхи у своїх публікаціях, якщо ви теж захочете поекспериментувати з бутонами. Я б дуже хотіла підготувати ще один матеріал з результатами роботи наших кухарів та шефів.

Будь-яке використання та цитування матеріалів цієї статті без вказання авторства — заборонене.

Авторка: Дарія Крікунова

Підписуйтесь на мій телеграм-канал про гастрономію «Бетонна Галушка»: тут

--

--