Bir Öğrenci Topluluğu Oluşturmak:

Erşen İkibudak
2 min readJun 19, 2018

--

3 — Düşünüyorum Öyleyse Varım

Üretmek; en basitinden bir fikir üretmek ve bu fikri insanların inanıp emek verdiği, bu iş üzerinde geçirilen geçmiş zamanı iyi hatırladığı bir deneyim haline dönüştürmek bence dünyanın en keyifli şeyi.

Sınav zamanları oldukça yoğun olabiliyor kabul ancak, hayatımın şimdiye kadarki dilimine bakarak bir şeyler üretebilme fırsatı için en uygun zamanın üniversite yılları olduğunu söyleyebilirim.

Bir topluluğun gerçekleşmesi konusunda ilk adım; buna niyet eden kişinin onu heyecanlandıran ve mutlu eden bir hayale sahip olması. Sonra da disiplinli bir şekilde bu hayalini gerçekleştirmek için çaba sarf etmesidir.

Bakın benim önem verdiğim influencerlardan Simon Sinek konu hakkında ne söylüyor:

“1963 yazının içinde Washington’daki alışveriş merkezine Dr. Martin Luther King’in konuşmasını duymak için 250,000 kişi geldi. Onlara hiçbir davetiye yollamadılar ve tarihi kontrol etmek için hiç bir web sitesi yoktu. Bunu nasıl yaparsınız? Elbette Dr.King Amerika’daki tek mükemmel konuşmacı değildi. Amerika’da insan hakları konusunda acı çeken tek insan da değildi. Aslında bazı fikirleri çok kötüydü. Fakat o, ortalarda dolaşıp insanlara neyin değişmesi gerektiğini söylemedi. İnsanlara neye inandığını söyledi. “İnanıyorum. İnanıyorum. İnanıyorum.” Ona inanan insanlar onun hedefini aldılar ve kendi hedefleri yaptılar ve insanlara anlatmaya başladılar. Sonuç ne mi oldu? 250,000 kişi doğru günde, doğru zamanda, onun konuşmasını duymak için geldiler.”

Martin Luther orada “bir hayalim var” konuşması yapmıştı, “planlarım var” değil. Senin hayalin ne? Önemli olan hayal etmen ve bu hayalini zenginleştirmen. Kendine mutluluk alanı yarat. Heyecanın iyi temeller üzerinde ise karşı tarafı mutlaka etkileyecektir. Birlikte yolda olmaktan mutlu olacağın insanlara fikrini aç, bu fikri birlikte olgunlaştırın. Farklılıklara ve zıtlıklara açık ve anlayışlı ol. Yola çıkıp ortaya keyif veren işler koymaya başladığınızda yeni yol arkadaşlarınız olacak. Hayatımda çok değer verdiğim dostlarımın çoğunu yolda tanıdım. Bir Çin atasözünün dediği gibi “yolculuk ödüldür”, bundan keyif alın.

Lütfen hayal kur ve bunu gerçekleştirmek için hareket geç!

Konu hakkındaki diğer yazılarıma da göz atmak istersen:

1 — Ben Kimim?

2 — Neden?

4 — Temet Nosce

5 — Bir Yaşam Felsefesi Olarak Topluluk Yönetimi

6 — Bir Öğrenci Topluluğu Yapılanması — I

7 — Bir Öğrenci Topluluğu Yapılanması — II

8 — Bir Öğrenci Topluluğu Yapılanması — III

9 — Bir Öğrenci Topluluğu Yapılanması : Bir Örnek

--

--