Medium’da Geçen Hafta

Medium Türkçe
3 min readJan 20, 2017

--

Ödüllü harita ve gerçek dünya…

7 dakikalık okuma — Tevfik Uyar

Yukarıda gördüğünüz harita, 2016 yılı Good Design Award ödülünü aldı. Bu ödül prestijli bir tasarım ödülü. Ödül verilen bu haritanın özelliğiyse, Dünya gezegeni üzerindeki kara parçalarını gerçek oranlarına yakın resmedebilmesi.

Hani kilo verecektim?

2 dakikalık okuma — runaway turk

Tayvan’a taşınacağımı söylediğimde arkadaşlarımdan aldığım belli başlı tepkiler şöyleydi:

  1. “İnanmıyorum, ben de hep Tayland’a gitmek istiyordum.”
  2. “Ah canım, çok kilo vereceksin oraya gidince.”

Kodlama öğrenmek istiyorum. Nerden başlamalıyım?

5 dakikalık okuma — Midori Kocak

Uzun zamandır içinizde bu isteği hissediyordunuz. Ama korkuyordunuz, çünkü nereden başlamanız gerektiğini bilmiyordunuz. Kod yazan artist arkadaşınız iyi para kazandığını iddia ediyordu ama “Ya Selman, bana da öğretsene şu işi.” dediğinizde, he deyip, hı deyip geçiştiriyordu. Doktor ayağınıza geldi. Kafanızdaki nereden başlamalıyım sorusuna bu yazıda yanıt vermeye çalışacağım.

Ne Olacak Bu Memleketin Hali #5

9 dakikalık okuma — ImmanuelTolstoyevski

“Böyle gelmiş böyle gider” lafı eskiden daha yaygındı sanki. Bazı şeylerin düzelmeyeceğini kabulleniş, aynı zamanda onların daha da kötüleşmeyeceğine dair gizli bir inancı gösteriyordu. Şimdiyse “önlenemeyen yükselişimiz” ve “battıkça batışımız”dan başka bir şey duymuyorum. Bu zıt kutuplar ve algı farkı, yazının ana teması.

Freelance hakkında bilmeniz gereken 7 acı gerçek

5 dakikalık okuma — Erhan

Bugün bir güvenlik ya da bir resepsiyon görevlisinin freelance olarak evden (home office) çalışması ne kadar tuhaf geliyorsa, gelecekte de bütün işi e-posta gönderip Word metinleri veya InDesign tasarım dosyalarıyla cebelleşmek olan insanların sabah 9 akşam 6 aynı iş yerinde çalışmaları sıra dışı gelecek. Üstelik bu gelecek o kadar uzakta değil. Mesai saati kavramı her geçen gün daha da belirsizleşiyor, salı günü bitmeyen iş salı akşamı evde devam ediyor ve insanların aynı işe haftanın her günü gecelere kadar bağlılık göstermesini beklemek hayalcilik olur.

Ba(ğ)zı şeyler sinirimi bozuyor . . .

8 dakikalık okuma — Elçin Ekşi

Hesaplıyorum. Yaklaşık olarak bu konu üzerine düşünmeye başlayalı neredeyse 23 yıl olmuş. Evet. 23 yıldır bu düşünceler, bilgilerle harmanlanarak zihnimde belli bir seviyeye erişti ve konuyu kavrayışım kuvvetlendi.

Yaklaşık olarak 22 yıldır da okul okuyorum. Bu eğitim hayatımın özellikle lise ve sonrası tamamen bu konu üzerine olan bilgileri edinmek, bu bilgiler üzerine düşünmek ve çalışmakla geçti.

Yazılımcılar olarak neden acı çekiyoruz?

6 dakikalık okuma — Talha Ocakçı

Yazılım sektörü, her geçen gün işlerin teknik açıdan hem biraz daha kolaylaştığı ama aynı ölçüde zorlaştığı bir sektör.

İşimiz görünürde kolaylaşıyor; çünkü bütün yazılımların karşılaştığı ortak problemler açık kaynak toplulukları ve şirketler tarafından çözülüyor ve ortalama yazılımcıların bu problemleri bir daha çözmelerine gerek kalmıyor. Evet, teoride işimizi kolaylaştırıyor fakat pratikte bizi Demokles’in kılıcının altında, hiç durmadan bir şeyler öğrenmek zorunluluğunda bırakıyor.

Evde antrikot steak yapıyoruz :)

4 dakikalık okuma — Abdullah Uğraşkan

Trabzon’ da Günaydın, Nusret vb.. vardı da biz mi gitmedik? Sadece sosyal ağlardan yada tvden izlemekle yetindik, o kalın ve içi kırmızı etleri. Madem gidemiyoruz, yapmayı deneyelim diyerek araştırmaya koyuldum. Baya bir okudum, izledim ve sonunda evde steak (biftek) pişirme olayını öğrendim.

Bu mektubu alıyorsanız muhtemelen Medium’daki Türkçe içeriklerle ilgileniyorsunuzdur. Daha fazlasını keşfetmek için buradan Medium’daki diğer Türkçe yayınlara göz atabilir veya buradan ilgili etiketleri takip ederek o etiketle yayınlanan son yazılardan haberdar olabilirsiniz. (Eğer bu e-postayı almak istemiyorsanız aşağıdaki “Unsubscribe” bağlantısını tıklamanız yeterli.)

Bizi Twitter ve Facebook’ta da takip edebilirsiniz. Teşekkürler!

Mobil uygulamalarımızla her yerde okuyun ve yazın: AndroidiOS

--

--