Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學
Published in
6 min readJan 2, 2020

--

1.繼續都係向 置地記者 LM Reporter致敬,舊年搞呢個收視回顧就係抄佢,雖然佢今年已經唔搞。但我覺得呢個環節幾好。讀者得著都有,就係睇邊啲文熱門。西瓜靠大邊,又唔係內容農場,呢度寫得啲長文,如果好高收視嘅,總有啲原因(想知舊年邊啲高收視就睇舊年嗰篇)。初嚟報到嘅讀者,咪由嗰啲文睇起—等於你認識個新歌手都搵佢熱門嘅歌咁

2.但最大得著都係自己:知道邊啲文冇人睇。當然唔係話冇人睇就實唔寫,有人睇就寫多啲咁媚俗(你有冇科水先?)。但,至少調節到自己啲期望,第時寫啲毒藥嘢唔好期望有人睇,明白只係自己飛機或過癮。包括呢篇。同樣地亦畀自己知道,如果想呃收視,寫乜好—不代表你實要寫,但至少知道要舔人地嗰時,舔邊度人地敏感。

3.總產量:2019在medium一整年,寫文90篇,即係一個月7篇半。都係比我想像中多,但其實少過2018。2018又係90篇,但我2018年4月先開始寫

點解少咗?首先,返工壓力細咗:2018好多文我係7/8月寫,除咗因為世界盃,亦因為係辭工之前(亦都即係2019冇世界盃寫少咗啲相關嘅文)!另外,我估都同去多咗旅行有關。旅行我就唔多寫medium,因為手機上我唔會寫medium文,反而Facebook Page啲一千幾百字我都仲會寫。最後,我估亦因為我有啲懷疑,好似貼medium嘅文,在Facebook嘅reach 係會少啲的

真定假唔知,但對我嚟講,medium嘅平台只得兩個好處:方便多圖嘅文,或者方便啲真係比較 「傳世」,第日都會有人睇,或自己會引返嘅文。

4.季節性:睇返,3月,6月,9月,11月,都係寫得少文嘅。點解?咪去咗旅行咯。但話說回頭,十一月嗰三篇我好滿意LVMH買唔到Tiffany,咪買Pandora咯,三份一價錢咋千祈唔好搞同事 — 漢堡神偷麥當勞CEO落台Google買Fitbit,有乜鮮甩治?。收視就普通。

5.平均收視:好,唔講實數,但自己同自己比。今年嘅平均收視,係略高於上年嘅。但唔好自滿。首先,係多得一篇爆紅嘅文,如果唔計嗰篇,或者用median計,收視仲差過上年。另外,理應讀者係越積越多嘅,所以直頭係不進已經係退,咁低過上年,都幾差下(當然可以安慰自己:medium同Facebook Page有樣唔同,啲舊文比較大機會有人睇)。最後,好似以前有幾檔媒體會轉貼我medium啲文,而家少咗。

6.今年最勁嘅文:係呢篇—香港讀Master,嘥錢嘥時間。理解到會受歡迎,因為多人有共鳴,但亦多得有人貼上啲Secrets Group.篇文其實寫得唔太好,肯定可以寫好啲。但勝在個題夠搶,立論清晰,中間寫乜已冇乜人理。呢篇文嘅view and read,拋離第二位幾倍,更加係平均嘅幾十倍。

另一篇多人睇嘅文:[再見理想]靠公司自動自覺加你人工,就含得撚。同上,個題夠直接,立論清晰,而且又多人切身。

7.其他多人睇嘅文:被炒記:到嗰日你先知被炒,你個人都幾失敗CFA難唔難考?考唔考得過?CFA難考,咁做乜仲要考?。—似乎寫下升學或職場文係幾好,雖然呢個唔係我強項。無他,因為真係有興趣嘅人多。

仲有兩篇其實唔知係咩類別。總有一個喺左近 有關人類愚蠢的五大定律可能係全香港第一篇雞煲新股分析。但一樣,多人會有興趣,唔係太小眾。唔識新股都會識雞煲,正如人人都覺得其他人係蠢人

8.票房毒藥嘅,就梗係足球文。如果冇 SportsYeah 體嘢推嗰啲更甚(話時話,體嘢搞手我當然識,當然有拎我同意,但佢地好似興放在自己網,而唔係些牙我medium嘅文)。留意齋足球嗰啲還好, 「至撚怕你老哥仲發表埋自己啲原創高見懶有文化嗰啲」。毒藥就係呢兩篇,讓漢江將你我像南北般分開 — 南韓足球隊30年首次作客北韓思古之情:羅馬尼亞冇晒「斯古」?鍾意人棄我取,或做好心刷返數據上嚟嘅,可以去睇。

9.付出多回報低嘅,正係上一篇[一年去四次日本]2019回顧之驛馬星動篇。當然預咗,好多程度係為自己留紀錄。置地記者講過,寫自己啲文多數毒藥。我覺得一半半。一來佢剝得唔夠徹底。二來就係睇你講乜,講自己轉工被炒之類嘅,讀者好似有啲嘢學嘅,都仲會OK。但寫你舊年去過邊,炒過幾棵芥菜,食過幾多條女嘅就WFC。放心,陸續有嚟,我嚟緊會有文寫我2019年食嘅......飯。

付出少回報高嘅?其實最勁嗰幾篇全部都好快寫完。寫文有時真係同自己過唔去,寫到懷疑人生。好似真係寫嘅時間同收視,有微微的負相關。作者明顯同個世界嘅口味有啲脫節。

10. Fans數量最多最少嘅,大體都同上面嗰幾篇差不多,不再重覆。同樣地,回顧2018年時有睇埋read ratio,當年已經覺得完全冇啟示性,今年更肯定,所以唔討論了。

11. 展望?其實都係冇乜嘅。固然肯定嘅係,寫啲職場文係比較多人睇。但我都係冇刻意咁寫多啲,因為總覺得自己唔係好夠班寫—當然我而家返咗工亦係一個問題。寫回顧尚可,但我估老闆點都唔係太鍾意佢馬仔寫:[再見理想]靠公司自動自覺加你人工,就含得撚之類。亦因為同樣原因,你見我都係冇寫如何跳草裙舞之類。

12. 亦都肯定嘅係,寫足球文係保證嘅毒藥,但始終自己過癮,一般嚟講用嘅時間都唔會太多。

13. 當然,medium絶對唔係寫文嘅全部。其實medium介面好,但小眾玩意,寫中文更加係不利。所以好多時冇必要放medium我都唔放—咩文有必要?就係多圖嘅文,或者預你幾年後都會睇嘅文。

14. 主力平台始終係Facebook Page (你like咗未?)。二來其實2019年係多咗在其他平台寫嘢嘅,明報有專欄,在GoBear同獨角號都有專稿,咁可能亦係產量下趺嘅原因之一。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.