Kim’in Hikayesi

Cahit Nuri
3 min readJan 16, 2016

Bölüm 4

Neyse zaten hayatımı dinledikçe hayallerinizi çalmadığıma daha çok inanacaksınız. En iyisi ben size hayatımı anlatmaya devam edeyim. Ailemi kaybettikten sonra teyzemlerle yaşamaya başladığımı söylemiştim size. Canım her geçen gün bir öncekinden daha fazla sıkılıyor ve daha fazla yanıyordu. Büyüdüğün için böyle oluyor demişti eniştem. Ne alakası var diye sorduğumda ise insanların büyüdükçe hayatlarının ciddileştiğini ve sorumluluklarının arttığını bununla birlikte de yaptıkları şeylerden keyif almamaya başladıklarını ve acılarının da her geçen gün daha fazla arttığını söylemişti. Çocuk olduğum için o dönemlerde bu laf bana baya bir karışık gelmiş olacakki yalan söylüyorsun diyerek ağlamaya başlamıştım. Eniştem de benim ağladığımı gördüğünde ufak bir fiske atmıştı bana artık büyü ağlamanın ne yeri ne de zamanı diyerek. Ama kötülüğünden değil gerçekten sadece kendime gelebilmem ve olayları daha rahat idrak edebilmem için yapmıştı. İnsanlar başka birinin canını neden yaksın ki yoksa ?! Hem bu insanlığa sığmaz bir kere. Bizim ülkemizde de bu geçerli. İnsanlık en önem verdiğimiz kavramlardan birisi. Mesela bizim ülkemizde hırsızlık yapıyorsa bir insan kızılmaz ona. Bir nedeni olabileceği düşünülür ve onunla konuşulur. Zaten insanlar yalan da söyleyemez bizim ülkemizde. Sadece bir kişi bizim ülkemizde yalan söyler. Onunda adını söyleyeyim size bayan pis kokuşmuş yalancı iğrenç kadın. Tamam tamam bu değil tabiki de ismi. Asıl ismi Jal. Benim 12 yıl susmamın nedeni onun yalanlarından birisiydi. O nedenle ona karşı içimde büyük bir öfke var. Eniştemin bana tokat attığı o gün teyzem ile eniştem kavga etmişlerdi. Konu tabiki de bana atılan tokat. Teyzem o sırada enişteme karşı olan sinirinin de etkisiyle sanırım benim duvarları boyamama izin vermişti. Eniştem bunun altında kalmadı tabiki de. O da Jal’i evimize çağırdı. Adettendir bir eve Jal sadece bir çocuğa yalan söyleyebilmesi için çağırılır. Neden böyle bir adet olduğunu lütfen sormayın ben de bilmiyorum. Neyse yine çok uzattım konuyu hızlıca devam edeyim. Jal eve geldi. Evdeki bütün kuzenlerim odalarına kaçıştılar bir tek benim odam olmadığı için salonda kalakaldım. Pis kokuşmuş elbiselerimle yanıma oturdu. Hayatta en çok istediğim şeyi sordu. Annem ile babamı tekrar görmek olduğunu söyledim o sıralarda tanımadığım yaşlı kokuşmuş kadına. Eğer yaşadığım süre boyunca konuşmazsam annem ile babamı tekrar görebileceğimi ve daha da iyisi onlar ve abimle birlikte çok güzel bir aile olarak hayatımızı devam ettireceğimizi söyledi. Ben o anda sustum. Ağzımı 12 yıl boyunca bir kere bile açmadım. Hatta ilk başlarda teyzem Jal’in yalan söylediğini söylemesine rağmen yemek yemek için bile açmıyordum. Sonralarda ise güç bela sadece yemek yiyebilmem için ağzımı açabileceğime ikna etti. 12 yıl neden konuşmadığıma olan merakınızı bu hikayeyle bitirdiğimi düşünüyorum. Hoş şimdi de aklınızda neden 12 yıl sonra konuştuğumu öğrenme merakı sarmıştır sizleri ama onu daha sonralarda anlatacağım. Şimdi bir de bunu anlatmaya başlarsam çok geveze olduğumu düşünüp konuşmazsınız bir daha benimle.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Bölüm 1 için tıklayınız.
Bölüm 2 için
tıklayınız.
Bölüm 3 için
tıklayınız.

--

--